XXL Nutrition

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Wennen? Aan een barbell die je wervel ligt te verpletteren? Ik vrees van niet.
Als je hem goed doet en rustig opbouwt dan niet.
Tis zeker een oefening die veel vergt van je core, ik twijfel wel aan de blessuregevoeligheid.
Zou het zeker rustig aan opbouwen.
Ik merk dat mijn erecties het idd zwaar hebben en dat is ook waar ik mijn blessure had. Merk wel veel Carry over naar een Squat vooral in het staan met zware gewichten.
Dan plaats je de barbell gewoon verkeerd want je achterkant schouders en traps moeten de bar (met name) ondersteunen.
Idd dit, je doet een lage high bar positie pakken en daardoor voelt het qua evenwicht goed.
 
Dan plaats je de barbell gewoon verkeerd want je achterkant schouders en traps moeten de bar (met name) ondersteunen.
Dat is wat ik zelf ook dacht. Maar het probleem lost zich pas op als ik een cm boven een aardige low bar positie kom. :(
En ik heb redelijke traps hoor.
 
Als je hem goed doet en rustig opbouwt dan niet.

Ik merk dat mijn erecties het idd zwaar hebben en dat is ook waar ik mijn blessure had. Merk wel veel Carry over naar een Squat vooral in het staan met zware gewichten.

Idd dit, je doet een lage high bar positie pakken en daardoor voelt het qua evenwicht goed.


Aaah so, tja...das een kwestie van teder behandelen en geduld hebben. :cool:
 
Dat is wat ik zelf ook dacht. Maar het probleem lost zich pas op als ik een cm boven een aardige low bar positie kom. :(
En ik heb redelijke traps hoor.

Dan doe je alsnog wat fout. Ik squat ultra high bar, thv c7 wervel, dan pas ligt de bar goed voor mij.

Beowulf was me helaas voor met z'n reactie :(
 
Dat is wat ik zelf ook dacht. Maar het probleem lost zich pas op als ik een cm boven een aardige low bar positie kom. :(
En ik heb redelijke traps hoor.
Het duurde bij mij ook even, net zoals elke oefening technisch na maanden steeds beter wordt. Geef het tijd.
Aaah so, tja...das een kwestie van teder behandelen en geduld hebben. :cool:
Ja die stang af en toe aaien en zeggen dat die braaf is:p
Heb ook altijd last van zware erecties :p
Godver, die autocorrect nakt me weer:roflol: *spinal erectors
Ik denk het net niet, want ze hebben het zwaar.
Is dat geen bijwerking van ...
EigenWereld = fake natty? ???:eek:
Is iedereen niet een fake natty?

Opzich, als ik op de Fox een 545kg totaal haal dan heb ik mijn totaal met 80kg in 6 maanden verhoogt, dat is best verdacht:o
Dan doe je alsnog wat fout. Ik squat ultra high bar, thv c7 wervel, dan pas ligt de bar goed voor mij.

Beowulf was me helaas voor met z'n reactie :(
Jij bent ook iets kleiner neem ik aan, dan is het ook weer anders.

Gewicht ~86kg

Sheiko 37v2 week 4 training 2
Bench press
12x20kg

5x52,5kg wrist wraps
4x62,5kg
3x75kg
2x3x85kg
3x2x90kg

Waren met 3 man aan het benchen, lekker wat setjes gedaan en de voet positie was vandaag weer een stuk beter. Eerste reps 2 sec paused, rest paused gedaan. Voelt sterk, maar zijn ook geen super zware gewichten

Deadlifts
4x110kg
4x132,5kg
2x3x155kg belt
2x3x175kg mixed grip
3x2x187,5kg

Eerste set met 187,5kg

Gruwelijke setjes weer, soms een goede startpositie, soms sloeg het nergens op. 2e en 3e set met 187,5kg 5 sec pause bovenin gedaan. Met mixed blijft het wel zoeken hoe ik mijn lats activeer, mogelijk toch eens hoek grip gaan doen of al mijn setjes mixed, al ben ik dan wel bang voor een onbalans.

Bench press
4x57,5kg wrist wraps
4x67,5kg
4x4x80kg

Makkelijke setjes, doe soms wel een elleboog flaren en de andere niet, blijft even oppassen, heeft wrs met de hand positie te maken.

