AndroidHealthClinic

Shirts krimpen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

washandje

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2009
Berichten
1.180
Waardering
32
Hoe zorg je ervoor dat je kleding niet krimpt?

Elke keer als ik weer een mooi shirtje heb, past het goed. Gaat het de wasmachine in, krimpt het gelijk, bij de meeste shirts dan..
Ik doe het niet in de droger.

Is de enige optie met de hand wassen??
 
minder trainen, heeft niets met wssen te maken
 
Met de hand wassen, of een lage temperatuur. (30 graden ofzo geloof ik)
 
een nieuwe t-shirt of nieuwe jeans een nachtje laten weken in emmer koud water alvorens je deze de 1e keer wast,doet wonderen
 
Heeft iedereen wss die goed progressie maakt , koop kledij die niet teveel spant.
 
minder trainen, heeft niets met wssen te maken

o nee.. het past me heel goed. Ik gooi het in de was en 1,5 week later doe ik het weer aan. Maar het is duidelijk gekrompen. Alsof je zo snel groeit.

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:54 ----------

Heeft iedereen wss die goed progressie maakt , koop kledij die niet teveel spant.

Ik zit al bijna een jaar op hetzelfde gewicht. Ik koop wel kledij dat wat strakker zit, als ik een maat groter pak zit het weer te los bij mijn middel en dat vind ik zo lelijk :o

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

een nieuwe t-shirt of nieuwe jeans een nachtje laten weken in emmer koud water alvorens je deze de 1e keer wast,doet wonderen

Ik ga het proberen! ;)
 
het-kijk-mij-topic-hoe-veel -ik-groei
 
inderdaad gewoon op 30 graden wassen, zoals alle 'speciale' stoffen
 
koop voortaan een maat groter!
 
Nooit gedacht ooit in zo'n vrouwentopic te reageren, maar doe het toch even.. hahaha! Kan ook zijn dat je op teveel toeren centrifugeerd, probeer eens op 800 ofzo bij je goeie kleren, was voor mij een dure les toen ik op mezelf ging (veel kleren verprutst), toch eens aan moeke gevraagd hoe dat zat en in mijn geval was dit dus het euvel.

Edit: En niet te heet wassen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
hij centrifugeert niet, hij hangt het aan de waslijn.
 
hij centrifugeert niet, hij hangt het aan de waslijn.

Vast wel. Dat doet zowat elke wasmachine standaard, je hangt het niet als een door en door nat ding aan de waslijn denk ik..
Hij doet het niet in de droger, maar das wat anders.. hahaha. En anders haak ik bij deze af hoor.:D
 
Vast wel. Dat doet zowat elke wasmachine standaard, je hangt het niet als een door en door nat ding aan de waslijn denk ik..
Hij doet het niet in de droger, maar das wat anders.. hahaha. En anders haak ik bij deze af hoor.:D

Je hebt gelijk. Het wordt eerst gecentrifugeert op 1200. Dus het komt er nog nat uit.

Ik zal het proberen op 800 :)
 
Ik heb dit standaard met al me tshirts. Als ik het koop zit het goed, en dan hoe vaker ik het was hoe kleiner ze worden tot ik ze na een x of 5 niet meer aan kan.
Ik doe me tshirts niet in de droger. Ik zet de wasmachine altijd op een lage centrifugeer stand. Het enige wat ik me zou kunnen bedenken waar het aan ligt is dat ik machine te vol doe, alleen als ik er op google kom ik niks tegen.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
 
Ik heb dit standaard met al me tshirts. Als ik het koop zit het goed, en dan hoe vaker ik het was hoe kleiner ze worden tot ik ze na een x of 5 niet meer aan kan.
Ik doe me tshirts niet in de droger. Ik zet de wasmachine altijd op een lage centrifugeer stand. Het enige wat ik me zou kunnen bedenken waar het aan ligt is dat ik machine te vol doe, alleen als ik er op google kom ik niks tegen.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Misschien niet van die goedkope rommel kopen? Srs... Ik heb weleens t-shirts van Jack&Jones gekocht en na 1x wassen zijn deze idd een maat kleiner of trekken ze scheef. (30 graden) En dit gebeurt ook vaak met t-shirts van de H&M, de New Yorker etc.

Sinds ik t-shirts van wat duurdere merken koop (niet extreem duur, maar ook niet voor een tientje), bijvoorbeeld van Chasin of Death by Zero etc. Blijven mijn shirts gewoon de maat waarin ik ze kocht en was ik gewoon nog op dezelfde manier.
 
Misschien niet van die goedkope rommel kopen? Srs... Ik heb weleens t-shirts van Jack&Jones gekocht en na 1x wassen zijn deze idd een maat kleiner of trekken ze scheef. (30 graden) En dit gebeurt ook vaak met t-shirts van de H&M, de New Yorker etc.

Sinds ik t-shirts van wat duurdere merken koop (niet extreem duur, maar ook niet voor een tientje), bijvoorbeeld van Chasin of Death by Zero etc. Blijven mijn shirts gewoon de maat waarin ik ze kocht en was ik gewoon nog op dezelfde manier.

Ik heb het ook met adidas tshirts, of zijn die ook te goedkoop oid?
 
Ik heb het ook met adidas tshirts, of zijn die ook te goedkoop oid?

Het heeft te maken met het aantal gram katoen wat ze in een shirt verwerken. Hoe minder gram katoen een t-shirt bevat, hoe eerder het zal krimpen of vervormen. De normale consument ziet hier nimmer wat van (aantal gram) en staat hier dus ook niet bij stil. Het lijkt mij dat ze bij Adidas zeker wel strikte fitting & quality hanteren overigens. Dus wellicht is het probleem bij jou van andere aard en kun je gewoon niet wassen... :o
 
Betere kwaliteit shirts kopen. En / of op 30 graden wassen.
 
Ja dat leek mij ook al, maar wat doe ik verkeerd :(

---------- Post toegevoegd Fri 15 Mar 2013 om 08:05 ----------

Betere kwaliteit shirts kopen. En / of op 30 graden wassen.

Ik was op 30 eco stand
 
Back
Naar boven