XXL Nutrition

shake 'snachts nutteloos?

Users who are viewing this thread

killerbee

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
24 mrt 2006
Lengte
1m82
Massa
92kg
Ik drink nu een tijdje een shake 's nachts aangezien ik toch sowieso tijdens de nacht eens naar de wc moet.(dus sta er niet expres voor op!)
Maar ik vraag me af of dit wel zinvol is aangezien ik dan ik dan zonder carbs zit,worden de eiwitten dan opgenomen?Ik slaap gemiddeld 10 uur vandaar dat ik het wel handig vind om dan niet te lang catabool te zijn.

MacB

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
2 jun 2007
jep , doen er wel meer, schijnt goed te zijn om de eiwit nivo;s weer aan te vullen in de nacht

wazzup

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
2 mei 2003
Lengte
1m89
Ik denk niet dat het veel uit maakt, maar er zijn mensen die er bij zweren. Zeker als je voor het slapen gaan al wat gegeten heeft duurt het echt wel meer dan 2 uur voordat dat door je lichaam verwerkt is. Echt slecht zal het ook wel niet zijn (alhoewel je wel moet nagaan dat het menselijk lichaam ontstaan is zonder duizenden jaren lang 's nachts iets gegeten te hebben, dus wie weet is het ergens wel iets voor te zeggen om een korte periode niet te eten (er wordt veel onderzoek gedaan naar vasten en gezondheid)

jones13

Advanced Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 jul 2007
ik kom ook elke nacht wakker en drink dan altijd een shake
20gr eiwit
40gr kh
onder het motto van alle beetjes helpen

Gottardi Exp

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
6 jul 2006
Ik doe het sinds kort ook. Het is niet zozeer je spierglycogeen die leegraakt snachts maar wel je leverglycogeen.
Volgens mij is het wel van belang dat je ietwat van snelle KH erbij hebt ook. Dus ben afgelopen maandag achter Isostar geweest in poedervorm die ik mix met men shake. En ja ik moet er ook steeds snachts uit om te pissen vandaar de gelegenheid..
Er speciaal je wekker voor zetten lijkt mij meer slecht dan goed.

De vraag is, gaat je lichaam niet gewend worden aan de nachtelijke maaltijd?
Is het wel nodig als je een 300 gram kwark eet voor het slapengaan?
Is het wel gezond ivm het doen werken van organen (oa lever, nieren)?

jeremia

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
15 mei 2005
neem een eiwitshake die een release heeft van een aantal uren en meng het met wat havermout om het nog meer te vertragen...zoals syntha 6 enz...

OP
K

killerbee

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
24 mrt 2006
Lengte
1m82
Massa
92kg
neem een eiwitshake die een release heeft van een aantal uren en meng het met wat havermout om het nog meer te vertragen...zoals syntha 6 enz...

nja ik ben best wel bang voor die kh hoor,zeker ' snachts:o

MarcJ

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2006
Lengte
1m86
Massa
118kg
Vetpercentage
20%
Maar dan vraag ik me weer af, als je nou gewoon een grote maaltijd neemt voor het slapen gaan, zo rond de 600 kcal ofzo, dan teer je daar toch de complete nacht op, okeej, je zult na 5 uur niet meer anabool zijn, maar ook niet katabool... toch??

Animallegs

Reborn
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
28 feb 2007
Lengte
1m74
Massa
108kg
Vetpercentage
26%
kijk eens naar matrix 5.0? Sustained release proteine blend. Kan je in de nacht heel lang op teren.

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
16 jun 2003
Kwark gemengd met lijnzaadolie. Lijnzaadolie vertraagd ook de opname van eiwit

LuckyLuciano

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
12 jul 2007
Maar ik vraag me af of dit wel zinvol is aangezien ik dan ik dan zonder carbs zit,worden de eiwitten dan opgenomen?

Hoezo heb je carbs nodig?

Mugje

Under the bar
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 apr 2003
Ja ik vind het een goed idee, vooral in een zware dieetperiode:)

hardcorebuilder

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
16 apr 2006
ik denk niet dat het helpt
de verbranding staat al op een laag pitje, een pot kwark voor het slapen is al genoeg
bij mensen die denken dat het wel helpt, zit het probleem bij hun tussen de oren.

peccie

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
20 feb 2004
Lengte
1m77
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Ik drink nu een tijdje een shake 's nachts aangezien ik toch sowieso tijdens de nacht eens naar de wc moet.(dus sta er niet expres voor op!)
Maar ik vraag me af of dit wel zinvol is aangezien ik dan ik dan zonder carbs zit,worden de eiwitten dan opgenomen?Ik slaap gemiddeld 10 uur vandaar dat ik het wel handig vind om dan niet te lang catabool te zijn.

Hoezo heb je carbs nodig?

Ja je hebt carbs nodig voor de vertering van eiwitten ( niet veel, maar wel wat). Maar sowieso zitten er in je shake altijd wat kh's ( kijk maar bij de ingredienten), dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Of het zinvol is 's- nachts tja........ik houd het iig bij een shake voor het slapen gaan.

lobstar

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 apr 2007
Ik doe het sinds kort ook. Het is niet zozeer je spierglycogeen die leegraakt snachts maar wel je leverglycogeen. Volgens mij is het wel van belang dat je ietwat van snelle KH erbij hebt ook. Dus ben afgelopen maandag achter Isostar geweest in poedervorm die ik mix met men shake. En ja ik moet er ook steeds snachts uit om te pissen vandaar de gelegenheid..
Er speciaal je wekker voor zetten lijkt mij meer slecht dan goed.

De vraag is, gaat je lichaam niet gewend worden aan de nachtelijke maaltijd?
Is het wel nodig als je een 300 gram kwark eet voor het slapengaan?
Is het wel gezond ivm het doen werken van organen (oa lever, nieren)?

Heb je hier een bron van. Volgends mij word leverglycogeen pas aangesproken als reserve.Bij erg intensieve inspanning bvb

Naar boven