MuscleMeat

shake en maaltijd tegelijkertijd ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mike

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
74
Waardering
0
Door omstandigheden train ik nu vlak voor het avondeten. als ik thuis kom van trainen staat het eten al op tafel. Ik zit in een gezinssituatie dus ik kan hier niet veel aan veranderen. Wat ik me afvroeg: is het mogelijk om even een shakie weg te klokken en daar meteen de maaltijd achteraan te eten? Of is dit zonde van de shake/maaltijd ? Ik neem aan dat je iig minder maaltijd kan eten omdat je maag al voller zit door de shake? Ben benieuwd hoe ik het beste met deze situatie om kan gaan!

Alvast bedankt :)
 
is dit geen optie:
trainen, shake drinken, (douchen), naar huis rijden, eten
 
hoeveel tidj zit er tussen t einde van je training en eer je thuisbent en gaat eten?

als dit een half uur is dan kan t geen kwaad, zo doe ik t zelf ook regelmatig
 
Helaas, ik ben in 5 minuutjes weer thuis...en mn shake drink ik altijd thuis...zal voor de 5 minuutjes ook wel niet veel uitmaken.
 
hoelang train je. zou je eventueel de training tot 45 minuten laten duren en anders skip je de shake en ga je gewoon goed eten;)

wat chaft de pot meestal?
 
Je kan 2 dingen doen...

1. Een shake maken met dextrose en maltodextrine, whey en casseinaat. Deze direct na je training nuttigen, en een uur later je avondmaal. Maar ik weet niet hoe je dan met je tijd uitkomt.

2. Direct na je training een shake met enkel dextrose en whey, en daarna meteen naar huis en dus zo'n 10 minuten later je avondmaal. dat de shake en maaltijd dan na elkaar komen is geen ramp. De ingredienten zijn er immers op afgesteld.
 
ik heb dit ook, daarom train ik vaak iets sneller, zodat ik als ik thuis kom m;n shake drink, dan douche en dan ga eten. al kan je na zo;n shake wel een stuk minder eten.
 
Inderdaad, zo'n shake vult je maag wel behoorlijk..
 
shae voor je training//duurt ff voordat je eiwitten verteed zijn.....ze komen dus iin je bleodbaan vlak na je training.. daarna lekker eten
 
Robin dus als ik minstens 10 minuten tussen de shake en de maaltijd ga zittten dan is er niets aan het handje ? en als ik binnen die 10 minuten al aan de maaltijd ga, wat voor effect heeft dat ?

alvast bedankt voor alle replies btw!
 
Originally posted by zoutzak
ik heb dit ook, daarom train ik vaak iets sneller, zodat ik als ik thuis kom m;n shake drink, dan douche en dan ga eten. al kan je na zo;n shake wel een stuk minder eten.

Doe ik dus ook altijd maar ik vind het toch wel een beetje lastig. Meestal is het zo dat ik mijn grote avondmaaltijd voor de training neem. Dit omdat ik om half 6 thuis ben, dan eet en dan pas kan gaan trainen. Tijdens de training drink ik nog aardig wat water en meteen daarna weer een flinke shake. En dan moet ik daarna dus nog een keer eten. Meestal word dit dan 250 ml kwark en ongeveer 100 gr. brinta met water. Meer krijg ik r dan ook echt niet bij!
 
ik zou echt die grote maaltijd na de training nemen Rob, dan wordt t veel beter opgenomen
 
Originally posted by dandyman
ik zou echt die grote maaltijd na de training nemen Rob, dan wordt t veel beter opgenomen

Komop dandy, beter opgenomen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?;)

Een goede maaltijd voor het trainen heeft ook veel voordelen. Het houdt het cortisol lager en er is een grotere aanvoer van aminozuren. Ook is er meer glucose aanwezig, zodat de glycogeen waardes hoger blijven. Dit is belangrijk voor de eiwit synthese.
Die maaltijd zal trouwens toch wel worden opgenomen na de training. Of je moet eerst een paar uur wachten voordat je gaat trainen.
 
Originally posted by burn


Komop dandy, beter opgenomen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?;)

Een goede maaltijd voor het trainen heeft ook veel voordelen. Het houdt het cortisol lager en er is een grotere aanvoer van aminozuren. Ook is er meer glucose aanwezig, zodat de glycogeen waardes hoger blijven. Dit is belangrijk voor de eiwit synthese.
Die maaltijd zal trouwens toch wel worden opgenomen na de training. Of je moet eerst een paar uur wachten voordat je gaat trainen.

wat ik bedoel is dat t mij beter lijkt om je grootste maaltijd na de training kan eten. maar jij hebt t over een goede maaltijd, dit hoeft niet altijd een grote maaltijd te zijn en andersom ook niet. Na je training kan je toch beter veel eten omdat je spierproteinen meer openstaan en zodoende meer naar binne kan wordn gesluisd?
maar als je een grote maaltijd neemt dan kan dat bij sommige verkeerd op de maag vallen als je te snel gaat trainen, waardoor je energie toch nog steeds voor de vertering wordt gebruikt en niet alleen voor je training? althans dat heb ik ooit een keer vernomen en klinkt wel plausibel dacht ik zo

Of zie ik dat nu verkeerd.
 
Originally posted by dandyman


wat ik bedoel is dat t mij beter lijkt om je grootste maaltijd na de training kan eten. maar jij hebt t over een goede maaltijd, dit hoeft niet altijd een grote maaltijd te zijn en andersom ook niet. Na je training kan je toch beter veel eten omdat je spierproteinen meer openstaan en zodoende meer naar binne kan wordn gesluisd?
maar als je een grote maaltijd neemt dan kan dat bij sommige verkeerd op de maag vallen als je te snel gaat trainen, waardoor je energie toch nog steeds voor de vertering wordt gebruikt en niet alleen voor je training? althans dat heb ik ooit een keer vernomen en klinkt wel plausibel dacht ik zo

Of zie ik dat nu verkeerd.

Nee je ziet het niet verkeerd.
Een goede maaltijd hoeft inderdaad niet groot te zijn. Ik reageerde meer op de opmerking van je, dat het na de training beter wordt opgenomen. Wat gebeurt er wanneer eten niet wordt opgenomen? Maar zoals je het nu zegt is het logischer.
Als je kunt trainen na een grote maaltijd, dan maakt het geen verschil. Je moet gewoon goed eten, zowel voor en na de training.
 
Back
Naar boven