Fitness Seller

Shakes voor een basketballer

Bezoekers in dit topic

oneder

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
19
Waardering
1
Hallo,

Ik ben oneder speel basketball in de eredivisie U18 en ben 17 jaar. Zelf fitness ik 3 x per week volgens een trainingsschema opgesteld door mijn coach. Ik ben niet de enige die dit doet, alle spelers van mijn team volgen een speciaal voor hun opgesteld schema. Naast dit heb ik 4x per week basketballtraining en 1x loop/conditie training. Mij het lukt het aardig om dit allemaal goed vol te houden.

Sinds kort hoor ik geruchten dat sommige van mijn teamgenoten proteineshakes gebruiken om zo de aanmaak van de spieren te bevorderen. Zelf weet ik van dit onderwerp heel weinig en ben ik research gaan doen op internet. Na enige artikelen gelezen te hebben was ik er nog steeds niet uit of het voor mij nou goed zal zijn om proteineshakes te gaan gebruiken. Op dit forum hoop ik wel antwoorden te vinden op mijn vragen.

Daarom vraag ik bij deze, is het in mijn situatie goed om proteineshakes te gaan gebruiken? Zo ja, welke shakes zijn mijn geld waard ( ik heb inmiddels ook wel door dat lang niet alle shakes het door de verkoper/producent beweerde effect hebben ).

Thanks in advance, OneDer

P.S. Ik overweeg dit omdat wanneer het werkelijk de spieraanmaak zou bevorderen dit voordelig zou zijn op het basketballveld. Want ook daar is het handig wanneer je een groot sterk lichaam hebt.
 
Ik zou een alles in 1 shake nemen in jou positie (True mass van BSN ofzo). Ik denk dat het voor jou geen zin heeft om wheyshakes enzo te gaan zitten timen na je kracht trainingen.
En een weightgainer zitten ook nog koolhydrathen in die je energie geven voor bij het basketballen.

Neem wel een weightgainer met alleen complexe koolhydraten, en een meerderheid aan protiene, zoals ik al aangaf True Mass van BSN is een goede, alleen wel prijzig. Maar er zijn er genoeg.
 
"shakes" zijn zo overrated, die dingen zijn zo gehypet dat mensen denken dat het wondermiddelen zijn.
Daarom zeg ik: wie geen aangepast voedingsschema heeft, heeft geen nood aan shakes
 
Bedankt voor de reacties.

Maar nu, twee vrij uiteenlopende posts.
@gallius: Ik heb inderdaad geen aangepast voedingsschema, wel let ik goed op alles wat ik mijn mond stop. Dit is voor mij van belang omdat het ook voor mij heel belangrijk is om in shape te blijven.

Misschien is het nog wat vroeg om nu al conlusie te trekken maar wat denken jullie, moet ik iets aanschaffen en gaan gebruiken bijvoorbeeld de True Mass waar Supreme over schreef, of gewoon lekker op deze manier doorgaan? (prijs van het product is trouwens voor mij niet heel erg belangrijk)
 
Zo'n shake is makkelijk. Daar zit je grootste voordeel in denk ik. Het is een extra op je voeding.

Ik ben het niet met gallius eens, zo'n weightgainer bevat zo'n 600tot900 KCal en dit zijn kwaliteit calorien, dat heeft wel degelijk aanvulling als je op je voeding let zonder schema, plus het feit dat er een zut mineralen en vitaminen inzitten (in de meeste).

Kwa whey shakes(eiwit alleen) ben ik het wel met hem eens, maar dat gaf ik al aan. Die zullen vrijwel nutteloos zijn voor jou.
 
Ik heb zelf ook top-BB gespeeld toen ik jouw leeftijd was. Ik woog toen zo'n 90 kg en trainde soms wel 8 keer per week BB en daarnaast de nodige krachtraining.

Je gebruikt bakken met energie dus supplementie lijkt me geen overbodige luxe !
- extra multivitamine voor je weerstand
- extra eiwitten om spierafbraak tegen te gaan. (whey is m.i. PRiMA !)
- en ook creatine zou niet verkeerd zijn, om de energie in je spieren op peil te houden.

Dit is uiteraard EXTRA dus je basis-voeding moet ook dik in orde zijn !

Sucses !
 
Back
Naar boven