XXL Nutrition

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Gewoon niet deloaden dan
 
Geen idee of het slim is, maar wil die bench cycle kostte wat het kost afmaken en mijn bench is nog te zwak voor Sheiko.

????

Er is niet zoiets als een bench die te zwak is om een bepaalde trainingsmethode ervoor te laten.

Download gewoon de app, kost een tientje ofzo. Daar zitten genoeg lay outs in op ieder niveau gericht.
 
Gewoon niet deloaden dan
Ik had idd beter een weekje niks kunnen doen. Maar ben te gemotiveerd.:o
????

Er is niet zoiets als een bench die te zwak is om een bepaalde trainingsmethode ervoor te laten.

Download gewoon de app, kost een tientje ofzo. Daar zitten genoeg lay outs in op ieder niveau gericht.
Ik heb de app gedownload maar wat een kut ding, hij wil dat ik 167,5kg good morning doe:roflol:

Heb de excelsheet van zijn forum geplukt en besloten zijn intermediate medium load (37v2) te doen. na deze 4 weken draai ik 31 en dan weer 37v2 tot de DRC Cup. Fox gym ga ik gewoon een weekje deloaden en dan in de 93kg buffelen.

Sheiko 37v2 week 1 training 1

Bench press
12x20kg
5x40kg

5x50kg
4x60kg
3x70kg
5x3x75kg

Squat
12x20kg
5x60kg
5x85kg
5x100kg
5x5x120kg

Ik had het er aardig zwaar mee vandaag:o vingers verkrampen en licht in hoofd.

Bench press
6x50kg
6x60kg
4x6x65kg

Dumbell bench press
4x6x18kg

Vingers gingen echt rip, zaten weer vast in een vuist. Mogelijk toch geen kramp. Kan meer benchen, maar dacht doe het rustig aan.

Good morning (staand)
3x6x20kg
3x6x40kg

Zittend Good morning
6x40kg

Vorm is ruk, ga nog flink wat moeten verbeteren.

Zieke training, 2,5 uur bezig geweest maar ik vind het wel lekker. Nu bulken naar de 93kg klasse.
 
Ik moet 189 goeiemorgens doen haha.

Chest muscles en back muscles doe ik zelf wel iets puur om te stretchen eigenlijk. Paar keer dat ik zwaar op assistance ging was het wel ten koste van mijn mainlifts.
Goeiemorgens is ook een kwestie van uitzoeken wat je kan overigens. Enige waar je aan vast kan houden is natuurlijk de sbd binnen het schema. App wel wat makkelijker dan een excelbestandje natuurlijk.
 
Ik moet 189 goeiemorgens doen haha.

Chest muscles en back muscles doe ik zelf wel iets puur om te stretchen eigenlijk. Paar keer dat ik zwaar op assistance ging was het wel ten koste van mijn mainlifts.
Goeiemorgens is ook een kwestie van uitzoeken wat je kan overigens. Enige waar je aan vast kan houden is natuurlijk de sbd binnen het schema. App wel wat makkelijker dan een excelbestandje natuurlijk.
Hoe flik je dat dan? Bar gaat echt nog alle kanten op. Ik ga proberen laag te beginnen, want veel oefeningen heb ik al jaren niet meer gedaan. En dan streven naar 2 reps in de tank. Mss toch die app gebruiken dan, al vind ik hem voor Android ruk en is de laatste update 2 jaar geleden geweest.
 
Hoe flik je dat dan? Bar gaat echt nog alle kanten op. Ik ga proberen laag te beginnen, want veel oefeningen heb ik al jaren niet meer gedaan. En dan streven naar 2 reps in de tank. Mss toch die app gebruiken dan, al vind ik hem voor Android ruk en is de laatste update 2 jaar geleden geweest.
Ja geen 180 goeiemorgens doen maar een gewicht wat je wel voor 5 x 5 kan. Die richtlijn is wat aan de hoge kant uitgekomen. Alhoewel ik met Seated wel een lekker gewicht al kan pakken maar bij lange na niet wat er staat. Heerlijke oefening vind ik zelf. En doe hem altijd met de safety Squat bar mocht je die hebben.
 
Ja geen 180 goeiemorgens doen maar een gewicht wat je wel voor 5 x 5 kan. Die richtlijn is wat aan de hoge kant uitgekomen. Alhoewel ik met Seated wel een lekker gewicht al kan pakken maar bij lange na niet wat er staat. Heerlijke oefening vind ik zelf. En doe hem altijd met de safety Squat bar mocht je die hebben.
Dat was ik ook van plan haha, maar in die app van hem gaf die 167,5kg aan. Ik begon al flink te zweten.
Ja, daar zit het probleem, ik heb alleen een normale bar, dat maakt het iets moeilijker merk ik. Ik ga eens googelen voor een oplossing. Wel een zieke middenrugpomp.
 
