MuscleMeat

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Het is net zo frustrerend om iemand met great genetics jou te zien verslaan dan iemand die roids.
Persoonlijk vind ik het ook niet erg dat mensen roiden, als ze maar weten wat ze opgeven voor die extra kilo's. Waar ik dan weer niet tegen kan zijn de mensen die over dedication schreeuwen en flink roiden maar wel alles half doen en goede gains maken. Maar iemand die roid voor wereld records kan ik wel begrijpen en levert toch flink spektakel op en dus goede PR voor de sport.
Ik kan me daar helemaal niet in vinden.
 
Het is net zo frustrerend om iemand met great genetics jou te zien verslaan dan iemand die roids.
Persoonlijk vind ik het ook niet erg dat mensen roiden, als ze maar weten wat ze opgeven voor die extra kilo's. Waar ik dan weer niet tegen kan zijn de mensen die over dedication schreeuwen en flink roiden maar wel alles half doen en goede gains maken. Maar iemand die roid voor wereld records kan ik wel begrijpen en levert toch flink spektakel op en dus goede PR voor de sport.
Binnen powerliften genoeg andere bonden waar je dit bij kan gaan doen. Niet bij de ipf. Ga maar lekker naar de wrpf dan
 
Binnen powerliften genoeg andere bonden waar je dit bij kan gaan doen. Niet bij de ipf. Ga maar lekker naar de wrpf dan
Kijk, dat vind ik nu ook.
Als ze PEDs willen gebruiken is dat hun zaak. Maar dan ga je niet liften bij een bond waar het uitdrukkelijk in de regels staat dat het niet mag en waar ze duidelijk een strijd voeren tegen het gebruik ervan.
 
Het is net zo frustrerend om iemand met great genetics jou te zien verslaan dan iemand die roids.

Als je dat frusterend vind zou ik direct stoppen met powerliften want dan heb je nog wat frustraties te gaan....
 
Als je dat frusterend vind zou ik direct stoppen met powerliften want dan heb je nog wat frustraties te gaan....
Voor mij persoonlijk niet hoor, daarom boeit het roiden mij ook niet, ik train om mijn max te halen, wat andere doen boeit me niet echt.

Even voor de duidelijkheid ik roid niet en ben het ook niet van plan, maar vind het wel prachtig als zo een machine die duidelijk niet natty is gruwelijke gewichten duwt.

Ik snap ook dat het een impopulaire mening is en vooral binnen een sport waar roids een groot verschil maken, maar kom op de top roid gewoon hard en ik wil niet weten wie allemaal wel eens wat gepakt heeft waardoor die positief zou plassen.
 
Sheiko 37v2 week 4 training 3
De laatste 37v2 training de komende tijd en een soort, gevoelsmatige, deload.

Squat
12x20kg
5x60kg

5x90kg
4x107,5kg
3x125kg
5x3x145kg belt
Ik krijg steeds beter de techniek onder de knie en het 'schap' wat je moet maken wordt steeds stabieler. Het oneindige zelfvertrouwen zoals bij de high bar ontbreekt nog maar verwacht ik spoedig.

Bench press
6x52,5kg
6x62,5kg
4x6x67,5kg wrist wraps

Nieuwe wrist wraps gebruikt, die van sbd, was een flink verschil. Had ze zo strak dat mijn palm begon te jeuken? Nog even zoeken naar de juiste plek zonder jeuk.

Dumbell flyes
5x10x12kg

Gewoon wat pompwerk. Blijf het een mindere oefening vinden maar mijn chest vindt het heerlijk.

French press
2x6x40kg
2x6x35kg
40kg was toch net iets teveel, iets te snel. Om geen elleboog issues te krijgen naar 35kg verlaagd en heb vndg dan ook nergens last van.

Hyperextensions
4x8xbw+15kg
Goede mmc en tut:fire:

Lekkere, maar vrij saaie training, kan niet wachten op week 1 van nr 31 met de 105% lifts. 7/10
 
Dat is Sheiko he, hoofd leeg en de reps doen. Wanner is de grote dag?
Sheiko is helemaal niet "hoofd leeg en reps doen". ???
Het is wel de bedoeling dat je het naar eigen noden wat aanpast.
Maar velen volgen het (zeker de eerste keer) naar de letter omdat het gewoon goed werkt. Optimaliseren kan je dan de 2de (of derder of ...) ronde wel doen. Vooral ook omdat je leert wat er wel en wat er niet werkt tijdens zo'n cyclus.
 
Sheiko is helemaal niet "hoofd leeg en reps doen". ???
Het is wel de bedoeling dat je het naar eigen noden wat aanpast.
Maar velen volgen het (zeker de eerste keer) naar de letter omdat het gewoon goed werkt. Optimaliseren kan je dan de 2de (of derder of ...) ronde wel doen. Vooral ook omdat je leert wat er wel en wat er niet werkt tijdens zo'n cyclus.

