AndroidHealthClinic

Shake hoe lang na het trainen??

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
16 jun 2003
Berichten
2.027
Waardering
4
Na het trainen ga ik eerst douchen en dan fiets ik naar huis. Dan maak ik een whey shake met dextrose. Dit is ongeveer 20 minuten na de training. Is dit te lang?? Of kan ik de shake beter in een flesje meenemen. Zo ja, zakt die dextrose dan niet naar de bodem??
 
Tjibbe zei:
Na het trainen ga ik eerst douchen en dan fiets ik naar huis. Dan maak ik een whey shake met dextrose. Dit is ongeveer 20 minuten na de training. Is dit te lang?? Of kan ik de shake beter in een flesje meenemen. Zo ja, zakt die dextrose dan niet naar de bodem??


je kan ook de shake meenemen..

in de sportschool water toevoegen ff schudden...

en dan opdrinken

zo doe ik het ook...

wil goed...
 
Oh ja, ik kan het natuurlijk ook gewoon in poedervorm meenemen. Ik zal maandag eens proberen of die whey van mij goed genoeg mengt daarvoor!
 
Maar is dit ook beter dan 20 minuten later???
 
het gaat erom dat het binnen een uur genomen wordt, maar hoe eerder hoe beter.

nils waar stop je het poeder in dan??
 
Ik maak het geheel klaar en neem het mee in een afsluitbare thermoskan, gelijk na het trainen drink ik het op. De whey en dextrose is dan helemaal opgelost, zitten geen brokken meer in enzo, werkt prima zo.
 
thuis water toeveoegen, wei erbij, kaneel erbij, dextrose erbij en weer water en goed schudden. Rage neem ik mee in apart potje (je raad nooit wat voor iets, een plaspotje van toen ik last had van mn prostaat:D..niet gebruikt nee:)) en direct in kleedkamer de rage toevoegen, schudden en hoppa
 
vlak na de training: crea, amino, carb, fruit

dan bij thuiskomst:meervoudige koolhydraten zoals pasta's en rijst (ben zelf de macaronie even beu en doe het nu met paella van de Lidl :thumbs: ).

Je eiwitten pak je na een uur tot anderhalf omdat ze dan het beste worden opgenomen worden.

Voor die tijd zijn het ordinaire dikmakers. Er is hier al meer over gepost. Zoekt en gij zult vinden!

Mvg
 
helemaal mee eens, uit onderzoek is gebleken dat je eiwitten minimaal uur tot anderhalf uur na je training moet innemen, omdat het anders de opname van suikers tegenhoudt doordat er teveel eiwitten in je bloed zitten.
 
Bo zei:
het gaat erom dat het binnen een uur genomen wordt, maar hoe eerder hoe beter.

nils waar stop je het poeder in dan??


shakebeker van robin...

Wil wel goed je moet alleen het deksel ff vasthouden zodat die niet losschiet...

Officeel mag het niet bij marian ,eigen consumpties meenemen maar ja , niemand ziet het dus who cares :)
 
JuggerNaut zei:
Voor die tijd zijn het ordinaire dikmakers. Er is hier al meer over gepost. Zoekt en gij zult vinden!

Dikke vette bullshit! eiwitten (ook niet na de training) maken NIET vet! Zoekt en gij zult vinden!
 
Het wordt steeds leuker :D

Nog een keer erop ingaan heb ik geen zin in, daarom: Zoekt en gij zult vinden;)
 
Ben het onderzoek even kwijt, maar uit een onderzoek uit 1991 door een aantal zwitsers kwam naar voren dat bij mensen die trainen een teveel aan eiwit grotendeels gebruikt (verbruikt) wordt als brandstof

Ik kon er even op pubmed neis meer over vinden als dit

"Experientia. 1991 Feb 15;47(2):168-72. Related Articles, Links


Effects of exaggerated amino acid and protein supply in man.

Fern EB, Bielinski RN, Schutz Y.

Nestle Research Centre, Vers-chez-les-Blanc, Lausanne, Switzerland.

A general update review of the dynamic aspect of protein metabolism is presented. The effect of excess protein level on protein metabolism has been the object of a limited number of studies in man.

From the information available, it appears that the primary regulatory pathway for body protein homeostasis is the process of amino acid (protein) oxidation.

Publication Types:
Review
Review, Tutorial

PMID: 2001721 [PubMed - indexed for MEDLINE]


Maar zal eens op zoek gaan naar een uitgebreidere versie.
 
Voor de volledigheid: een deel van de aminozuren in ons lichaam (niet alle) kunnen omgezet worden in glucose via gluconeogenese. De losse aminozuren/peptiden als eerste. Drink je onvoldoende glucose (dextrose, maltodextrine) dan worden idd eiwit-fragmenten van wei in glucose omgezet en niet zozeer gebruikt voor spieropbouw. Die behoefte komt pas na enige tijd.
Ik heb ergens in een boek van mij over duursport staan dat na een paar uur fietsen er tot plm 15% eiwit wordt afgebroken: hetzij eiwit uit de voeding, hetzij spiereiwit.

Espi
 
Back
Naar boven