AndroidHealthClinic

shoulder db press

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
948
Waardering
1
Vraagje over de uitvoering ervan.. .
Hoe diep gaan jullie eigenlijk met deze oefening, dan bedoel ik of jullie de dumbbells laten zakken tot ze je schouders raken of heeft dit niet veel zin. Vindt er al een goede contractie plaats als je toch wat plaats laat tussen schouders en db?
 
Ik zorg er altijd voor dat mijn onderarmen verticaal blijven zodat je je triceps niet gebruikt en dan zo laag mogelijk...

lekker gevoel maar of het werkt weet ik pas over een tijdje :D
 
Ik laat de dumbbells zakken zolang ik nog een goede spanning op de schouders voel. Dit komt bij mij erop neer dat de dumbbells iets boven de schouders komen om ze vervolgens weer naar boven te drukken. Maar om op deze vraag in te haken wou ik gelijk vragen of er een verschil is in de bewegingsuitslag. Je kan de dumbbells namelijk recht omhoog drukken en ietwat in een boog naar boven drukken. Ik denk zelf dat je bij de boogversie de buitenkant ook benadrukt maar ik hoop dat deze vraag gelijktijdig beantwoord kan worden.
 
met de boogversie bedoel je dat de dumbbells in de hoogste positie elkaar bijna raken toch? Bij deze uitvoering heb je een veel groter bewegingsuitslag. Vind deze zelf veel prettiger.
 
Ongeveer tot onderkant oren
 
Originally posted by 3XL
Ongeveer tot onderkant oren

:rolleyes: iedereen heeft andere oren... lol

Ik ga meestal zodat mn bovenarmen net iets verder dan horizontaal (naar beneden dan) zijn. Als ik verder ga verlies ik spanning, en ga ik de oefening minder voelen in mn spieren, en meer in mn gewrichten hangen...
 
Ik hou gewoon ook mijn onderarmen verticaal en dan maar kijken hoe diep ik kan. ik hoop heeeeeel diep!! lekker diep frits!!!
 
Back
Naar boven