Ik bedoel dat het lange tijd vrij weinig uitdagende gewichten zijn, maar met hoog volume (wat het natuurlijk toch weer uitdagend maakt). Ik kan me best voorstellen dat mensen dat saai vinden. Mij heeft dat altijd afgeschrikt, terwijl ik wel overtuigd van de effectiviteit ben.
 
Ik bedoel dat het lange tijd vrij weinig uitdagende gewichten zijn, maar met hoog volume (wat het natuurlijk toch weer uitdagend maakt). Ik kan me best voorstellen dat mensen dat saai vinden. Mij heeft dat altijd afgeschrikt, terwijl ik wel overtuigd van de effectiviteit ben.
Ja, het kan zeker afschrikken. Dat had ik de eerste keer ook. Maar gaandeweg wordt je werkvermogen ook groter en wen je aan het volume.
Voor mijn squat deed het wonderen.
 
Dat is Sheiko he, hoofd leeg en de reps doen. Wanner is de grote dag?
8 tot en met 12 januari is week 1 van het piek schema en dus de 105% dagen. Duurt nog even dus. En dat is idd Sheiko, elke rep, elke beweging perfectioneren zodat als je maxt het op de automatische piloot gaat.
Sheiko is helemaal niet "hoofd leeg en reps doen". ???
Het is wel de bedoeling dat je het naar eigen noden wat aanpast.
Maar velen volgen het (zeker de eerste keer) naar de letter omdat het gewoon goed werkt. Optimaliseren kan je dan de 2de (of derder of ...) ronde wel doen. Vooral ook omdat je leert wat er wel en wat er niet werkt tijdens zo'n cyclus.
Is ook de tip die gegeven wordt, draai het eerst zo, want het is vrij algemeen ingesteld. Daarna kun je pas een beetje een idee hebben wat aangepast moet worden. Ik ga mogelijk ook in 2018 zijn coaching aanvragen zodat ik verzekerd ben van goede progressie en iemand met verstand.
Ik bedoel dat het lange tijd vrij weinig uitdagende gewichten zijn, maar met hoog volume (wat het natuurlijk toch weer uitdagend maakt). Ik kan me best voorstellen dat mensen dat saai vinden. Mij heeft dat altijd afgeschrikt, terwijl ik wel overtuigd van de effectiviteit ben.
Je hebt geen amraps sets of andere dingen en zelfs op slechte dagen haal je alle reps vrij makkelijk. Ik denk dan steeds dat ik mezelf niet hard genoeg push en mijn maxen moet verhogen, maar vertrouw dan erop dat sheiko het beter weet dan iemand die pas 7 jaar traint.
Ja, het kan zeker afschrikken. Dat had ik de eerste keer ook. Maar gaandeweg wordt je werkvermogen ook groter en wen je aan het volume.
Voor mijn squat deed het wonderen.
Ja idd mijn werkvolume schiet omhoog en op een veilige manier, waar het bij andere schema's vaak op het randje is en daardoor een stuk blessure gevoeliger ben je bij Sheiko toch een stuk veiliger. Dat vind ik ook het mooie, hij behoudt het overzicht en kijkt naar de lange termijn ipv de korte. Ik ben gisteren op het NK gaan kijken en mijn teamgenoot was een van de weinige die 9/9 ging en een super wedstrijd had met meerdere PR's. Hij had eerst ook een egocheck gekregen op de sbd maar nu doet die het ook slimmer aanpakken. Je moet uiteindelijk het hoogste totaal halen, niet de hoogste Squat om daarna je dl compleet te verneuken. Ik merkte dat veel mensen hun openers belachelijk hoog zetten om daarna hard te halen bij beurt 2 en 3. Op ene Joey ma na dan die even op een andere planeet zat.
 
Een heel dik NK meegemaakt en onze jongens geholpen waar dat kon. Met wat flinke resultaten voor loods 37. We hebben nu een Nederlands kampioen, top 6 -83kg athleet en een top 10 -105kg. Plus we hebben nog wat rondlopen wat dit NK wil verrassen. Al met al een hele mooi ervaring en Chreiz zijn bijna 375kg crushte wel even mijn ego. Motivatie is weer eens 300%>

Sheiko 31 week 1 training 1
Bench press
12x20kg
5x52,5kg wrist wraps
4x62,5kg
3x75kg
4x2x80kg
Weer een stapje dichterbij de juiste legdrive. Ik voel dat het soms geweldig is en de lift als niks laat voelen en dan is het er weer niet en lijkt het gewicht 5kg zwaarder. Als ik dit goed doe dan moet die 110kg easy gaan.

Squat
12x20kg
5x60kg

5x90kg
5x2x107,5kg
2x125kg belt en wrist wrapz
4x125kg
6x125kg
7x125kg
5x125kg
3x125kg
Moest mij mentaal echt pushen vandaag en het ging niet gemakkelijk, maar we hebben het gehaald en dat 545kg totaal gaat er hoe dan ook komen, al moet ik mijn rug breken.

Bench press
3x57,5kg wrist wraps
3x67,5kg
4x3x80kg

Solide reps, ging makkelijk, mits de legdrive top was. Technisch valt hier nog zoveel te halen, maar dat komt nog wel.

