Fitness Seller

Shotcut to size microcycles (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mdox

Cool Novice
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
119
Waardering
14
Lengte
1m87
Massa
100kg
Vetpercentage
13%
Dag lezers,

Ik ben iemand die om de zoveel tijd variatie zoekt in train schema's. Naast mijn standaard trainingsperiode's heb ik wel is 5x5 en laatst "Jay Cutler 8 week mass" gedaan. Nu kwam ik het volgende schema op bodybuild.com tegen: http://www.bodybuilding.com/fun/shortcut-to-size-microcycles.html

Een schema van 12 weken verdeeld in 3x 4 weken microcycle's

Microcycle week 1: Low weight, high reps
Microcycle week 2: Increase weight, decrease reps per set
Microcycle week 3: Heavy weight, fewer reps per set
Microcycle week 4: Very heavy weight, very few reps

Aan het eind van elke oefening doet hij een pauze set of dropset. De oefeningen staan beschreven op de website.

Het doel van de Microcyle's is om je spieren telkens verschillend aan te spreken om de grootste groei te krijgen.

Vraag: Zijn er mensen die hunervaring met dit schema of met het werken met microcycle's kunnen delen? Hoe beviel het , wat was je kracht/massa winst? ect.
 
Niet perse slecht, maar zie het voordeel over lineaire progressie niet echt (vooral voor beginners).
 
Toevallig ben ik sinds twee maanden bezig met dat zelfde schema. Ik vind het heerlijk om te doen (geeft me de noodzakelijk afwisseling), maar wat nog veel belangrijk is, is dat ik ook echt veel resultaat zie. Ik zit 500 kcal boven mijn onderhoud en ben in die paar weken al 3,5kg aangekomen, zonder noemenswaardige toename in vet. Ik vul dan ook wel netjes de actieve rustdagen met HIIT-sessies. Mijn krachttoename is verbluffend en ik zie vooral duidelijke progressie in de spiegel. M.a.w. het bevalt mij uitstekend.

Overigens ben ik door deze training ook bijzonder geïnteresseerd geraakt in periodisering van krachttraining en heb daartoe het boek "Power!" van Tudor Bompa aangeschaft. Dit geeft veel inspiratie voor toekomstige trainings- en voedingsschema's.

Ik ben benieuwd hoe het jou eventueel gaat bevallen.
 
Toevallig ben ik sinds twee maanden bezig met dat zelfde schema. Ik vind het heerlijk om te doen (geeft me de noodzakelijk afwisseling), maar wat nog veel belangrijk is, is dat ik ook echt veel resultaat zie. Ik zit 500 kcal boven mijn onderhoud en ben in die paar weken al 3,5kg aangekomen, zonder noemenswaardige toename in vet. Ik vul dan ook wel netjes de actieve rustdagen met HIIT-sessies. Mijn krachttoename is verbluffend en ik zie vooral duidelijke progressie in de spiegel. M.a.w. het bevalt mij uitstekend.

Overigens ben ik door deze training ook bijzonder geïnteresseerd geraakt in periodisering van krachttraining en heb daartoe het boek "Power!" van Tudor Bompa aangeschaft. Dit geeft veel inspiratie voor toekomstige trainings- en voedingsschema's.

Ik ben benieuwd hoe het jou eventueel gaat bevallen.


Cool bedankt voor je feedback! Ik ga hem vanaf januari ook maar starten.
 
Toevallig ben ik sinds twee maanden bezig met dat zelfde schema. Ik vind het heerlijk om te doen (geeft me de noodzakelijk afwisseling), maar wat nog veel belangrijk is, is dat ik ook echt veel resultaat zie. Ik zit 500 kcal boven mijn onderhoud en ben in die paar weken al 3,5kg aangekomen, zonder noemenswaardige toename in vet. Ik vul dan ook wel netjes de actieve rustdagen met HIIT-sessies. Mijn krachttoename is verbluffend en ik zie vooral duidelijke progressie in de spiegel. M.a.w. het bevalt mij uitstekend.

Overigens ben ik door deze training ook bijzonder geïnteresseerd geraakt in periodisering van krachttraining en heb daartoe het boek "Power!" van Tudor Bompa aangeschaft. Dit geeft veel inspiratie voor toekomstige trainings- en voedingsschema's.

Ik ben benieuwd hoe het jou eventueel gaat bevallen.


Een paar weken 3.5 kilo? You cycling bro?
 
Toevallig ben ik sinds twee maanden bezig met dat zelfde schema. Ik vind het heerlijk om te doen (geeft me de noodzakelijk afwisseling), maar wat nog veel belangrijk is, is dat ik ook echt veel resultaat zie. Ik zit 500 kcal boven mijn onderhoud en ben in die paar weken al 3,5kg aangekomen, zonder noemenswaardige toename in vet. Ik vul dan ook wel netjes de actieve rustdagen met HIIT-sessies. Mijn krachttoename is verbluffend en ik zie vooral duidelijke progressie in de spiegel. M.a.w. het bevalt mij uitstekend.

Overigens ben ik door deze training ook bijzonder geïnteresseerd geraakt in periodisering van krachttraining en heb daartoe het boek "Power!" van Tudor Bompa aangeschaft. Dit geeft veel inspiratie voor toekomstige trainings- en voedingsschema's.

Ik ben benieuwd hoe het jou eventueel gaat bevallen.
Before after foto's ?
 
Die before/after foto's volgen als ik dit schema beëindig (in februari). Die 3,5kg in 8 weken is natuurlijk niet alleen spiermassa. Dat zou wel erg onwaarschijnlijk zijn :eek:. Deels zal dat ook vochttoename zijn als gevolg van de creatine die ik tegelijkertijd ben gaan gebruiken.
 
Dat vocht zou wel door je test komen dan [emoji23]
 
Dat vocht zou wel door je test komen dan [emoji23]

Waarom schiet iedereen hier altijd meteen in de "kuur-stress" als iemand flink buffelt en resultaten ziet? Dat kan ook gewoon hoor. Probeer het maar eens. :p
 
Haha, nou als je tot twee keer toe insinuaties in die richting maakt, lijkt het redelijk serieus. :rolleyes:
 
Was ook wel een beetje flauw natuurlijk..

Kusje!
 
Haha, nou als je tot twee keer toe insinuaties in die richting maakt, lijkt het redelijk serieus. :rolleyes:

3.5 kg spiermassa in een paar weken. U serious bro?

giphy.gif


Je mag op je handjes klappen als het bij uitzondering een halve kilo is geweest. De rest is vet en met name vocht, trust me. Als je me niet gelooft, dan hoor ik graag je progress over een half jaar, 10 kg spiermassa dan? :o
 
3.5 kg spiermassa in een paar weken. U serious bro?

giphy.gif


Je mag op je handjes klappen als het bij uitzondering een halve kilo is geweest. De rest is vet en met name vocht, trust me. Als je me niet gelooft, dan hoor ik graag je progress over een half jaar, 10 kg spiermassa dan? :o


Maak nou niet van die insinuaties..
 
Je weet niets van mij en mijn trainingsverleden, en wat ik in twee jaar bereikt hebt. Dus je voorbarige conclusies en oordelen zijn waarschijnlijk gebaseerd op ervaringen met algemene voedings- en trainingsschema's bij de gemiddelde sporter hier. Bovendien heb ik zelf ook al aangegeven dat een groot deel ongetwijfeld vochttoename betreft. Vetpercentage verandert daarentegen nauwelijks.

Ik begrijp werkelijk niet de toon die hier steeds wordt aangeslagen in de reacties. Jullie lijken wel een stelletje kijvende wijven! Maar eerlijk gezegd zal het mij allemaal een zorg zijn, zolang ik zelf mijn doelen maar behaal. :p
 
Back
Naar boven