Fitness Seller

Sheiko of candito (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

janzmeister

Cool Novice
Lid geworden
19 mei 2016
Berichten
198
Waardering
95
Lengte
1m79
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Beste medeforumleden,

Na het gehele voorjaar bezig geweest te zijn met cutten zou ik mij graag na mijn ibiza reis in september toeleggen op een meer krachtgericht programma voor mijn bulk tijdens de wintermaanden.

Er zijn 2 programmas die me aanspreken:

1)Cadito 6 week strenght program
2)Sheiko 3 daagse variant

Voornaamste doel is sterker worden, massa pakken is uiteraard meegenomen!

Wie van jullie volgt 1 van beide en kan mij deze aanbevelen? Of welke denken jullie dat het best aansluit bij mijn doelen?

Stats: 1m77, 76KG, vetpercentage 10~12%
Bench: 90KG
Squat: 140KG
Deadlift: 150KG

Doel is wel om vetpercentage niet té hoog te laten oplopen!

Alvast bedankt voor jullie input
 
Ken beide schema's niet, helaas ook geen linkjes.

Je stats suggereren trouwens dat je een gevorderde-beginner bent, dat over niet al te lange tijd in zijn eindfase van zijn wekelijkse gains komt. Mogelijk is dit al merkbaar aan meer deload momenten? Mits correct, dan gaat een kant een klaar schema voor jou verre van optimaal zijn en zou je eigenlijk iets willen maken op basis van wat je deed qua zware werksets per spiergroep (of welke een andere manier van tellen, persoonlijk vind ik dit het makkelijkst).

Zou niet domweg overstappen op een programma om jan of piet hiermee toevallig goede ervaring hebben, dat zou zonde zijn van je tijd. Vrijwel iedereen heeft goede ervaring met ieder beginner programma dat redelijk opgesteld is, dat stelt niets voor. Je kunt ze uiteraard wel als uitgangspunt nemen, zolang je je werklast maar daarin overneemt... anders zou je zelfs achteruit kunnen gaan (zie je veel bij programma hoppers).

Lang verhaal kort, wat moeten deze programma's verbeteren t.o.v. je huidige programma, wat is je huidige programma, hoeveel meer zware werksets per spiergroep zitten hierin, etc?
 
Bedankt voor je input.

Ik kom van 103 kilo af en ben dus eigenlijk voornamelijk aan het cutten geweest.

In deze tijd heb ik steeds 3 type schema's aangehouden:

1)upper/lower
2)push pull legs
3) full body

Deze hebben allen goed gewerkt voor mijn cut, ben tevreden over de resultaten, maar ik wil nu graag in mijn bulk wat massa pakken en vooral wat kracht opbouwen.

Aangezien ik zelf nog lang niet in staat ben om zelf de programmering voor een krachtschema te doen, dacht ik aan 1 van deze 2.

Verder kan je zowel sheiko als candito bezwaarlijk beginnersprogrammas noemen denk ik. Onderstaand de linkjes:

http://sheiko-program.ru/the-basics-of-sheiko-by-robert-frederick

https://www.lift.net/workout-routines/jonnie-candito-6-week-strength-training-program/
 
Bedankt voor je input.

Ik kom van 103 kilo af en ben dus eigenlijk voornamelijk aan het cutten geweest.

In deze tijd heb ik steeds 3 type schema's aangehouden:

1)upper/lower
2)push pull legs
3) full body

Deze hebben allen goed gewerkt voor mijn cut, ben tevreden over de resultaten, maar ik wil nu graag in mijn bulk wat massa pakken en vooral wat kracht opbouwen.

Aangezien ik zelf nog lang niet in staat ben om zelf de programmering voor een krachtschema te doen, dacht ik aan 1 van deze 2.

Verder kan je zowel sheiko als candito bezwaarlijk beginnersprogrammas noemen denk ik. Onderstaand de linkjes:

http://sheiko-program.ru/the-basics-of-sheiko-by-robert-frederick

https://www.lift.net/workout-routines/jonnie-candito-6-week-strength-training-program/

Graag gedaan en begrijp mij niet verkeerd... in de beginnerfase wil iedereen zo lang mogelijk blijven zitten, dat is het enige moment in je leven dat je wekelijkse gains maakt en zelfs meerder malen per week gains op dezelfde spiergroep.

Op jouw niveau wil je gewoonlijk een programma dat gebruik maakt van het feit dat je binnen ongeveer 48 tot 72 uur al hersteld bent en sterker geworden bent.

Op basis van wat je beschrijft weet ik helaas nog steeds niet hoe je programma eruit ziet, je geeft hier alleen de wekelijkse verdeling van spiergroepen wat eigenlijk niet zo interessant is. Maar het programma op lift.net is het meest geschikt voor gevorderde-beginners zoals jij (het is eigenlijk hetzelfde als strarting strength van rippetoe, 5x5 stronglift, etc). Sheiko is zonde om nu te gebruiken, dan maak je op jouw niveau minder snel gains.
 
Ken beide schema's niet, helaas ook geen linkjes.

Je stats suggereren trouwens dat je een gevorderde-beginner bent, dat over niet al te lange tijd in zijn eindfase van zijn wekelijkse gains komt. Mogelijk is dit al merkbaar aan meer deload momenten? Mits correct, dan gaat een kant een klaar schema voor jou verre van optimaal zijn en zou je eigenlijk iets willen maken op basis van wat je deed qua zware werksets per spiergroep (of welke een andere manier van tellen, persoonlijk vind ik dit het makkelijkst).

Zou niet domweg overstappen op een programma om jan of piet hiermee toevallig goede ervaring hebben, dat zou zonde zijn van je tijd. Vrijwel iedereen heeft goede ervaring met ieder beginner programma dat redelijk opgesteld is, dat stelt niets voor. Je kunt ze uiteraard wel als uitgangspunt nemen, zolang je je werklast maar daarin overneemt... anders zou je zelfs achteruit kunnen gaan (zie je veel bij programma hoppers).

Lang verhaal kort, wat moeten deze programma's verbeteren t.o.v. je huidige programma, wat is je huidige programma, hoeveel meer zware werksets per spiergroep zitten hierin, etc?

Je kent de programma’s niet maar je hebt wel een mening klaar staan?
 
Je kent de programma’s niet maar je hebt wel een mening klaar staan?

Fout, dat betreft een mening over programma hoppen, niet over die programma's zelf.
 
Back
Naar boven