AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zulke training kom je inderdaad af en toe eens tegen. Je hebt gewoon netjes je reps gedaan en geen fails gehad das goed, niet te lang bij stilstaan en rusten. Volgende training komt dat gewoon weer goed. 6.30 opstaan is belange zo erg niet :p na een weekje zit je in de routine.
 
Zulke trainingen zitten er helaas tussen. Maar daar herpak je je de volgende keer weer op!
Daarom, was ook verwacht en ingecalculeerd.
Zulke training kom je inderdaad af en toe eens tegen. Je hebt gewoon netjes je reps gedaan en geen fails gehad das goed, niet te lang bij stilstaan en rusten. Volgende training komt dat gewoon weer goed. 6.30 opstaan is belange zo erg niet :p na een weekje zit je in de routine.
Haha klopt, maar de eerste week is het even wennen. Ook de 0,0 vrije tijd die ik even heb helpt niet mee. Vanaf zaterdag staan we er weer.
 
Gewicht :85,1kg 12% vet volgens 4 puntsmeting.

Gisteren flink gevreten en nog wat pilsjes gedaan. Was niet topfit maar wel fit genoeg.

Sheiko week 1 training 3

Bench press
12x20kg

7x50kg
6x57,5kg
5x62,5kg
4x67,5kg
2x3x72,5kg vanaf hier wrist wraps
2x77,5kg 2sec paused reps
2x80kg 2sec pause, te makkelijk, bench max naar 105 verhoogd.
2x3x75kg 2sec pause
4x67,5kg
7x62,5kg
8x57,5kg
10x52,5kg allemaal 2 sec paused

Bench ging echt te gemakkelijk, zaten flink nog wat reps in de tank. Ik had mijn paused bench max +2,5kg ingevoerd maar dat lijkt mij te laag?

Squats
5x20kg
5x60kg

5x85kg moest 90kg zijn, goedemorgen.
4x107,5kg voelde zwaar
3x125kg belt
5x3x135kg met knee sleeves. Gingen makkelijk? De fuck is deze.

French press
5x8x25kg goede mmc:o 1 min rust

Lat pulldown
5x8x63kg met 1min rust
Kan wel omhoog de volgende keer.

Barbell standing ipv seated good morning
5x5x50kg met 1 min rust

Bench was bezet dus maar standing gedaan. Ivm tijdsnood alles met 1min rust gedaan en dat beviel wel goed. 7/10 tren want bench ging easy en voor het eerst in lange tijd zonder pwo en met een avond pilzen.
 
GIk had mijn paused bench max +2,5kg ingevoerd maar dat lijkt mij te laag?

Wat bedoel je hier precies mee?
Heb je tussendoor verhoogd met +2.5 en blijkt dat nu alsnog als te weinig te voelen?
Is je bench met +2.5 omhoog gegaan en voelt het in training alsnog te licht?
 
Wat bedoel je hier precies mee?
Heb je tussendoor verhoogd met +2.5 en blijkt dat nu alsnog als te weinig te voelen?
Is je bench met +2.5 omhoog gegaan en voelt het in training alsnog te licht?
Nou ik heb dus paused 100kg gebencht en als max dat +2,5kg ingevoerd. Maar nu blijkt het vrij makkelijk te gaan en heb ik tijdens het trainen min max met 2,5kg omhoog gedaan naar 105kg. Kan dit? Of moet je sws je paused max +10kg invoeren?
 
Niet teveel denken wat je MOET. Je moet nieks. Je voelt best zelf wat je doet. Ik zit nu in week 1 van #31 en vond 37v2 te vlot gaan dus heb ik gewoon overal verhoogd waar nodig. Wel opletten dat als je verhoogd je techniek perfect in orde blijft.
 
Nou ik heb dus paused 100kg gebencht en als max dat +2,5kg ingevoerd. Maar nu blijkt het vrij makkelijk te gaan en heb ik tijdens het trainen min max met 2,5kg omhoog gedaan naar 105kg. Kan dit? Of moet je sws je paused max +10kg invoeren?

Hoezo zou je een x kg erbij op moeten tellen om in te voeren als max voor de sheets? Ik heb dat nog nooit standaard gedaan zelf.
Alleen een keer tussendoor verhoogd omdat bench en squat te licht werden. Dat was dan ook in m'n eerste cycle en kwam net van een novice schema af.

Zoals psycomantje aangeeft kan je zelf het beste aanvoelen of je, en hoeveel, je kan verhogen. Het zij extra en/of tussendoor.

Let wel op dat (naar mijn idee) de sets afzonderlijk van elkaar gezien niet als een hele hoog RPE moeten voelen. Het totale volume is zwaar. Met een aantal uitzonderingen van zware 90% dagen daargelaten.
 
Hoezo zou je een x kg erbij op moeten tellen om in te voeren als max voor de sheets? Ik heb dat nog nooit standaard gedaan zelf.
Alleen een keer tussendoor verhoogd omdat bench en squat te licht werden. Dat was dan ook in m'n eerste cycle en kwam net van een novice schema af.

