AndroidHealthClinic

Shin-splints (scheenbeenvliesontsteking) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja de zoekfunctie heb ik ook gebruikt, maar ik vind weinig zinnigs over hoe het te behandelen.
Ik doe nu regelmatig ijs erop, dat verlicht te pijn (voor even).


Het gekke is dat ik er de ene keer meer last van heb dan de andere keer, om onverklaarbare reden. Als ik lange tijd stilgezeten heb en ik ga lopen dan doet dat de ene keer verrekte zeer en het wordt langzaam iets minder, de andere keer doet het in het begin geen pijn maar dan komt het langzaam opzetten.

Gisteren uitgeweest en steeds gestaan, dat ging ook verrekte pijn doen. In bed ging het ook slecht over, ik kon er niet van in slaap komen.

Ijs, ontstekingsremmers etc zis alleen maar symptoom bestreiding. Ga gewoon naar de podoloog. Daar is verder weinig zinnigs over te vertellen. Die vent kijkt waar het probleem zit, constateert wat er aan de hand is en gaat daarmee aan de slag (waarschijnlijk een corrigerende inlegzool in je schoen). Daar valt verder weinig zinnigs over te melden. Wat had je willen horen dan? Mooie bhandelingsmethoden ofzo? IJs en ontstekingsremmers kan uiteraard wel helpen MET de zolen aan het begin, omdat de correctie zool niet direct al effect heeft helaas.

Ik herken precies hetzelfde. ik had soms ook nergens last van en dan ineens wel. Soms zelfs als ik gewoon stil op een stoel zat. Alsof ze met een mes in mijn onderbeen zaten te peuren en te schaven ofzo. Branderig zeer pijnlijk gevoel.

Ga gewoon naar de podoloog. Die pakt de oorzaak aan en niet de gevolgen.
succes.
 
Bekend probleem, heb er ook lang mee gekampt. Ben nu van hardlopen afgestapt (vervelend ivm boksen) en ben voor de cardiosessies op de wielrenfiets gaan zitten, hele vooruitgang in vele opzichten.

Ik heb het een maatje van me gevraagd (officier bij mariniers, voor wie dit ook een zeer bekend verschijnsel is) en hij raadde me aan om het te versterken door aparte oefeningen te doen. Oa schaats-sprongen, van je linkerbeen naar je rechterbeen springen, je kent het wel.
 
aantal jaar geleden had ik nergens last van maarja toen woog ik ook 2/3e van nu.


dat was ik ff vergeten ^

gewicht speelt hier een sleutelrol

ik had hetzelfde voor toen ik jonger was= minder kg (naturel frame en spiermassa)

nu weeg ik 20kg meer en dat is een hl groot verschil bij het Hlopen of joggen

tja je moet kiezen he...
 
Ik heb het zelf ook gehad. Deed niet aan hardlopen maar wel veel dansen tijdens het uitgaan (ik denk dat het daardoor kwam).
Mijn vader zei dat het shin splins waren (hij is hardloop-freak), dus ik ging ermee naar de dokter. Ik werd naar huis gestuurd met het advies om schoenen te proberen die beter ondersteunen. Ik had dus m'n lage Puma's vervangen door wat hogere schoenen. En na een tijdje had ik nergens meer last van.

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat jullie er last van krijgen, maar ik kreeg het al na 500 m lopen. Ik weet nog op vakantie in Lloret, voordat we gingen allebei m'n onderbenen insmeren met tijgerbalsem, en als we dan terug kwamen bijna niet meer kunnen lopen.

Maargoed probeer dus andere (en vooral GOEDE) schoenen. Ga eens naar een sportwinkel waar ze verstand hebben van schoenen en zeg daar wat je nodig hebt.
Een andere tip, ik weet niet of het werkt maar het is het proberen waard, probeer eens te lopen op een zachtere ondergrond, bijv. in de bossen of op gras ipv. op asfalt.

Zorg dat je goede schoenen hebt

NB. Over gewicht, het is logisch dat je grotere kans hebt er last van te krijgen als je zwaarder bent, je hebt natuurlijk sportschoenen met een andere demping nodig als je 20 kg aankomt. Maar ik ben begonnen met 70 kg, toen ik er last van kreeg woog ik 90 en later heb ik nog 110 gewogen.
 
ik heb het zelf ook gronisch!

had wel aardige loop techniek en hele goede hardloopschoenen maar mocht niet baten!heeft mijn landmacht carriere wel mooi om zeep geholpen!
zou heel rustig aan doen met lopen en zeker wel naar een dokter gaan!
 
Jaren geleden ook last van gehad. Bij mij is het ontstaan door verkeerd schoeisel en een te harde ondergrond. Verder is het belangrijk om een goede houding aan te nemen tijdens het lopen, dus niet naar voren buigen maar rechtop lopen.
Nog een tip die misschien het proberen waard is; enige weken geleden kreeg ik last van een tennisarm tgv van zwaar uitgevoerde front raises, dumbbell rows en door het knijpen in de stang. De pijn deed me heel erg denken aan toen ik last had shin splints. De tennisarm is nu grotendeels verholpen door het oprekken van de betreffende spier, wellicht dat dit ook zinvol is bij shin splints (?)
 
IK HEB NU OOK SHIN SPLITS!!!!!!

Ik doe aan taekwondo, en daar doen we de gekste dingen om de kuiten te belasten. Keilang rennen, springen, de hele tijd op de bal van de voet staan etc. en dat allemaal op blote voeten...

IK HEB ER AL 2 MAANDEN LAST VAN EN BEN PAS GISTEREN GESTOPT NA AANRADEN VAN EEN VRIEND

Ik bleef maar doorgaan, in de veronderstelling dat het wel zou aflopen. Tijdens het rennen heb ik echt last van mijn schenen maar dat slikte ik als zoete koek (pijn is fijn, bloed is goed, jeuk is leuk etc.)

Nu zijn mijn schenen echt pijnlijk en rennen lukt niet zonder pijn. Ik ga een afspraak maken bij de fysiotherapeut en hoop dat het snel oplost!
 
Back
Naar boven