Dumbell flyes
4x8x14kg VPR

Lekker hard, kunnen straks ook omhoog gok ik.

Standing good morning
5x5x60kg belt

Vieze dikke PR en er zitten nog heel wat kilo's in. Ik begin echt van deze oefening te houden, elke training meer.

Na al dit spektakel was ik echt rip, nu goed mijn slaap en rust pakken en donderdag snoei hard knallen met de deadlifts. 6/10 tren maar mentaal een 10/10.
 
Gewicht 87kg voor het eerst in mijn leven dat ik zo zwaar ben en het is even wennen.

Gisteren naar star wars geweest dus de training naar vandaag en zaterdagmorgen verschoven.

Sheiko 31 week 1 training 2
Deadlift tot knieën
5x60kg

3x112,5kg
3x135kg
3x157,5kg
3x3x180kg belt, kwam er na 3 sets achter dat ik maar 2 reps Moest...
2x180kg

Goeie en makkelijke reps, maar onderin heb ik dan ook niet vaak problemen.

Bench press
5x52,5kg
4x62,5kg wrist wraps
3x75kg
2x2x85kg
2x1x90kg
2x2x85kg

Laatste set, voeten stonden weer waardeloos...

Rack pulls/ deadlift from 'boxes'
3x135kg
3x157,5kg
2x2x180kg belt
3x1x202,5kg mixed grip

Eerste set met 202,5kg

Makkelijke reps, grip was na die 180kg sets wel op dus van overhand naar mixed gegaan. Krijg alleen mijn lats dan niet geactiveerd....

Lat pulldown
4x8x65kg

Pompsetjes met 1min rust.

Hanging leg raises
3x8xbw+4kg
Goede mmc.

Hammer curls
3x8x14kg
De curl brah in mij was blij.

Goede tren weer, gaat zijn gangetje, nog 3 weken grinden en dan weten we ongeveer waar we staan.
 
Succes !


Gewicht 87kg voor het eerst in mijn leven dat ik zo zwaar ben en het is even wennen.

Gisteren naar star wars geweest dus de training naar vandaag en zaterdagmorgen verschoven.

Sheiko 31 week 1 training 2
Deadlift tot knieën
5x60kg

3x112,5kg
3x135kg
3x157,5kg
3x3x180kg belt, kwam er na 3 sets achter dat ik maar 2 reps Moest...
2x180kg

Goeie en makkelijke reps, maar onderin heb ik dan ook niet vaak problemen.

Bench press
5x52,5kg
4x62,5kg wrist wraps
3x75kg
2x2x85kg
2x1x90kg
2x2x85kg

Laatste set, voeten stonden weer waardeloos...

Rack pulls/ deadlift from 'boxes'
3x135kg
3x157,5kg
2x2x180kg belt
3x1x202,5kg mixed grip

Eerste set met 202,5kg

Makkelijke reps, grip was na die 180kg sets wel op dus van overhand naar mixed gegaan. Krijg alleen mijn lats dan niet geactiveerd....

Lat pulldown
4x8x65kg

Pompsetjes met 1min rust.

Hanging leg raises
3x8xbw+4kg
Goede mmc.

Hammer curls
3x8x14kg
De curl brah in mij was blij.

Goede tren weer, gaat zijn gangetje, nog 3 weken grinden en dan weten we ongeveer waar we staan.
 
Dankjewel!
Alles went en ik ben nog jong.
Dikke powerlifter huehuehue
Ik mis alleen de dikke bicapsen nog.
Geen dank zus!
:p
Goede film, mijn eerste star wars film op Rogue one na dan.

Gewicht 86,5kg, 4 puntsmeting gedaan en op 12,5% uitgekomen wat nog best laag is. Er is dus nog genoeg ruimte om te groeien.

Sheiko 31 week 1 training 3
Squats met wrist wraps
12x20kg
5x60kg

5x100kg
4x115kg
3x135kg vanaf hier belt
4x2x152,5kg

Bench press
12x20kg
5x52,5kg
4x62,5kg
3x75kg
4x3x85kg

Het begint ergens op te lijken.

Squats
5x90kg
3x107,5kg
3x125kg belt
3x145kg perongeluk een repje meer
3x2x145kg

Redelijk makkelijke reps, voel me echt steeds sterker worden in de low bar Squat. Laatste set ook gefilmd.


Tricep dips
5x5x15k
Lekkere pompsetjes, kan nog wel een paar kilo op gok ik.

French press
4x6x35kg
Doe geen pure french press maar eentje met mijn ellebogen naar buiten wijzend.

Hyperextensions
4x8x15kg

Volgende keer verhogen naar 20kg.

Lange training van 2,5uur met veel volume en een paar goede reps. Het zelf filmen van mijn lifts levert ook veel info op merk ik.
 
Ik had de indruk dat je bench nogal laag uitvalt t.o.v. je squat en DL. Maar nu zie ik waarom. Met die lange armen ben je niet in het voordeel!
Dat je DL dan wel best stevig is kan daar ook mee te maken hebben. :)

Squats zien er goed uit.
 
Back
Naar boven