Fitness Seller

shrugs behind the back

Users who are viewing this thread

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jun 2005
heb enkel last als ik de stang voor me houd :o

KraKa

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
23 jul 2007
Je kan ook losse 2 x 25kg schijven van het squatrack gebruiken. Die zijn gemakkelijk langs je lichaam te houden omdat ze zo smal zijn. Wordt echter al snel te licht.

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Je kan ook losse 2 x 25kg schijven van het squatrack gebruiken. Die zijn gemakkelijk langs je lichaam te houden omdat ze zo smal zijn. Wordt echter al snel te licht.

:haha:

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002

Neem dan gewoon twee barbells, ok makelijk langs je lichaam te houden en een stuk zwaarder te belasten.

Even weer OT. Bij barbellshrugs voor zie vaak dat mensen de neiging heben om de schouders tijdens het shrugen naar voor te brengen (met de belasting mee) ipv naar achhter (tegen de belasting in) Als je de stang achter je houd heb je meer de neiging de goede kant op te trekken.

Zelf compenseer ik het naar voren gaan trouwens door iets voorover te leunen.

erwin280

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
3 mrt 2007
ik train ze goed mee met deathlift en schoudertraining. bij schoudertraining upright rows en side nog wat:p ben het ff kwijt:D

Animallegs

Reborn
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
28 feb 2007
Lengte
1m74
Massa
108kg
Vetpercentage
26%
shrugs altijd aan de voorkant maar ik pak ze 1 keer in de week en dan echt monsterlijk hard. en laatste set altijd top wat ik kan tillen en dan gewoon smokkelen. 1 x setje van 250kg gedaan. wel eerst me handen goed vast gezet met die bandjes maar goed, elke keer voelen ze toch weer als die eerste training aan ;) HEERLIJK!

Papi Chulo

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 mei 2004
Ik doe tegenwoordig ook wat overhead shruggs.....staan nu op t-nation als oefening vd week toevallig....

Kristoff

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 apr 2006
Ik doe tegenwoordig ook wat overhead shruggs.....staan nu op t-nation als oefening vd week toevallig....

effectiever dan de klassieke shrugs ? T-nation schildert het af als beter dan gewone shrugs..

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Leuke variant voor als je eens wat anders zoekt, maar beter ? ? Imo niet, daar is het gewicht gewoon niet hoog genoeg voor. (of je moet op een manier doen waarbij de belasting eender is.)

Mugje

Under the bar
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 apr 2003
Als je echt zoekt naar spierpijn in je traps moet je es een keer powershrugs doen.:eek:

schavuit

Monstrous Giant
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 mrt 2007
ik train ze goed mee met deadlift en schoudertraining. bij schoudertraining upright rows en side nog wat:p ben het ff kwijt:D

side raises? bij zware smokkel setjes ga je automitisch je nek aanspreken is mijn ervaring.. Merk meer resultaat van strikte uitvoering met minder gewicht.

OP
Sanca Saxon

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
9 mei 2006
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Als je echt zoekt naar spierpijn in je traps moet je es een keer powershrugs doen.:eek:

ik doe mn shrugs nu rond de 100kg, hoeveel zou ik dan met powershrugs ophangen?

side raises? bij zware smokkel setjes ga je automitisch je nek aanspreken is mijn ervaring.. Merk meer resultaat van strikte uitvoering met minder gewicht.

zware sideraises met een beetje smokkelen ownen big time ;)

Mugje

Under the bar
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 apr 2003
ik doe mn shrugs nu rond de 100kg, hoeveel zou ik dan met powershrugs ophangen?
Geen idee:D. Gewoon paar setjes oplopend maken en kijken hoever je komt:)

Junipero

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
6 aug 2005
Lengte
1m79
Massa
85kg
Ik doe geen shrugs meer, traps beginnen al uit verhouding te geraken en krijg last in men bovenrug van het gewicht tegen te houden. Ik kan evenveel shruggen als deadliften, maar ik moet wel mixed grip shruggen dan...

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge Winner
5x Challenge Winner
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
een van mijn favoriete oefeningen omdat de barbell lekker tegen mijn pik aan schuurt.
volgens mij is de rom wat groter als je hem voor pakt. of ik ben niet lenig, achter kom ik niet ver omhoog.

willem9

Massive Warrior
+15 jaar member
Lid geworden
27 aug 2004
Ik vind shrugs met dumbbells over het algemeen het beste aanvoelen. Behind the back is niet zo leuk, vind ik.

OP
Sanca Saxon

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
9 mei 2006
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Ik vind shrugs met dumbbells over het algemeen het beste aanvoelen. Behind the back is niet zo leuk, vind ik.

don't give a f****of ze leuk aanvoelen als het maar effectief is :D

Naar boven