Zoals psycomantje aangeeft kan je zelf het beste aanvoelen of je, en hoeveel, je kan verhogen. Het zij extra en/of tussendoor.

Let wel op dat (naar mijn idee) de sets afzonderlijk van elkaar gezien niet als een hele hoog RPE moeten voelen. Het totale volume is zwaar. Met een aantal uitzonderingen van zware 90% dagen daargelaten.

Klopt zelf probeer ik bij de main sets van Squat bench en normale deadlift rpe bij te houden vanaf #31 scheelt wel van dag tot dag maar zo krijg je na een maand toch een goed beeld denk ik. De top sets gaan meestal tot 8.5 bij mij.
 
Niet teveel denken wat je MOET. Je moet nieks. Je voelt best zelf wat je doet. Ik zit nu in week 1 van #31 en vond 37v2 te vlot gaan dus heb ik gewoon overal verhoogd waar nodig. Wel opletten dat als je verhoogd je techniek perfect in orde blijft.
Techniek is in deze geen probleem. Ik voel qua RPE dat ik nog meer dan genoeg in de tank had. Als je de laatste set alle reps kunt pauzeren is het wel veilig te stellen dat het te laag is of niet?
Hoezo zou je een x kg erbij op moeten tellen om in te voeren als max voor de sheets? Ik heb dat nog nooit standaard gedaan zelf.
Alleen een keer tussendoor verhoogd omdat bench en squat te licht werden. Dat was dan ook in m'n eerste cycle en kwam net van een novice schema af.
.
Zoals psycomantje aangeeft kan je zelf het beste aanvoelen of je, en hoeveel, je kan verhogen. Het zij extra en/of tussendoor.

Let wel op dat (naar mijn idee) de sets afzonderlijk van elkaar gezien niet als een hele hoog RPE moeten voelen. Het totale volume is zwaar. Met een aantal uitzonderingen van zware 90% dagen daargelaten.
Nou op de wedstrijd, na een -4kg cut, benchte ik 95kg paused. Vantevoren benchte ik rond de 100kg t&g met een uitschieter naar 105 t&g na een smolov cycle. Ik heb dus voor mijn eerste cycle sheiko 100kg als benchmax gepakt. Nu na 5 weken sheiko +2,5kg toegevoegd op mijn benchmax, maar voelde dat dit te makkelijk is.Vandaar dat ik hem naar 105kg heb verhoogd. We zullen zien hoe het gaat lopen.
Klopt zelf probeer ik bij de main sets van Squat bench en normale deadlift rpe bij te houden vanaf #31 scheelt wel van dag tot dag maar zo krijg je na een maand toch een goed beeld denk ik. De top sets gaan meestal tot 8.5 bij mij.
Uhu maar zoals vandaag is mijn topset bij bench 2x80kg en ik kan vrij makkelijk 2x90kg. Ik had nog makkelijk 4 reps er achteraan kunnen doen. Ik snap dat vandaag een low day is, maar maandag voelde het ook al heel makkelijk. Vandaar dus dat ik verhoogd heb naar 105kg.
 
Techniek is in deze geen probleem. Ik voel qua RPE dat ik nog meer dan genoeg in de tank had. Als je de laatste set alle reps kunt pauzeren is het wel veilig te stellen dat het te laag is of niet?
Mwa, ik pause al mijn benches. Alle sets, alle reps.
Als ik het niet doe bekijk ik het als een aparte oefening. Bench press = paused. Een variatie op de bench press is t&g bench.
 
Mwa, ik pause al mijn benches. Alle sets, alle reps.
Als ik het niet doe bekijk ik het als een aparte oefening. Bench press = paused. Een variatie op de bench press is t&g bench.
Dan nog even voor de duidelijkheid, want al mijn reps zijn met 'pause' maar als ik paused zeg dan bedoel ik een 2 sec wed pauze. DIe 100kg was namelijk wedstrijd paused.
 
Gewicht: 86,3kg mijn gewicht schiet even alle kanten op.

Sheiko 37v2 week 2 training 1

Squat
12x20kg
5x60kg

5x90kg
4x107,5kg
3x125kg vanaf hier belt
4x2x145kg
Makkelijke reps en voelde goed vandaag. Goed hersteld dit weekend ondanks wat gezuip vrijdagnacht.

Bench press
5x52,5kg
4x62,5kg
3x75kg vanaf hier wrist wraps
5x2x85kg

Laatste 6 sets alle reps met 2 sec pause gedaan. Bench voelt goed en groeit volgens mij gestaag, al kan dat ook komen door mijn extra kilo's.

Squat
3x100kg
3x117,5kg
4x3x135kg belt

Voelde goed de reps. Motivatie is weer meer terug, was vorige week een beetje overtraint denk ik.

