MuscleMeat

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

No offence dit hoor, maar zijn die flys niet wat licht voor je? Al helemaal als ik kijk naar wat je bankdrukt.

Drie keer echt pieken lijkt me een strak plan. Vier is misschien net too much maar kan je zelf natuurlijk het beste aanvoelen.
Denk sws dat de nieuwe kwalificatie eisen voor een hoop mensen voorlopig nog niet haalbaar gaan zijn.
 
No offence dit hoor, maar zijn die flys niet wat licht voor je? Al helemaal als ik kijk naar wat je bankdrukt.

Drie keer echt pieken lijkt me een strak plan. Vier is misschien net too much maar kan je zelf natuurlijk het beste aanvoelen.
Klopt, is ook veels te licht, maar dit is de 5x dat ik de oefening doe en vind mijn vorm nog ruk, dus om blessures te voorkomen...

En idd 3x pieken zoals Sheiko aanraad. Wil vooral ervaring opdoen.,
 
Ik hou bij de 1e rep altijd wedstrijdpauze a la 2 tellen aan en de rest gewoon paused.

Is dit je wedstrijdvorm?
Ik pauzeer dan alles een seconde, twijfel ook nog om weer alleen de eerste rep te pauzeren, maar het is nog makkelijk.
Denk sws dat de nieuwe kwalificatie eisen voor een hoop mensen voorlopig nog niet haalbaar gaan zijn.
Gok op een 375 wilks?
 
Ik pauzeer dan alles een seconde, twijfel ook nog om weer alleen de eerste rep te pauzeren, maar het is nog makkelijk.

Gok op een 375 wilks?
Gok op een totaal wat boven de 375 wilks wel komt te liggen
 
Klopt, is ook veels te licht, maar dit is de 5x dat ik de oefening doe en vind mijn vorm nog ruk, dus om blessures te voorkomen...

En idd 3x pieken zoals Sheiko aanraad. Wil vooral ervaring opdoen.,

Ah snap hem. Goede keuze imo om dan eerst op form te focussen :)

En ben ook wel benieuwd naar wat en wat voor soort de kwalificatie-eisen zullen gaan worden.
 
Gok op een totaal wat boven de 375 wilks wel komt te liggen
Oei, dat wordt nog bikkelen dan.
Ah snap hem. Goede keuze imo om dan eerst op form te focussen :)

En ben ook wel benieuwd naar wat en wat voor soort de kwalificatie-eisen zullen gaan worden.
Hoe langer je blessurevrij kan trainen hoe beter.

Gewicht 84kg

Sheiko week 2 training 2

Deadlifts tot knees 1sec pauze
12x20kg
5x60kg

3x107,5kg
3x130kg
4x3x150kg
Lekkere sets, overhand grip zonder belt en magnesium.

Bench press
12x20kg
5x40kg

5x55kg
4x65kg
4x3x75kg

Elleboog begon rechts wat te zeuren, dus besloten reverse flyes te doen. Gewicht ging wel easy omhoog en heb nu wrist wraps van strength shop, de stijfste en 90cm lang.

Deadlifts
3x107,5kg overhand met magnesium
3x130kg
3x150kg
4x3x160kg mixed en belt erbij. 5sec gold op het einde.

De grip was echt leeg en dat was het zwaarste van de hele training.

Machine reverse flyes
8x25kg
2x8x30kg

Voelde daarna weer heerlijk en is echt nodig met dit bench volume.

Ab machine
8x55kg
2x8x60kg VPR

Abz ook toegevoegd, want blijft een zwakte van mij.

Leg press
4x6x140kg
Meer kon niet op de machine en te lui voor plate loaded.

Goede tren, voel wel dat het volume zwaar is en langzaam door werkt naar de trainingen daarna. 8/10 tren.
 
Zieke leg press. Deadlift tot knie mag je wel een tel langer vast houden dacht ik.
 
Zieke leg press. Deadlift tot knie mag je wel een tel langer vast houden dacht ik.
Staat 1 sec in het schema, maar 2 was ook wel easy gelukt.

Ben wel oprecht benieuwd wat het gaat doen voor mijn totaal, denk wel dat dit de juiste keus voor mijn bench is, maar op candito waren mijn Squat en deadlift waarschijnlijk meer vooruitgegaan. Merk ook dat ik Sheiko zelf moet gaan aanpassen op mijn zwakheden. Candito was in dat opzicht net wat completer, mogelijk dat ik nog een candito cycle met close grip ipv military press ga doen voor de DRC cup, omdat het je wel perfect laat pieken en de algemene piek template van Sheiko wat inzicht vereist om het juist te doen. Ook mist het volume met hoge intensiteit.
 