Leg extensions 1 min rust
8x80kg
8x100kg
3x8x120kg

Gingen lekker, maar met mijn mega quads moet dat ook.

Hanging leg raises 1 min rust
10xbw+5kg
8xbw+5kg
6xbw+5kg

Moet echt een ab wheel fixen, die 5kg dumbell werkt best kut.

Hammer curls 1 min rust
3x8x12kg

Curls for the girls, ik kon het niet laten. Weer een super tren ondanks dat ik fysiek en mentaal wel steeds leger raak, gelukkig vrijdag een soort deload training. 8/10 door de pure beestigheid van eindelijk een zwaardere deadlift tren
 
Laatst bewerkt:
Voor de onbalans moetje bij een mixed grip geen angst hebben. Het grootste gevaar is het afscheuren van je biceps; Maar op dit gewicht lijkt me dat niet echt een groot gevaar. Zolang je je arm maar mooi gestrekt houdt is dat gevaar redelijk klein denk ik.
Wat elleboog-problemen kan ook. Maar dat merk je wel snel genoeg. Gewoon dubbel overhands liften tot het niet meer lukt en dan mixed nemen.

Hoe kom je aan een 545kg totaal? Waar mik je op qua 3de lifts?
 
Voor de onbalans moetje bij een mixed grip geen angst hebben. Het grootste gevaar is het afscheuren van je biceps; Maar op dit gewicht lijkt me dat niet echt een groot gevaar. Zolang je je arm maar mooi gestrekt houdt is dat gevaar redelijk klein denk ik.
Wat elleboog-problemen kan ook. Maar dat merk je wel snel genoeg. Gewoon dubbel overhands liften tot het niet meer lukt en dan mixed nemen.

Hoe kom je aan een 545kg totaal? Waar mik je op qua 3de lifts?
Maar je legt wel meer druk op een kant. Dus dat gaat sws voor een onbalans zorgen. Maar ik doe sws overhand tot ik niet meer kan. Alleen hierdoor is mixed grip elke keer weer aftasten omdat je dan opeens een andere set-up hebt en ik mijn Lars niet krijg geactiveerd. Ik kan 170kg Hookgrip dus het is het overwegen waard.

545kg is het kwalificatie totaal wat je.nodig hebt om.op het NK.2018 deel te nemen. En over attempt selections heb ik nog niet nagedacht dat weet ik was over 5 weken.
 
Je zou denken dat dat voor onbalans zorgt maar dat is nog nooit bij iemand vastgesteld. ;)

545kg is best een stevig minimum. Als ze dat in B zouden hanteren mocht er nauwelijks iemand meedoen.:rolleyes:
 
545kg is best een stevig minimum. Als ze dat in B zouden hanteren mocht er nauwelijks iemand meedoen.:rolleyes:

Dit meen je toch niet srs? Nauwelijks 350 wilks is niet NK waardig imo, genoeg andere wedstrijden om mee te doen als je dat niet haalt.
 
Dit meen je toch niet srs? Nauwelijks 350 wilks is niet NK waardig imo, genoeg andere wedstrijden om mee te doen als je dat niet haalt.
Je moet je eens verdiepen in het Belgische powerliften als je dat denkt.
Genoeg wedstrijden als je niet aan het BK kan meedoen? Euhm ... buiten die andere 4 wedstrijdjes in het begin van het jaar ... welke dan?
Zelfs met die lage normen in B waren er volgens mij nauwelijks 100 lifters op het BK. Alle klasses (gewicht, leeftijd en geslacht) meegerekend.
 
Jij bent ook iets kleiner neem ik aan, dan is het ook weer anders.

Als je stat kloppen ben ik 5 cm kleiner. En anatomie wijkt niet zoveel af met zo'n lengte verschil :p

Knieën lijken wat naar binnen te vallen vanaf het begin vd deadlift? Of lijkt dat zo door je wijdere broek?
 
Je moet je eens verdiepen in het Belgische powerliften als je dat denkt.
Ik had over NL aangezien eigenwereld daar ook deelneemt. Je hebt gelijk België is ander verhaal, daarover gesproken weet je waar ik de uitslagen van BK van afgelopen zondag kan terugvinden?
 