Ik ga hier ook maar eens volgen! Zie dat je ook de SBD cup hebt gedaan net zoals ik.
Even snel de filmpjes bekeken en je kan nog flinke stappen maken de komende tijd.
 
Alles wat niet competitielift of variatie daarvan is heeft geen voorgeschreven percentages bij Sheiko, de % bij de app zijn allemaal bullshit op de assistance.
 
Ik ga hier ook maar eens volgen! Zie dat je ook de SBD cup hebt gedaan net zoals ik.
Even snel de filmpjes bekeken en je kan nog flinke stappen maken de komende tijd.
Zekers, de Squat en deadlift gaat nog hard omhoog, dat weet ik zeker. En met het hoge bench volume gaat mijn bench ook stappen maken.
Alles wat niet competitielift of variatie daarvan is heeft geen voorgeschreven percentages bij Sheiko, de % bij de app zijn allemaal bullshit op de assistance.
Aah beter, volgens mij is die app sws waardeloos. Als ik het goed heb coach Sheiko jou of niet?

Mijn planning is sws om met assistance 2 reps in de tank te houden en veel oefeningen heb ik niet of nauwelijks gedaan. Ik heb iig veel vertrouwen in zijn methode.
 
Zekers, de Squat en deadlift gaat nog hard omhoog, dat weet ik zeker. En met het hoge bench volume gaat mijn bench ook stappen maken.

Aah beter, volgens mij is die app sws waardeloos. Als ik het goed heb coach Sheiko jou of niet?

Mijn planning is sws om met assistance 2 reps in de tank te houden en veel oefeningen heb ik niet of nauwelijks gedaan. Ik heb iig veel vertrouwen in zijn methode.

Klopt.

App is overigens prima, zo lang je alleen de percentages gebruikt van de main lifts en de rest gewoon dood naar eigen kunnen.
 
Klopt.

App is overigens prima, zo lang je alleen de percentages gebruikt van de main lifts en de rest gewoon dood naar eigen kunnen.
Dan kan ik dus net zo goed de Excel blijven gebruiken?

Gewicht: 82,7kg

Deadlifts overhand met belt
8x60kg

3x107,5kg
3x130kg
3x151kg
4x3x160kg

Incline bench press
12x20kg

3x37,5kg
3x45kg
4x3x52,5kg

Deadlift from boxes met belt
3x130kg
3x150kg
4x3x170kg mixed grip

Laatste rep 5 sec hold gedaan.

Was even zoeken maar 2 dingen gevonden waardoor de stang 10cm onder mijn knie ligt.

Leg extensions
5x8x119kg

Hanging leg raises
3x8
Te makkelijk, volgende keer weer de ab machine.

Heerlijke, lange tren met vieze deadlifts van doosjes. Stiekem een crush op Sheiko aan het krijgen, benieuwd naar de prs die gaan komen.
Alleen een vraag, hoe en wanneer moet ik de maxen aanpassen? Zie namelijk dat in 37v2 en 31 geen prs worden geknald.
 
Dan kan ik dus net zo goed de Excel blijven gebruiken?

Gewicht: 82,7kg

Deadlifts overhand met belt
8x60kg

3x107,5kg
3x130kg
3x151kg
4x3x160kg

Incline bench press
12x20kg

3x37,5kg
3x45kg
4x3x52,5kg

Deadlift from boxes met belt
3x130kg
3x150kg
4x3x170kg mixed grip

Laatste rep 5 sec hold gedaan.

Was even zoeken maar 2 dingen gevonden waardoor de stang 10cm onder mijn knie ligt.

Leg extensions
5x8x119kg

Hanging leg raises
3x8
Te makkelijk, volgende keer weer de ab machine.

Heerlijke, lange tren met vieze deadlifts van doosjes. Stiekem een crush op Sheiko aan het krijgen, benieuwd naar de prs die gaan komen.
Alleen een vraag, hoe en wanneer moet ik de maxen aanpassen? Zie namelijk dat in 37v2 en 31 geen prs worden geknald.

Je moet 1e week van 3e cycle anders 105% gaan draaien op sbd?
 
Je moet 1e week van 3e cycle anders 105% gaan draaien op sbd?
Dus 37v2 en 31 draaien en dat. Weer 37v2 met 105%? Heb nu als maxen 170/100/215

Edit: nvm je bedoelt week 1 van 32v2
 
Laatst bewerkt:
37 31 32
32 is een prep cycle. Je kan dus die 1e max week doen plus die 2e week trainen erin erna en dan weer je nieuwe max in 37 en 31 invoeren. Afhankelijk van wanneer je competitie is dan beginnen met de cycle. Is die over 6 weken dan begin je in de 2e week van 31. Tenminste zo heb ik dat altijd wel gedaan als ik geen competitie had om voor te preppen.
 
