MuscleMeat

Shoppy stelt zich voor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

shoppy

Novice
Lid geworden
30 jan 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
28%
Mijn naam is John en ben 58 jaartjes jong.
Op mijn 20e woog ik maar 63kg (ben 1.83) en daar moest verandering in komen.
Ben toen gaan bodybuilden en er kwamen snel kilootjes bij aan en er kwam vorm in de spriet die ik was.
Ik ben nooit echt voor veel massa gegaan en een aantal jaren later ben ik gaan hardlopen met de 10km als mijn favoriete afstand. Hierdoor verloor ik weer aardig wat gewicht.
Tot midden 30 jaar heb ik dat volgehouden en heb aardig wat wedstrijden gelopen maar toen begon ik voor mezelf te werken en was het gedaan met sporten.

Toen mijn zoon begon met bodybuilding in 2014 omdat hij wat vadsig (zijn woorden) was geworden heb ik hem wat kunnen bijstaan en hij ging erg goed. Helaas is hij eind 2015 plots overleden, hij is 28 jr geworden.
Begin dit jaar heb ik zelf de training weer opgepakt, waarschijnlijk om iets te doen waar hij ook plezier in had. Een mens is een gek, emotioneel wezen.

Dat is dus mijn verhaal in een notendop.

Ik ben momenteel 93 kg met een buikomvang van 113,5 cm.
Ben begonnen met langzame opbouw en doe een eenvoudig programma voor het bovenlichaam.
Train nu wat zwaarder met barbells thuis en geef nu wat meer aandacht aan mijn voeding en doe veel cardio.
Die dikke pens moet er nu toch echt af en daar zit nu de focus op.
 
Sterkte met uw verlies.

En success met uw trainingen.
 
Vanmorgen vetpercentage laten meten = 28% pffft
 
Hey Shoppy,

Heftig verhaal man. Goed dat je het sporten weer oppakt en lekker aan het trainen bent. Zal bij tijd en wijle vast nog wel moeilijk zijn?!
28%? Dan kan je dus een hele hoop verbeteren (in positieve zin bedoel ik dat!) en vooruitgang zien bij jezelf! Zet m op :thumb:
 
Heel veel succes gewenst. Wat een afschuwelijk verhaal van je zoon.
 
Dank voor de reacties.

Ben nu een maandje bezig maar zat ook een weekje vakantie naar de zon tussen.
Ze hadden daar een mooie gym dus ben daar wel even lekker aan het spelen geweest.

Mijn borstomvang geeft nu het meeste resultaat. Bovenarm is 1,5cm gegroeid en totale gewicht is 1,5kg minder.
Buikomvang is ook een paar centimeter minder.
Doe 3 sets van 10 herhalingen met losse dumbells. Kan ik de derde set ook 10 reps dan gaat het gewicht met een kilo omhoog.
Ik train nog niet tot het uiterste omdat ik wat ouder ben en daardoor waarschijnlijk gevoeliger voor blessures waardoor ik dan alles weer verknal.

Heb er erg veel plezier in en ben iedere dag ook 20 minuten aan het steppen (kijk dan we een aflevering van TopGear of zo anders duurt het me te lang haha).
Ik wil eigenlijk wel weer gaan lopen maar heb nog altijd last van mijn knie en misschien blijf ik dus wel gewoon steppen want dan heb ik nergens last van.
Volgende week even het vetpercentage laten meten, daar ben ik wel benieuwd naar.

Het trainen is nu toch wel heel anders dan vroeger. Toen was het puur gewicht opbouwen terwijl ik nu massa wil opbouwen maar ook wil afvallen.
Vooral de buik is daarbij een probleem, lastig om weg te krijgen. Ook was mijn conditie toen een stuk beter en dat merk je natuurlijk ook.
Maar we gaan het volhouden en ik zal het hier blijven melden.
 
Meer dan 2 jaar verder inmiddels en 'definitief' onder de 88 kg.
In het eerste jaar was de groei leuk te zien maar de laatste tijd staat het stil.
Een half jaar geleden heb ik daarom de training wat aangepast met minder reps en hogere gewichten.
Voelt leuk maar groei blijft uit.

Ook blijft de buik rond. Heb al diverse variaties aangebracht in de manier van buikspieren oefenen maar zonder resultaat.
De omvang blijft hetzelfde.
 
Back
Naar boven