MuscleMeat

Shoulder press - dumbbells in positie brengen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoezo heeft iedereen het over powerhooks?. als je klauwen de dumbell niet aankan pak je gewoon lichter of haal je het zand uit je kutje.....
Met hoeveel doe jij ze?
Gewoon om deze comment even naar waarde in te schatten.
 
4x12 met 24kg
Met die gewichten kan er inderdaad al eens zand in je kutje zitten. Ik vermoed als je richting de 40kg dumbells in positie moet krijgen, met aanhoudende blessures je toch anders over dit topic gaat denken. Bij bepaalde gewichten is het gewoon redelijk risicovol om er mee te gooien. En niet om neerbuigend te zijn maar met een 24kg dumbell press ga je nu niet bepaald groot worden.
 
Met die gewichten kan er inderdaad al eens zand in je kutje zitten. Ik vermoed als je richting de 40kg dumbells in positie moet krijgen, met aanhoudende blessures je toch anders over dit topic gaat denken. Bij bepaalde gewichten is het gewoon redelijk risicovol om er mee te gooien. En niet om neerbuigend te zijn maar met een 24kg dumbell press ga je nu niet bepaald groot worden.
we hebben het nu niet over dumbels van 40 kg en helaas hebben wij hier in de bajes niet zwaarder dan 26......
 
Met die gewichten kan er inderdaad al eens zand in je kutje zitten. Ik vermoed als je richting de 40kg dumbells in positie moet krijgen, met aanhoudende blessures je toch anders over dit topic gaat denken. Bij bepaalde gewichten is het gewoon redelijk risicovol om er mee te gooien. En niet om neerbuigend te zijn maar met een 24kg dumbell press ga je nu niet bepaald groot worden.
het gaat om 24kg shoulder press per arm
 
het gaat om 24kg shoulder press per arm
Dat is nog niet bepaald veel hee, en op een dag zal je wel uit de bajes geraken en naar hogere gewichten gaan. Dan kan blessure preventie zeker geen kwaad.
 
Kan ook om en om een setje met de ene arm, dan een setje met de andere arm, doen. 1 db is makkelijker op positie te gooien dan beiden.
 
Kan ook om en om een setje met de ene arm, dan een setje met de andere arm, doen. 1 db is makkelijker op positie te gooien dan beiden.
Mag ik ook gebruikmaken van die tip? Ga ook mijn dumbbell presses eens unilateraal als floor presses proberen.
 
Toch blijf ik van mening dat als je dumbells van 28kg zittend op een bankje kunt opgooien je ze ook niet moet pressen. Zeker niet als je bekend bent met schouderblesssures.
 
Als je ze NIET kunt opgooien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven