XXL Nutrition

Shakes tijdens cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ChubbyBunny

Novice
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
93kg
Dag allen,

Ik wil het fitnessen weer oppakken, maar ben van mening dat ik eerst een bult vet kwijt moet (ben wat chubby op het moment, tijd een blessure gehad en daarna lopen slacken). Dus eerst een periode weinig calorieën tot me nemen. Nu wil ik tegelijkertijd nog wel wat van mijn spiermassa behouden, dus denk ik aan een dieet met weinig calorieën maar relatief veel eiwitten. Een eenvoudige manier om dit te bereiken is natuurlijk shakes.

Mijn vraag is: zal ik elke dag shakes nemen of alleen na mijn workouts (4x per week)? Ik hoor verschillende geluiden, sommige mensen zeggen dat je elke dag shakes moet nemen om je eiwitten ten alle tijden op peil te houden, terwijl anderen zeggen dat het als supplement alleen na je workouts echt nodig is. In het kort; mijn doel is dus om af te vallen en mijn spiermassa zoveel mogelijk te behouden. Op het moment ben ik 1m85 en weeg ik 93 kg, met een vetpercentage rond de 20-25%.

Graag hoor ik jullie mening hierover.
 
Je hebt helemaal geen shakes nodig ???

Zorg er gewoon voor dat je 1,8/2,3 gr eiwitten per kilo lichaamsgewicht naar binnen werkt met normaal eten. Als dat niet lukt, alleen dan zou je kunnen overwegen om je tekorten aan te vullen met shakes. Let er wel op dat je die shakes als aanvulling neemt en niet als vervanger van je maaltijden.
 
Je hebt helemaal geen shakes nodig ???

Zorg er gewoon voor dat je 1,8/2,3 gr eiwitten per kilo lichaamsgewicht naar binnen werkt met normaal eten. Als dat niet lukt, alleen dan zou je kunnen overwegen om je tekorten aan te vullen met shakes. Let er wel op dat je die shakes als aanvulling neemt en niet als vervanger van je maaltijden.
1,8/2,3 = 0,78 g. Dat is een beetje weinig.
 
Je hebt helemaal geen shakes nodig ???

Zorg er gewoon voor dat je 1,8/2,3 gr eiwitten per kilo lichaamsgewicht naar binnen werkt met normaal eten. Als dat niet lukt, alleen dan zou je kunnen overwegen om je tekorten aan te vullen met shakes. Let er wel op dat je die shakes als aanvulling neemt en niet als vervanger van je maaltijden.

Dat heb ik ook altijd gedaan, maar omdat ik nu wil gaan cutten dacht ik dat shakes handig waren omdat je dan veel eiwitten binnenkrijgt zonder dat je veel calorieën binnenkrijgt. Kun je makkelijk aan je eiwittendoel komen met ¨gewoon¨ eten terwijl je wel een calorieën tekort opbouwt? Correct me if im wrong, maar dacht dat shakes om die reden heel handig waren voor cuts.
 
Dat heb ik ook altijd gedaan, maar omdat ik nu wil gaan cutten dacht ik dat shakes handig waren omdat je dan veel eiwitten binnenkrijgt zonder dat je veel calorieën binnenkrijgt. Kun je makkelijk aan je eiwittendoel komen met ¨gewoon¨ eten terwijl je wel een calorieën tekort opbouwt? Correct me if im wrong, maar dacht dat shakes om die reden heel handig waren voor cuts.
Wanneer je een goed voedingsschema kan maken waarbij alle verhoudingen ok zijn (eiwitten, vetten, koolhydraten) zonder shakes is dit perfect. Geraak je niet aan genoeg eiwitten kan je aanvullend shakes gebruiken om dit op te lossen...
 
Bedoel je qua samenstelling van de macro's van een shake? Want 1 gr aan eiwitten is en blijft altijd 4 kilocalorieën.Op hoeveel kcal zit je in je cut? 2800 kcal?

Laten we even voor het gemak 2 gr eiwitten per kilo lichaamsgewicht aanhouden, dat zou betekenen dat je 186gr eiwitten per dag moet consumeren (744 kcal). Laten we zeggen dat je daarnaast 20% van je dagelijkse kcal inname aan vetten nuttigt (560 kcal erbij). Houd je nog 1500 kcal (375gr) over voor koolhydraten... Lijkt mij prima te doen toch?
 
niets mis met shakes, shakes ter vervanging van voedsel, waarom niet? ik zeg niet dat je volledig op shakes moet leven maar mijn eiwitinname bestaat voor de helft uit whey.. zie het probleem niet.

verder zou ik in de cut eerder richting de 3g/kg gaan aangezien er meer eiwit voor energie wordt gebruikt.
 
Back
Naar boven