Dumbell flyes
5x8x12kg
Zware sets, 1min rust en goed diep gaan voor de stretchgains. Kreeg wel kramp in mijn handen. Ik heb dat best vaak en het is irritant.

Push up with feet elevated
4x8xbw+10kg VPR
Dat laatste beetje eruit pompen.

Standing good morning
5x5x52,5kg VPR
Deze oefening is echt goud, wat een belachelijk fijne oefening die mijn zwakke punten perfect aanpakt. Benieuwd naar de carryover naar mijn deadlift. 8/10 tren alles klopte vandaag weer en dit geeft hoop voor dat 545kg totaal.
 
Vanmorgen woog ik weer 85,2kg:roflol: geen idee wat er gebeurd maar ik ben dus een lopende vochthoop.
 
Schommelingen van 900g zijn niet uitzonderlijk denk ik.
Kan met vochtinname of kh of zout te maken hebben.
 
Schommelingen van 900g zijn niet uitzonderlijk denk ik.
Kan met vochtinname of kh of zout te maken hebben.
Ja ligt het ook aan maar blijf het grappig vinden dat ik een lopende vochthoop ben.
En temperatuur, al speelt dit niet zo in de winter.
Warm bad is extra kilo verliezen.

De afgelopen 2 dagen waren verre van optimaal. Dinsdag naar de gorillaz geweest en wat biertjes genuttigd, om half 7 weer op. Woensdag meteen na t werk wat moeten drinken met collega's en weer 6uur slaap. Net getraind en overleefd op een scoop blast XXL.

Sheiko week 2 training 2
Deadlift to knees 1 sec pause
5x60kg

3x110kg
3x132,5kg
4x3x155kg magnesium

Makkelijke reps en voelde me goed.

Bench press
12x20kg

5x57,5kg
4x67,5kg
4x80kg oeps 1 rep teveel, eerste rep 2 sec pause
3x3x80kg laatste set Alle reps 2 sec pause

Deadlift
3x110kg
5x132,5kg
3x155kg belt en magnesium
4x3x165kg

Hier werkte de pwo uit en was het even doorbijten. Grip is eigenlijk het zwaarste aan alle deadlift reps. Mss toch alleen de werkende sets met magnesium doen.
 
Ja ligt het ook aan maar blijf het grappig vinden dat ik een lopende vochthoop ben.
Je beseft toch dat elke mens een zak water is met wat stokken in voor de stevigheid.

De afgelopen 2 dagen waren verre van optimaal. Dinsdag naar de gorillaz geweest en wat biertjes genuttigd, om half 7 weer op. Woensdag meteen na t werk wat moeten drinken met collega's en weer 6uur slaap. Net getraind en overleefd op een scoop blast XXL.
Je drinkt wel vaak he?
En verplichten je collega's je om te drinken? Kan je nergens klacht indienen? ;)
Sheiko week 2 training 2
Deadlift to knees 1 sec pause
5x60kg

3x110kg
3x132,5kg
4x3x155kg magnesium

Makkelijke reps en voelde me goed.

Bench press
12x20kg

5x57,5kg
4x67,5kg
4x80kg oeps 1 rep teveel, eerste rep 2 sec pause
3x3x80kg laatste set Alle reps 2 sec pause

Deadlift
3x110kg
5x132,5kg
3x155kg belt en magnesium
4x3x165kg

Hier werkte de pwo uit en was het even doorbijten. Grip is eigenlijk het zwaarste aan alle deadlift reps. Mss toch alleen de werkende sets met magnesium doen.
Toch nog een goeie training lijkt me. De hoofdzaak heb je toch netjes afgewerkt.

Waarom zou je geen magnesium gebruiken voor de andere sets. Dat gaat echt niks aan je grip-strength toevoegen hoor. Volgens mij zelfs het tegendeel. Je moet vroeger naar straps of mixed grip overstappen zodat je je grip minder hard kan trainen dan met magnesium.
 
Je beseft toch dat elke mens een zak water is met wat stokken in voor de stevigheid.


Je drinkt wel vaak he?
En verplichten je collega's je om te drinken? Kan je nergens klacht indienen? ;)

Toch nog een goeie training lijkt me. De hoofdzaak heb je toch netjes afgewerkt.

Waarom zou je geen magnesium gebruiken voor de andere sets. Dat gaat echt niks aan je grip-strength toevoegen hoor. Volgens mij zelfs het tegendeel. Je moet vroeger naar straps of mixed grip overstappen zodat je je grip minder hard kan trainen dan met magnesium.
Dat besef ik maar sinds ik mij dagelijks weeg valt het mij op hoe makkelijk ik kilo's kan aankomen of verliezen.

Ik heb de afgelopen week 3x gedronken en dat is net zo vaak als de 3 maanden daarvoor:roflol:

Het kwam in deze ook ff slecht uit.

De reden van de magnesium is omdat mijn handen droog worden en daardoor eerder kapot lijken te gaan dan eerst.
 
Back
Naar boven