XXL Nutrition

Shoulder press - dumbbells in positie brengen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitch19

Cool Novice
Lid geworden
2 jan 2019
Berichten
58
Waardering
18
Lengte
1m92
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Na zo'n 6 jaar niet gefitnest te hebben ben ik 3 jaar geleden weer begonnen met fitnessen, en dat bevalt me uitstekend. Maar ik merk dat ik met shoulder press moeite heb om de dumbbells in de beginpositie te krijgen. Zijn deze eenmaal in beginpositie dan gaat de shouder press verder prima, Zit de set er echter op, dan is het weer erg moeilijk om de dumbbells weer uit de begin positie te halen. Dat heeft me nu inmiddels al 2x een overbelaste schouder opgeleverd. Ik heb al enige malen getraind om de dumbbells via mijn knieën naar de beginpositie te lanceren maar dan komen ze net niet hoog genoeg zodat ik ze niet over het dode punt omhoog kan drukken.

Kan iemand mij aub een advies geven hoe ik mijn 28kg dumbbells zonder al te veel stress op mijn spieren in begin positie krijg, en daar ook weer goed uit haal? (ps ik train met 2x 28kg dumbbells, dus geen kleine jongens ;-) )

Bvd.

Gr. Mitch
 
Lichtere dumbells pakken of naar een barbell press gaan.
 
Op een bankje zitten, via de knieën omhoog duwen en dan rechstaan?
 
Inderdaad zoals Chreiz zegt.

Oftewel Powerhooks kopen.
 
Inderdaad zoals Chreiz zegt.

Oftewel Powerhooks kopen.

Inderdaad powerhooks. Of de eerste dumbell zelf in positie brengen en vragen of iemand de andere wil aanreiken
 
Of alleen drukken wat je kan cleanen en dan de reps omhoog, hoe is je ROM uberhaupt, als cleanen al zo moeilijk gaat?
 
Geen idee hoe hoog je bankje is maar je hebt wel eens van die hoge bankjes en dan is het natuurlijk moeilijker om de dumbbells in positie te brengen omdat de afstand van je knieën tot aan je schouders groter is. Als het bankje lager is kan het wat makkelijker zijn.
 
Iets zegt mij dat er dan toch uit verhouding is getraind. Doe je ze wel staand? Dat pressen zittend op een bankje met je rug lekker tegen de leuning is natuurlijk lekker maar ik geloof niet dat dat eindeloos kan als je core niet op orde is.
 
Iets zegt mij dat er dan toch uit verhouding is getraind. Doe je ze wel staand? Dat pressen zittend op een bankje met je rug lekker tegen de leuning is natuurlijk lekker maar ik geloof niet dat dat eindeloos kan als je core niet op orde is.
Hoezo uit verhouding? En waarom zou je staande dumbbell press doen?
 
Ts heeft al 2 keer een overbelaste schouder. En kan de dumbells niet goed in positie brengen. Zittend pompen met dumbells en dikke schouders krijgen die zich niet verhouden naar overall kracht in je core / lichaam. Dat komt er dan in me op. Beter pak je m staand liefst met barbell.
 
Ik ga mijn powerhooks ook weer eens gebruiken, maar dan voor dumbbell chest presses.
 
Ts heeft al 2 keer een overbelaste schouder. En kan de dumbells niet goed in positie brengen. Zittend pompen met dumbells en dikke schouders krijgen die zich niet verhouden naar overall kracht in je core / lichaam. Dat komt er dan in me op. Beter pak je m staand liefst met barbell.
Hebben we het hier over crossfit of bodybuilding?
 
Misschien ook is kritisch naar je range of motion kijken. Hoe kleiner je ROM hoe meer moeite je zal hebben om vanuit startpositie te drukken. Persoonlijk is voor mij de eerste herhaling nagenoeg even zwaar als de tweede of derde herhaling in een set van 8 herhalingen bijvoorbeeld.
 
Je moet gewoon met je knieën die dumbbell echt omhoog kicken met een krachtige beweging. Eerst snel de een, dan de ander. 28kg zou niet zo moeilijk moeten zijn. Tegen de 50 is het al iets moeilijker
 
Je moet gewoon met je knieën die dumbbell echt omhoog kicken met een krachtige beweging. Eerst snel de een, dan de ander. 28kg zou niet zo moeilijk moeten zijn. Tegen de 50 is het al iets moeilijker
Of je swingt ze gewoon zo omhoog als eddy hall :')
 
Dat doe ik ook, knieen werkt echt niet voor mij.
gewoon rechtop zitten, pakken, swing en indien incline tegelijkertijd gaan liggen.
maar MP press doe ik vanaf de grond, die pak ik ook niet uit een rek.
 
Dat doe ik ook, knieen werkt echt niet voor mij.
gewoon rechtop zitten, pakken, swing en indien incline tegelijkertijd gaan liggen.
maar MP press doe ik vanaf de grond, die pak ik ook niet uit een rek.
Vanaf 40kg wordt het best lastig, dan ben je blij dat je knieën hebt.
 
Ts heeft al 2 keer een overbelaste schouder. En kan de dumbells niet goed in positie brengen. Zittend pompen met dumbells en dikke schouders krijgen die zich niet verhouden naar overall kracht in je core / lichaam. Dat komt er dan in me op. Beter pak je m staand liefst met barbell.
Vreemde gedachtegang vind ik. Het kan toch zo zijn dat je wat handigheid/kracht mist om zware dumbbells op te gooien?
 
hoezo heeft iedereen het over powerhooks?. als je klauwen de dumbell niet aankan pak je gewoon lichter of haal je het zand uit je kutje.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven