XXL Nutrition

Show Your Watch (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Heb ook een Tissot gehad, recent verkocht. PRS516 (chronograph) met witte plaat. Op de foto’s niet zo spectaculair, maar moet zeggen dat het in het echt een heel mooie horloge was. Kwalitatief ook top, wel Quartz.

Betaal je ook niet zo gek veel voor HertogSandBox

Stel je koopt zo'n tissot of seiko voor +- 500 euro. Krijg je zo'n ding dan gemakkelijk na 1/2 jaar nog verkocht voor een leuk bedrag? Zijn er bijv. horloge handelaren of sieradenwinkels die dat soort dingen kopen van je?
 
Stel je koopt zo'n tissot of seiko voor +- 500 euro. Krijg je zo'n ding dan gemakkelijk na 1/2 jaar nog verkocht voor een leuk bedrag? Zijn er bijv. horloge handelaren of sieradenwinkels die dat soort dingen kopen van je?
Naar mijn vermoeden, maar er zijn voldoende flipperaars die dat beter weten, hangt dat heel erg af van de staat van het horloge. Met jouw werk vermoed ik dat er toch na een jaar behoorlijk wat kleine beschadigingen of krasjes zijn.

Misschien voor de lessen iets robuuster en goedkoper en voor daar buiten iets meer dress watch oid?
 
De gentleman heeft een mooiere afwerking en is daardoor iets luxer.
Zie bijvoorbeeld de hour markers in vergelijking met de PR100.
Verder qua specs/materialen weinig verschil.

Heb zelf de gentleman powermatic 80 silicium (automaat van dat model).
Ben er erg tevreden mee. Qua afwerking doet het niet onder aan sommige horloges van €1000+
Bedankt, ik ga eens kijken of ik ze lokaal irl kan zien, de gentleman ziet er in In geheel wat beter uit, maar ik vind de donkere wijzerplaat van de PR100 mooier. De gentleman met een donkere wijzerplaat is er niet in titanium helaas.

C62EDB8F-D4D4-469A-B765-A18658083F98.png
46FBDBE8-108E-4D9F-8D24-4E11FFD04FC4.png
 
Stel je koopt zo'n tissot of seiko voor +- 500 euro. Krijg je zo'n ding dan gemakkelijk na 1/2 jaar nog verkocht voor een leuk bedrag? Zijn er bijv. horloge handelaren of sieradenwinkels die dat soort dingen kopen van je?
Als het een gewild model is, krijg je er wel wat voor terug. Als dit je insteek is, koop je het best een vintage horloge. Daar is de kop al vanaf en ben je de afschrijving al niet kwijt. Ik koop regelmatig vintage in de range van 300 tot 1000 euro en verlies daar vrij weinig op. Met wat geduld zou ik gelijk spelen, maar soms komt er al iets nieuws binnen en ben ik best bereid wat verlies te nemen en niet 4/8 weken te hoeven wachten op een verkoop.

Een nieuwe Seiko van 500 ongeveer, zal over 1/2 jaar met wat geluk de helft opleveren bij wijze van. Een vintage Seiko van 400 levert me over 1/2 jaar ook 400 op.
 
Als het een gewild model is, krijg je er wel wat voor terug. Als dit je insteek is, koop je het best een vintage horloge. Daar is de kop al vanaf en ben je de afschrijving al niet kwijt. Ik koop regelmatig vintage in de range van 300 tot 1000 euro en verlies daar vrij weinig op. Met wat geduld zou ik gelijk spelen, maar soms komt er al iets nieuws binnen en ben ik best bereid wat verlies te nemen en niet 4/8 weken te hoeven wachten op een verkoop.

Een nieuwe Seiko van 500 ongeveer, zal over 1/2 jaar met wat geluk de helft opleveren bij wijze van. Een vintage Seiko van 400 levert me over 1/2 jaar ook 400 op.
Hele domme vraag, maar wat houdt een vintage variant in?
 
Hele domme vraag, maar wat houdt een vintage variant in?
Horloges ouder dan 25 jaar mag je vintage noemen 👍🏻

Als je een vintage horloge koopt, wel belangrijk om het bij een betrouwbare verkoper te kopen, aangezien er ook een grote markt is met troep.
 
Zijn jullie bekend met betrouwbare verkopers?
 
Jongens iemand ervaring met koop/verkoop op chrono24?
 
Jongens iemand ervaring met koop/verkoop op chrono24?
Goed kanaal, wel hoge prijzen soms. Vaak door de commissie. Het helpt om verkopers direct aan te spreken en te vragen om buiten Chrono te verkopen. Mits het een goede verkoper is met een goede reputatie.

Rotte appels heb je overal. Ook op Chrono. Dus altijd goed research doen. Verkoop geen ervaring.
 
Zonder ervaring zou ik niet op Chrono kopen.
 
Wat is de mening over Certina? Ik vind deze er ook wel mooi uitzien.
49F82EBB-6BBE-4A71-A3AA-F30B298CC259.jpeg

 
De wijzers van die Tissot PR vind ik zo blokkerig, daar word ik niet blij van. Deze zijn mooier.
Ik vind de Gentleman met een zwarte wijzerplaat ook een stuk mooier, maar staal gaat bij mij niet lang goed.

29A77039-AD2E-448E-A199-89D06C4F7400.png
 
Jongens iemand ervaring met koop/verkoop op chrono24?

Met koop wel, maar dan alleen van officiële dealers. Altijd goed bevallen.
Soms scheelt het flink qua prijs om een horloge te importeren uit het buitenland.

Je kan goed de prijzen vergelijken. Ik zou wel altijd goed kijken naar de beoordelingen, private verkopers zou ik mijden.
Voor vintage horloges is het risicovoller, je kan nooit goed zien of onderdelen origineel zijn en wat de echte conditie is van het horloge.
Daarvoor bij voorkeur naar een fysieke winkel of je moet een kenner zijn en de verkoper goed kennen.
 
Back
Naar boven