Staat 1 sec in het schema, maar 2 was ook wel easy gelukt.

Ben wel oprecht benieuwd wat het gaat doen voor mijn totaal, denk wel dat dit de juiste keus voor mijn bench is, maar op candito waren mijn Squat en deadlift waarschijnlijk meer vooruitgegaan. Merk ook dat ik Sheiko zelf moet gaan aanpassen op mijn zwakheden. Candito was in dat opzicht net wat completer, mogelijk dat ik nog een candito cycle met close grip ipv military press ga doen voor de DRC cup, omdat het je wel perfect laat pieken en de algemene piek template van Sheiko wat inzicht vereist om het juist te doen. Ook mist het volume met hoge intensiteit.
Sheiko draait inderdaad op het hoge volume ipv de intensiteit. Je zou als je wat verder bent eventueel als je dit echt een probleem gaat vinden het RIR of RPE systeem erbij kunnen houden per workout. Verhoog nu zelf ook wel op gevoel met een gewicht wanneer ik denk dat ik wel een bepaald aantal reps in de tank nog kan behouden. Maar zou dat nu nog niet gaan doen als beginner hiermee.

Schema draait op het zoveel mogelijk op een soms heel infentieve manier inpassen van meer volume. Blok waar je nu ook inzit is ook niet bedoeld als een intensieve fase. Dat komt pas bij je wedstrijdblok en de paar weken ervoor. Dit is nog voorbereiding daarop.
 
Sheiko draait inderdaad op het hoge volume ipv de intensiteit. Je zou als je wat verder bent eventueel als je dit echt een probleem gaat vinden het RIR of RPE systeem erbij kunnen houden per workout. Verhoog nu zelf ook wel op gevoel met een gewicht wanneer ik denk dat ik wel een bepaald aantal reps in de tank nog kan behouden. Maar zou dat nu nog niet gaan doen als beginner hiermee.

Schema draait op het zoveel mogelijk op een soms heel infentieve manier inpassen van meer volume. Blok waar je nu ook inzit is ook niet bedoeld als een intensieve fase. Dat komt pas bij je wedstrijdblok en de paar weken ervoor. Dit is nog voorbereiding daarop.
Nouja zelf vind ik het niet echt een probleem, maar Sheiko zelf geeft aan dat het cookiecutter templates zijn en je ze zelf moet gaan aanpassen. Het beste zou natuurlijk zijn om hem als coach te pakken, dan weet je zeker dat het goed zit. Qua volume is het nu goed en zijn ze laatste sets killing, met goede focus op perfecte vorm, dus het gaat sws veel brengen. Alleen op de lange termijn moet ik wel het inzicht hebben om deze template eigen te maken en soms mist die informatie hier en daar. Lees ook veel dat mensen niet lekker pieken op Sheiko en het vertrouwen missen om met hogere gewichten te liften, al vind ik dat wel pussy aangezien ik op de wedstrijd +15kg heb gesquat op het hoogste gewicht wat ik ooit in mijn nek heb gehad.

Nee idd, het huidige blok is om je gewend te laten raken aan hoog volume en ik merk dat mijn lichaam het er soms moeilijk mee heeft, maar ik eet 2x mijn lichaamsgewicht aan eiwitten en slaap gemiddeld ~9uur, dus die factoren zitten goed. Al mis ik wel ergens de gekke week 2 van Candito, want dat was wel echt buffelen deluxe. Dit schema is ook buffelen, maar dan over een langere periode en juist net daar moet je de kennis hebben om het schema naar je eigen zwakheden aan te passen. Hoe toevoegen van achterkant schouder heeft mijn ellebogen in ieder geval veel goeds gedaan.
 
Gewicht: 83,7kg

Sheiko week 2 training 3

Squat
12x20kg
5x60kg

5x85kg
4x102,5kg
3x120kg
3x127,5kg belt
2x3x135kg belt en knee sleeves
3x2x145kg

Wat een vieze training, ik was echt al vantevoren leeg en geen idee hoe ik dit overleefd heb. Reps zagen er goed uit, wel vergeten een filmpje te maken.

Bench press
12x20kg
5x40kg

6x50kg
5x60kg
4x70kg wrist wraps
3x75kg
2x2x80kg
2x1x85kg
3x75kg
5x65kg
5x55kg

Schouder voelde na die 5x60kg niet helemaal lekker. Volume is echt wennen voor mijn bench en hopelijk overbelast ik hem niet. Reps gingen wel echt makkelijk.

Lat pulldown
4x6x60kg
Easy reps, voelde ze meer in mijn schouder.

Cable triceps pushdown
6x20kg
4x6x25kg

Machine reverse flyes
3x8x28kg

Schouder voelde hierna een stuk beter.

