MuscleMeat

sgkpos

Bezoekers in dit topic

stronglifter

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
1.430
Waardering
17
Lengte
1m95
Massa
112kg
Vetpercentage
14%
Ik heb een pak eieren gekocht maar er staat geen voedingswaarde op het verpakking hoe moet ik nou weten hoeveel calorieën er nou in zit????
 
lol, gaat er vet verloren na het koken van een ei? zag ik in de tabel staan....
 
Staat gewoon op internet en anders ff afwegen als het er per 100 gram staat, dan weet je het exacte aantal kcal.
 
Kijk is aan de binnenkant van het dekseltje

srs.
 
Zijn het kippe-eieren of fabriekseieren? De laatste staan bol van de transvetzuren, dus die moet je zeker niet hebben.
 
Zijn het kippe-eieren of fabriekseieren? De laatste staan bol van de transvetzuren, dus die moet je zeker niet hebben.

Hoe kom je erbij dat daar veel transvet in zit?
 
Many high cholesterol foods are also high in saturated fat or trans fats. But the egg is not one of them. One egg has 5g of fat (about 8% of daily value), of which only 1.5g is saturated. Because eggs are often enjoyed with high-fat foods such as cheese (in omelets), or fried with bacon and sausage, they are seen as a high-fat food.

Even voor de topic starter: Een gemiddeld ei bevat ongeveer zo'n:
75 kcal
6g vet
0g koolhydraat
6g eiwit
Dat is tenminste wat ik ongeveer aanhoud
 
Ik heb een pak eieren gekocht maar er staat geen voedingswaarde op het verpakking hoe moet ik nou weten hoeveel calorieën er nou in zit????

pff je bent toch niet gehandicapt? Dit topic hier posten kost nog bijna meer moeite dat het zelf even te googlen
 
pff je bent toch niet gehandicapt? Dit topic hier posten kost nog bijna meer moeite dat het zelf even te googlen
Je hebt een punt, maar die 'pff je bent toch niet gehandicapt' is ook niet nodig
 
ja sorry, liet me even gaan. Maar er zijn hier zoveel mensen die zelf erg weinig moeite doen, voor de meest simpele vragen. Terwijl het antwoord voor het oprapen ligt...
 
Hoe kom je erbij dat daar veel transvet in zit?
lol!!!!

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 18:02 ----------

pff je bent toch niet gehandicapt? Dit topic hier posten kost nog bijna meer moeite dat het zelf even te googlen
misschien jij want op elke site staat er andere waardes... ik heb ook al op nutrtion facts gekeken waar andere values bij stonden.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 18:03 ----------

Many high cholesterol foods are also high in saturated fat or trans fats. But the egg is not one of them. One egg has 5g of fat (about 8% of daily value), of which only 1.5g is saturated. Because eggs are often enjoyed with high-fat foods such as cheese (in omelets), or fried with bacon and sausage, they are seen as a high-fat food.

Even voor de topic starter: Een gemiddeld ei bevat ongeveer zo'n:
75 kcal
6g vet
0g koolhydraat
6g eiwit
Dat is tenminste wat ik ongeveer aanhoud
Oke tnx man dit heeft mijn vraag opgelost.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 18:03 ----------

Kijk is aan de binnenkant van het dekseltje

srs.
staat er niet bij.
 
Logisch, want elk ei is anders... Ook het voer van de kippen kan verschil maken in de eieren die ze leggen.
Gebruik gewoon een gemiddelde en doe er niet al te moeilijk over;)
 
ah dankje zal ik voortaan gebruikten:)

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 18:05 ----------

Logisch, want elk ei is anders... Ook het voer van de kippen kan verschil maken in de eieren die ze leggen.
Gebruik gewoon een gemiddelde en doe er niet al te moeilijk over;)
Ik neem liever biologische eieren:)
je wil niet weten wat ze met die onschuldige dieren doen:(
Ik ben iemand die alles precies wilt doen elke calorie, ik rond het niet eens af lol:)
 
Zijn het kippe-eieren of fabriekseieren? De laatste staan bol van de transvetzuren, dus die moet je zeker niet hebben.

:roflol:
Transvet ontstaan bij het harden van oa plantaardige olie, het is een industriële verwerking. Het zit in frituurvet, margarine, kant en klaar producten enz.
Natuurlijke producten zoals eieren die uit een kip komen bevatten het echt niet hoor..
 
:roflol:
Transvet ontstaan bij het harden van oa plantaardige olie, het is een industriële verwerking. Het zit in frituurvet, margarine, kant en klaar producten enz.
Natuurlijke producten zoals eieren die uit een kip komen bevatten het echt niet hoor..

Dierlijk transvet bestaat ook, komt in heel kleine hoeveelheden in dierlijk vet voor. Ik weet wel niet of het in eieren zit. Maar in tegenstelling tot plantaardig transvet is het waarschijnlijk niet schadelijk dacht ik.
 
Dierlijk transvet bestaat ook, komt in heel kleine hoeveelheden in dierlijk vet voor. Ik weet wel niet of het in eieren zit. Maar in tegenstelling tot plantaardig transvet is het waarschijnlijk niet schadelijk dacht ik.

Bron?
 
While trans fats do occur in tiny amounts in some foods (particularly foods from animals), almost all the trans fats now in our diets come from an industrial process that partially hydrogenates (adds hydrogen to) unsaturated fatty acids. Trans fats, then, are a form of processed vegetable oils.

http://heartdisease.about.com/cs/cholesterol/a/Transfat.htm
 
Back
Naar boven