Ik had over NL aangezien eigenwereld daar ook deelneemt. Je hebt gelijk België is ander verhaal, daarover gesproken weet je waar ik de uitslagen van BK van afgelopen zondag kan terugvinden?
Ik denk dat zelfs de deelnemers die niet kunnen terugvinden. Het is hier echt een zootje!!
Je kan misschien eens op het YT kanaal van SBD Nederland kijken. Op het einde zie je de podia. Misschien geven ze daar ook de uitslag.
Er zijn een paar hele goeie lifters in België. Maar naast die paar is het niveau niet echt hoog te noemen. Dus qua podium kan je misschien wel denken dat het toch allemaal wel degelijk is, maar alles wat volgt is een stukje minder.
Misschien kan je de uitlag op de FB pagina van de VGPF vinden. (ik heb geen FB, dus ik kan het niet checken)
 
Je zou denken dat dat voor onbalans zorgt maar dat is nog nooit bij iemand vastgesteld. ;)

545kg is best een stevig minimum. Als ze dat in B zouden hanteren mocht er nauwelijks iemand meedoen.:rolleyes:
Hmm dat weet ik nog niet zo zeker, ik zal vanavond eens opzoeken als ik tijd heb.

Nouja 545kg is aardig, maar voor het EK mag je pas meedoen met een 680kg totaal volgens mij. Dus het is nog redelijk 'laag" maar voor mij wrs nog iets te hoog.
Dit meen je toch niet srs? Nauwelijks 350 wilks is niet NK waardig imo, genoeg andere wedstrijden om mee te doen als je dat niet haalt.
363 wilks op 83kg BW.

Idd vind ik ook dat je voor een NK de eisen wel hoog mag leggen en dat iemand met 6 maanden powerlift ervaring zich niet kan kwalificeren.
Je moet je eens verdiepen in het Belgische powerliften als je dat denkt.
Genoeg wedstrijden als je niet aan het BK kan meedoen? Euhm ... buiten die andere 4 wedstrijdjes in het begin van het jaar ... welke dan?
Zelfs met die lage normen in B waren er volgens mij nauwelijks 100 lifters op het BK. Alle klasses (gewicht, leeftijd en geslacht) meegerekend.
Je kunt ook in nl.meedoen.als er in be te weinig zijn en.te laag niveau? Je kunt je dan natuurlijk niet voor het Belgisch kampioenschap plaatsen.maar ach.
Als je stat kloppen ben ik 5 cm kleiner. En anatomie wijkt niet zoveel af met zo'n lengte verschil :p

Knieën lijken wat naar binnen te vallen vanaf het begin vd deadlift? Of lijkt dat zo door je wijdere broek?
Haha anatomisch kan het toch wat schelen als ik lange benen heb en jij korte.

Volgens mij gaan ze naar buiten al was die set technisch zeer zwak. Moet echt meer mixed gaan liften wil ik dat gaan verbeteren, daarom mssnhookgrip aangezien overhand goed lukt.
Ik had over NL aangezien eigenwereld daar ook deelneemt. Je hebt gelijk België is ander verhaal, daarover gesproken weet je waar ik de uitslagen van BK van afgelopen zondag kan terugvinden?

Eigenlijk.moeten er max 8 personen per gewichtsklasse zijn. Kijkt leuker en zorgt voor een hoger niveau.
 
Je kunt ook in nl.meedoen.als er in be te weinig zijn en.te laag niveau? Je kunt je dan natuurlijk niet voor het Belgisch kampioenschap plaatsen.maar ach.
Ik vind dat ik nog niet klaar ben voor een wedstrijd op dit moment. Hoewel ik toch plan om volgend jaar in maart of april eentje te doen.
Omdat ik bij de masters lift hoef ik me normaal niet te kwalificeren voor het BK. Er zijn nauwelijks masters lifters in B.
En om in NL mee te doen is mijn niveau zeker nog ondermaats.
Ik hoop maar dat de planning voor mijn medische ingrepen een beetje voordelig valt volgend jaar, want anders moet ik die wedstrijd(en) weer een jaar uitstellen. Ik ben net aan mijn "come-back" bezig.
 
Uitslagen van het afgelopen BK kan je nergens vinden! Ik stoor me er rot aan!!! Ik zoek al een paar dagen, gewoon uit interesse. Wedstrijden in belgie stellen echt geen ruk voor vergeleken met NL zelfs een BK is niet belangrijk genoeg om nadien de uitslagen ergens mee te geven
 
Back
Naar boven