XXL Nutrition

Show Your Watch (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

57295E1D-747C-47E0-BEC5-09B578DDBE9F.jpeg
 
Mooi, want heb nog even gekeken en non vintages daydates zien er niet uit. Zoals rechts hier wil ik hem ongeveer.
Bekijk bijlage 525997

Denk niet dat ik er aan zou laten sleutelen, gewoon in een keer goed kopen. Maar heb er geen haast mee, zie het wel of ik wat voorbij zien komen.
Tering dik he, nog gehaald?
 
Opzoek naar een mooie watch tot 100 euro. Ben geen kenner of liefhebber, dus meer dan 100 euro wil ik eigenlijk niet uitgeven. Een Rolex ben ik niet waard, maar misschien iemand tips wbt een puik degelijk geprijsde watch?
 
Opzoek naar een mooie watch tot 100 euro. Ben geen kenner of liefhebber, dus meer dan 100 euro wil ik eigenlijk niet uitgeven. Een Rolex ben ik niet waard, maar misschien iemand tips wbt een puik degelijk geprijsde watch?
Casio, Seiko. Zolang je maar geen 40+mm horloge koopt van Diesel of een ander gaar kledingsmerk. Gewoon een echt horloge merk kopen. :)

Van die ecto's die met 44-48mm Diesel horloges rondlopen. :roflol:
 
Opzoek naar een mooie watch tot 100 euro. Ben geen kenner of liefhebber, dus meer dan 100 euro wil ik eigenlijk niet uitgeven. Een Rolex ben ik niet waard, maar misschien iemand tips wbt een puik degelijk geprijsde watch?

Zou je budget opschroeven naar 200-€250. Bij 100 kom je toch op een quartz uit en is je keuze wat beperkt.
Seiko/Citizen is meest logisch voor die prijscategorie. Beter wat meer investeren en er jaren plezier van hebben.
 
Zou je budget opschroeven naar 200-€250. Bij 100 kom je toch op een quartz uit en is je keuze wat beperkt.
De eerste zin kan ik mij in vinden, maar ik zou iemand die geen kenner of liefhebber is niet direct een automaat adviseren. Een quartz, of misschien een solar, is vaak platter dan een automaat.
Seiko/Citizen is meest logisch voor die prijscategorie. Beter wat meer investeren en er jaren plezier van hebben.
Dat zijn wel de uitschieters, Orient doet het ook niet onaardig. Geen idee wat voor soort en stijl horloge HertogSandBox zoekt?
 
Laatst bewerkt:
Opzoek naar een mooie watch tot 100 euro. Ben geen kenner of liefhebber, dus meer dan 100 euro wil ik eigenlijk niet uitgeven. Een Rolex ben ik niet waard, maar misschien iemand tips wbt een puik degelijk geprijsde watch?
Wellicht je budget iets opkrikken en kijken naar een jong gebruikte 'Seiko 5' als je budget niet veel hoger is. Momenteel vind je onderstaand horloge bij Bouman voor 280 euro nieuw. Ze zijn wel wat fors qua maat (43mm).


srpd55_1_20010713177655_jpg.jpg


Onderstaande kost 270 en is een wat fijner formaat: 39mm

srpg27k1.jpg


Daarnaast: tussen 100 euro en een Rolex zul je genoeg leuks vinden :D PS: bovenstaande horloges kun je op de website van Bouman in 3 termijnen betalen (zonder BKR of rente), mocht dit je budget iets kunnen doen stijgen. Naar mijn mening is dit wel een beetje het minimum als je wat bang for buck wil.
 
iemand die geen kenner of liefhebber is niet direct een automaat adviseren
Als ie niet meer loopt de tijd goed draaien en even schudden, kan iedere gek toch wel? :p
 
Als ie niet meer loopt de tijd goed draaien en even schudden, kan iedere gek toch wel? :p
Zeker, maar niet iedereen vindt dat de moeite waard.

Puur praktisch hoeft dat met een quartz niet als deze een paar dagen niet is gedragen en is de afwijking kleiner.

Ook kan een niet-automaat veel dunner zijn, je hebt er minder last van.

Zelf kan ik moeilijk kiezen, dus ik volg met interesse.
 
Ach wie draagt z'n horloge nou om de tijd goed af te lezen. :roflol: M'n Datejust loopt ook niet omdat hij op m'n bureau ligt en als ik de deur uit ga ga ik hem niet eerst goed op tijd zetten.
 
Ach wie draagt z'n horloge nou om de tijd goed af te lezen. :roflol: M'n Datejust loopt ook niet omdat hij op m'n bureau ligt en als ik de deur uit ga ga ik hem niet eerst goed op tijd zetten.
Had dan bij de desktop ook een mooie winder(?) gekocht. :roflol:
 
Zeker, maar niet iedereen vindt dat de moeite waard.

Puur praktisch hoeft dat met een quartz niet als deze een paar dagen niet is gedragen en is de afwijking kleiner.

Ook kan een niet-automaat veel dunner zijn, je hebt er minder last van.

Zelf kan ik moeilijk kiezen, dus ik volg met interesse.

Als het je puur gaat om het uiterlijk en precisie dan is een automaat overbodig ja.
Maar een horloge gaat verder dan dat imo.

Het goed zetten van de tijd hoort bij een automaat, dat is iets wat je op moet brengen.
Ik doe het altijd met plezier.
 
Ach wie draagt z'n horloge nou om de tijd goed af te lezen. :roflol: M'n Datejust loopt ook niet omdat hij op m'n bureau ligt en als ik de deur uit ga ga ik hem niet eerst goed op tijd zetten.
Daarom heb ik een watchwinder, ziet er ook wel leuk uit en mijne loopt nu wel altijd op tijd.
 
Als het je puur gaat om het uiterlijk en precisie dan is een automaat overbodig ja.
Maar een horloge gaat verder dan dat imo.

Het goed zetten van de tijd hoort bij een automaat, dat is iets wat je op moet brengen.
Ik doe het altijd met plezier.
Dat snap ik wel, dat dat voor jou en vele andere liefhebbers geldt, maar dat kan voor anderen juist (nog) helemaal niet opgaan.
 
Laatst bewerkt:
Zeker, maar niet iedereen vindt dat de moeite waard.

Puur praktisch hoeft dat met een quartz niet als deze een paar dagen niet is gedragen en is de afwijking kleiner.

Ook kan een niet-automaat veel dunner zijn, je hebt er minder last van.

Zelf kan ik moeilijk kiezen, dus ik volg met interesse.
Eens. Ik vind het allebei wat hebben. Voor de Grand Seiko had ik alleen handwinders en automaten. Maar sinds ik de GS heb, merk ik dat quartz enorm fijn is om erbij te hebben. Nu is het 9F uurwerk van GS wel een klasse apart met een afwijking van 10 sec per jaar en een service-interval van 50 jaar. Daarbij is het een uurwerk wat gemaakt is om te servicen, waar de meeste quartz uurwerken wegwerp uurwerken zijn. Dat maakt het voor mij wel een ander horloge dan een doorsnee quartz.
 
Back
Naar boven