MuscleMeat

shrugs behind the back

Bezoekers in dit topic

heb enkel last als ik de stang voor me houd :o
 
Je kan ook losse 2 x 25kg schijven van het squatrack gebruiken. Die zijn gemakkelijk langs je lichaam te houden omdat ze zo smal zijn. Wordt echter al snel te licht.
 
Je kan ook losse 2 x 25kg schijven van het squatrack gebruiken. Die zijn gemakkelijk langs je lichaam te houden omdat ze zo smal zijn. Wordt echter al snel te licht.

:haha:
 
Je kan ook losse 2 x 25kg schijven van het squatrack gebruiken. Die zijn gemakkelijk langs je lichaam te houden omdat ze zo smal zijn. Wordt echter al snel te licht.

Neem dan gewoon twee barbells, ok makelijk langs je lichaam te houden en een stuk zwaarder te belasten.


Even weer OT. Bij barbellshrugs voor zie vaak dat mensen de neiging heben om de schouders tijdens het shrugen naar voor te brengen (met de belasting mee) ipv naar achhter (tegen de belasting in) Als je de stang achter je houd heb je meer de neiging de goede kant op te trekken.

Zelf compenseer ik het naar voren gaan trouwens door iets voorover te leunen.
 
ik train ze goed mee met deathlift en schoudertraining. bij schoudertraining upright rows en side nog wat:p ben het ff kwijt:D
 
shrugs altijd aan de voorkant maar ik pak ze 1 keer in de week en dan echt monsterlijk hard. en laatste set altijd top wat ik kan tillen en dan gewoon smokkelen. 1 x setje van 250kg gedaan. wel eerst me handen goed vast gezet met die bandjes maar goed, elke keer voelen ze toch weer als die eerste training aan ;) HEERLIJK!
 
Ik doe tegenwoordig ook wat overhead shruggs.....staan nu op t-nation als oefening vd week toevallig....
 
Ik doe tegenwoordig ook wat overhead shruggs.....staan nu op t-nation als oefening vd week toevallig....

effectiever dan de klassieke shrugs ? T-nation schildert het af als beter dan gewone shrugs..
 
Leuke variant voor als je eens wat anders zoekt, maar beter ? ? Imo niet, daar is het gewicht gewoon niet hoog genoeg voor. (of je moet op een manier doen waarbij de belasting eender is.)
 
Als je echt zoekt naar spierpijn in je traps moet je es een keer powershrugs doen.:eek:
 
ik train ze goed mee met deadlift en schoudertraining. bij schoudertraining upright rows en side nog wat:p ben het ff kwijt:D

side raises? bij zware smokkel setjes ga je automitisch je nek aanspreken is mijn ervaring.. Merk meer resultaat van strikte uitvoering met minder gewicht.
 
Als je echt zoekt naar spierpijn in je traps moet je es een keer powershrugs doen.:eek:

ik doe mn shrugs nu rond de 100kg, hoeveel zou ik dan met powershrugs ophangen?


side raises? bij zware smokkel setjes ga je automitisch je nek aanspreken is mijn ervaring.. Merk meer resultaat van strikte uitvoering met minder gewicht.

zware sideraises met een beetje smokkelen ownen big time ;)
 
ik doe mn shrugs nu rond de 100kg, hoeveel zou ik dan met powershrugs ophangen?
Geen idee:D. Gewoon paar setjes oplopend maken en kijken hoever je komt:)
 
Ik doe geen shrugs meer, traps beginnen al uit verhouding te geraken en krijg last in men bovenrug van het gewicht tegen te houden. Ik kan evenveel shruggen als deadliften, maar ik moet wel mixed grip shruggen dan...
 
een van mijn favoriete oefeningen omdat de barbell lekker tegen mijn pik aan schuurt.
volgens mij is de rom wat groter als je hem voor pakt. of ik ben niet lenig, achter kom ik niet ver omhoog.
 
Ik vind shrugs met dumbbells over het algemeen het beste aanvoelen. Behind the back is niet zo leuk, vind ik.
 
Ik vind shrugs met dumbbells over het algemeen het beste aanvoelen. Behind the back is niet zo leuk, vind ik.

don't give a f****of ze leuk aanvoelen als het maar effectief is :D
 
Back
Naar boven