Barbell standing good morning
6x20kg

5x6x45kg

Heerlijke training weer, heet bad gepakt en nu herstellen. Bijgevoegd nog een beachboi epic lightning foto.
 

Bijlagen

  • Snapchat-1244379672.jpg
    Snapchat-1244379672.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 87
Lekkah! Dit ziet eruit alsof je 2u in de gym doorbrengt! Doing my own sheiko experiment as well ben benieuwd.
 
Lekkah! Dit ziet eruit alsof je 2u in de gym doorbrengt! Doing my own sheiko experiment as well ben benieuwd.
Haha ja sommige dagen ben je echt 2 uur en 15 min bezig. Ik heb al bewust de rust naar 2 min gezet en pak waar nodig (meestal laatste 2 sets squats) wat extra rust. Ik denk dat Sheiko echt belachelijke gains gaat geven, al is het om al dat techniek werk wat er stiekem in verstopt zit. Veel succes met jouw sheiko, welke cycle ga je draaien?
 
Schouder voelde na die 5x60kg niet helemaal lekker. Volume is echt wennen voor mijn bench en hopelijk overbelast ik hem niet
Warm je je schouder wel genoeg op?
Ook voor het squatten raadzaam om te doen aangezien dat ook belastend kan zijn.

Met zoveel submaximaal volume moet in ieder geval je techniek wel vooruitgaan in ieder geval.
 
Haha ja sommige dagen ben je echt 2 uur en 15 min bezig. Ik heb al bewust de rust naar 2 min gezet en pak waar nodig (meestal laatste 2 sets squats) wat extra rust. Ik denk dat Sheiko echt belachelijke gains gaat geven, al is het om al dat techniek werk wat er stiekem in verstopt zit. Veel succes met jouw sheiko, welke cycle ga je draaien?

Sheiko's beginner program (3 day) van zijn website. Heb enige tijd niet getraind dacht dat dit wel een goede manier was om te herintreden. Echt geen zin in alle stronglifts/5x5 varianten etc...
 
Warm je je schouder wel genoeg op?
Ook voor het squatten raadzaam om te doen aangezien dat ook belastend kan zijn.

Met zoveel submaximaal volume moet in ieder geval je techniek wel vooruitgaan in ieder geval.
Ik squat daarom nog steeds high bar en ben een beetje huiverig naar low bar te gaan.Heb wel mijn wrist wraps gebruikt bij mijn laatste 2 sets op de squat.
Voor de rest is mijn warm up altijd 12 herhalingen met de bar en daarna nog een warming up. Ik doe voor de rest geen extra mobility work of zo.
Sheiko's beginner program (3 day) van zijn website. Heb enige tijd niet getraind dacht dat dit wel een goede manier was om te herintreden. Echt geen zin in alle stronglifts/5x5 varianten etc...
Goed programma, niet geschikt voor de absolute beginner zonder coach, maar als je opnieuw in de sport komt is het zeker een leuk schema. Stronglifts zou ik je ook totaal NIET aanraden, eerder Starting Strength al heeft die ook zijn beperkingen.

Als je nog een goede review zoekt: Studying Sheiko’s Surprising Novice Routine PowerliftingToWin
 
Eens maar gaan doen dan :p
Dit zegt Sheiko erover:
"Stretching improves blood flow to the muscles and removes toxins, which speeds up recovery. It can also help get rid of cramps.

Stretching should be done only after a workout, when the muscles are warmed up enough and elastic. Do stretching smoothly without sudden/fast/abrupt movements and without extreme amplitudes. Listen to your body and do what you think is right for yourself. Ten minutes of static stretching after a workout is necessary.

I don’t recommend stretching before workouts or between sets. Your muscles can become so elastic and mild that it will be hard to do the main workout. For example, if you stretch your hamstrings very well before squatting you will be able to squat deeper. If you stretch your quadriceps – it will be hard to stand from the bottom: it is hard to shorten a stretched muscle.

Therefore before a strength workout you should only warm your muscles – not stretch them. I also don’t see any difference between stretching of lightweight or heavyweight lifters."

En volgens hem warm je ze op door een of twee setjes te doen met de stang.
 
Nog een goed filmpje van Sheiko's beste leerling. Vooral het gedeelte dat je je elleboog tegen je lats aan moet drukken is een gouden tip voor mij,

 
Heb je voorheen ook BB-style getraind EigenWereld ?

Ik ben nl erg benieuwd of je verschil merkt (qua gains / hypertrophy / massa) tussen Sheiko (kracht) en Bodybuilding.
Vraag out of the blue trouwens, just curious.
 
Back
Naar boven