37 31 32
32 is een prep cycle. Je kan dus die 1e max week doen plus die 2e week trainen erin erna en dan weer je nieuwe max in 37 en 31 invoeren. Afhankelijk van wanneer je competitie is dan beginnen met de cycle. Is die over 6 weken dan begin je in de 2e week van 31. Tenminste zo heb ik dat altijd wel gedaan als ik geen competitie had om voor te preppen.
Ik hou het in het achterhoofd. Ik heb sws alles uitgepland voor de komende maanden.

Tren van gisteren Sheiko week 1 training 3

Bench Press
12x20kg

7x50kg
6x55kg
5x60kg
4x65kg
2x3x70kg
2x2x75kg
2x3x70kg
4x65kg
6x60kg
8x55kg
10x50kg

Wat een epic pump of the gods kreeg ik mij toch na die laatste set. Dat je zo leeg kan zijn met zo laag gewicht. Ik heb ook sinds gisteren wrist wraps en let goed op mijn techniek. Laat de bar nu iets lager op mijn chest komen zodat mijn armen in een betere hoek zitten plus ik knijp die bar kapot en duw met mijn benen mezelf omhoog. Gaat de ene rep beter dan de ander, maar merk technisch wel al wat verbetering.

Squats
12x20kg
5x60kg

5x85kg
4x102,5kg
3x120kg
5x3x127,5kg met belt, no wraps.

Ging echt vies, wel ass to grass diepte, maar had koppijn en 6 uur geslapen, dat in combinatie met een scoop pwo was een grote clusterfuck in mijn hoofd. Ik was leeg en blij toen ik hiermee klaar was.

Standing French Press
5x8x18kg met 1 min rust.

Triceps waren flink gefrituurd en voelde me een pompbaas.

Lat pulldown
5x8x50kg energie levels waren -200, dus wat conservatiever mijn gewichten gekozen en echt voor die mind muscle connectie en hoge tut gegaan.

Seated Good Mornings
5x20kg
2x5x40kg
3x40kg moest nog 2 reps en 1 set, maar het was echt op en het leek nergens meer op.

Na 2 uur en 15 min trainen was dit het, mijn vrijdagavond was goor en ik lag al vroeg te pitten. Ik word duidelijk oud, of het volume sloopt je goed. 10/10 would do again.
 
Als je toch aan je benchtechniek werkt, kijk dan ook meteen naar hoe hij in je hand ligt. Hij moet bovenop je pols steunen, niet eraan hangen. Gaat vaak fout.

Just sayin' of course :) Ik heb het pas recent gecorrigeerd, en normale trainingen doen dan behoorlijk zeer aan je handen! Als je er vroeg bij bent valt het wel mee denk ik.
 
Als je toch aan je benchtechniek werkt, kijk dan ook meteen naar hoe hij in je hand ligt. Hij moet bovenop je pols steunen, niet eraan hangen. Gaat vaak fout.

Just sayin' of course :) Ik heb het pas recent gecorrigeerd, en normale trainingen doen dan behoorlijk zeer aan je handen! Als je er vroeg bij bent valt het wel mee denk ik.
Ik deed exact wat jij zei, dankje voor de tip, voelde een stuk beter!

Gewicht 83,8kg

Sheiko week 2 training 1

Skwuats
12x20kg
5x60kg

5x85kg
4x102,5
3x120
4x2x135 easy reps, ass2grass technisch 6/10

Bench press
12x20kg
5x40kg

5x50kg
4x60kg
3x70kg
5x2x80kg lekkere reps, technisch weer wat progressie gemaakt. Doe ook alle reps paused.

Skwuats2
3x95kg
3x120kg moest 110 zijn... Achja
4x2x135kg waren wel zware reps maar kwam niet echt in de problemen.

Dumbell flyes
5x8x12kg lekker die chest uit elkaar trekken.

Push up feet on bench
8xbw
4x8x10kg
Close grip gedaan voor dem tricep pumps. Was na Al dat volume best pittig.

Good morning standing
2x8x20kg
3x8x40kg
Wilde revanche op deze oefening en ging wel lekker, vorm is al beter, maar ga wel scheef, mixed grip deadlifts u do dus?

Goeie tren, weer voldaan, ben echt al maanden max gemotiveerd en wil gaan knallen volgend jaar. Planning is: Fox, drc, sbd en dan NK. Ga waarschijnlijk voor drc, sbd en het NK pieken met het sheiko 32v2 schema.
 
No offence dit hoor, maar zijn die flys niet wat licht voor je? Al helemaal als ik kijk naar wat je bankdrukt.

Drie keer echt pieken lijkt me een strak plan. Vier is misschien net too much maar kan je zelf natuurlijk het beste aanvoelen.
 
Back
Naar boven