AndroidHealthClinic

Shakes met melk of water?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sonic1

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 mei 2003
Berichten
465
Waardering
0
wat is nu eigenlijk het beste? shakes maken met melk ..
of met water? ???
 
als je je shakes met melk aan maakt gaan de 2 eiwitten een reactie met elkaar aan, dat schijnt niet goed te zijn.
 
wat ik hoor word een shake normaal alleen aangemaakt met water tijdens de cut fase............ik doe het ook heeel af en toe met water maar das meer van....k*t de melk is op!!
 
met melk is het idd wel veel lekkerder ja:)
 
ik doe de whey met water anders kan je beter gewoon eiwit kopen, is geldverspilling.
De gewone eiwitpoeders meng ik met melk. Die eiwitten worden toch trager opgenomen.
 
:) ja..
't is met melk inderdaad wel lekkerder..
maar ik heb al eens ergens gehoord dat als je je shakes in water oplost, ze beter zouden werken...
Het zou iets te maken hebben met dat de eiwitten dan beter opgenomen zouden kunnen worden..
Als met water beter zou werken, dan wring ik 't er wel aanin, ook al is't minder lekker :D
 
met water is het zeker beter, ik zal nog is navragen waarom het presies zo is wat ik hierboven zij.

of mischien weet iemand anders het???:D
 
Whey met melk is niets mis mee, gewoon doen......toch 3XL ;)
 
Er is nix mis mee om met melk te mixen...
 
ah ok.. wist ik niet.. kzal eens gaan zien :)
 
Melk is wel het lekkerst , vin ik. maar heb gehoord dat per dag 1 glas voldoende is voor je calcium inname. ik zat op een 1,5 liter dat ik opslurpte...dus tegenwoordig een bodempje melk in de blender (kan het niet laten) en de rest aqua...
Een teveel aan calcium is schadelijk voor (je zou het niet zeggen) je botten....nog mensen met links hierover?

Grtz, Jugg
 
Calcium, met name uit melkproducten, wordt algemeen aangeraden als belangrijkste element voor verlaging van het risico op botbreuken. Deze benadering zou echter misleidend kunnen zijn: botbreuken komen vaker voor in gebieden waar veel melkproducten worden gebruikt (VS, Canada, Noord Europa), dan in gebieden waar dit niet het geval is (Afrika, China). Een uitgebreid onderzoek aan de Universiteit van Harvard, waarbij 78.000 verpleegsters gedurende meer dan twaalf jaar werden gevolgd, heeft uitgewezen dat het risico op een heupfractuur twee keer groter is wanneer je twee of meer glazen melk per dag drinkt dan wanneer je slechts een glas melk per week neemt. "Het is niet waarschijnlijk," zo concluderen de onderzoekers, "dat een grote consumptie van melk of andere bronnen van calcium gedurende de eerste helft van je leven een aanzienlijk beschermend effect heeft tegen heup- of onderarmfracturen op latere leeftijd"
Verscheidene andere uitgebreide studies tonen eveneens aan dat een grote hoeveelheid calcium het risico op een heupfractuur verdubbelt. Na de "Melk, gezond voor elk" en andere promotiecampagnes vraag je je nu natuurlijk af hoe dit mogelijk is.
De meeste mensen _ medici inbegrepen, zo luidt de verklaring _ leggen teveel nadruk op de rol van calcium. Fysiologisch zijn botten samengesteld uit calciumfosfaat zouten (65%), die bepalend zijn voor de hardheid en collageen (35%) voor de flexibiliteit. Als beenderen in een zuurbad worden gelegd en alle calcium eruit wordt verwijderd, zodat alleen collageen overblijft, en je oefent er vervolgens druk op uit, dan zullen ze buigen en niet breken. Wordt daarentegen het collageen verwijderd en blijft alleen het calcium over, dan zullen de beenderen onder druk in stukken uiteenvallen. Dit is de reden dat een overmaat aan calcium het risico op botbreuken vergroot.

enzovoort...

zie ook verder op http://home.planet.nl/~holtj019/NL/Calcium.html
 
dit stond er ook nog erges op een site bij F.A.Q.

Q. Is een teveel aan calcium niet schadelijk?
A. Het is niet verstandig om elke dag weer heel veel calcium te gebruiken. Als je elke dag meer dan 8 glazen melk zou drinken, dan zou je daar nierstenen van kunnen krijgen
 
t is ook zo dat sommige poeders beter met water mengen dan met melk, vooral in shakebekers kan dat wel een verschil zijn heb ik volgens mij hier een keer vernomen
 
shake met melk natuurlijk
met water is niet te zuipen man

en al die bullshit praatjes hier...

eiwitte worde altijd allemaal omgezet endan tot de jusite amino's gemaakt
en als er BCaa's of kant en klare aminoz inzitte maakt t asnog geen ruk uit

tiz toch relaxt dat je nog meer eiwitte binnenkrijgt door de melk die je erbij doet

magere melk as je op je ete let :P
 
intressant artikel dandyman
ik neem zelf gelukkig altijd volle melk :)

ik ben zelf geen voorstander van chemich bewerkte producte of zoals dit soort melk etc......
hoe zuiverder hoe beter



btw bedoelde as je op je ete let...als je wilt afvalle zegge ze toch dat je magere moet neme
maja ik weet zelf ook wel dat het bende is dus neem t zelf ook niet..
weg met die troep :D
 
Back
Naar boven