AndroidHealthClinic

Sigaretten roken als vetverbrander (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oom Oli

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
28 jul 2018
Berichten
2.657
Waardering
2.414
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Was van december 2020 tot juli 2021 gestopt met roken: gevolg => van 72kg naar net geen 80kg. Cholestolwaarden te hoog met 40mg Rosuvastatine (190 cholestrol => 180 is aanbevolen maximumwaarde).
Dan terug 3 dagen per week een pakje roken op de dagen dat ik niet loop: gevolg nu terug 72kg. Cholestrolwaarden terug goed met 20mg Rosuvastatine ( 141 nog).

Hier nog iemand ervaring met sigaretten puur als fatburner te gebruiken, is wel vrij efficient op deze manier voor mij. Een echte verklaring heb ik er niet voor.
Rook overigens enkel nog tabak (geen coke of wiet).

Cholestrol is bij mij overigens erfelijk cholestrol, beide ouders hebben een statine nodig. Dan kun je met enkel op voeding letten vrijwel onmogelijk binnen de referentiewaarde blijven).
 
Laatst bewerkt:
T schijnt dat roken de stofwisseling versnelt. Dus als je hetzelfde blijft eten zou je afvallen.
Roken haalt ook smaak en eetlust weg
Dus misschien ben je ookinder gaan eten?
De combi doet 't dan wel goed als dieet.
 
Hier nog iemand ervaring met sigaretten puur als fatburner te gebruiken, is wel vrij efficient op deze manier voor mij. Een echte verklaring heb ik er niet voor.
Vind het niet echt een geweldig advies maar ik heb dit ook wel eens gedaan. Als ik nog 1 a 2 weekjes moest cutten en het ijskoud had, alleen maar dacht aan eten en echt 24/7 honger had. 2 weekjes pakkie sigaretten per dag weg roken en al je honger is compleet weg en het cutten gaat super makkelijk, kon dan vaak zelfs nog zakken van 2200 naar 1600-1800 kcal. En na een week of 2 kan ik altijd nog cold turkey stoppen zonder moeite en vind ik ze nog steeds vrij smerig. Maar het werkt wel...

Moet je wel beetje opletten voor de rebound zodra je weer stopt. En ik vind het natuurlijk niet echt werken omdat je sport om 'gezond' te zijn en roken daar in mijn ogen niet echt bij helpt. Ik stel zelf wel altijd een limiet hoe lang ik dat mag van mezelf (meestal max 2 weken), aangezien ik niet weer vast wil gaan roken zoals vroeger.
 
Gaan jaarlijks 20.000 mensen dood aan roken (bron), dus dan kun je net zo goed aan de clenbuterol gaan.

Of gewoon minder eten en meer bewegen met je dikke pens.

Roken als middel om af te slanken. Jezus, DBB op z'n best. :thumbdown:
Haha fair point, vond het toentertijd al een waardeloze strategie en nu nog steeds hoor. Zou nu liever paar weekjes langer en rustiger cutten dan nicotine inzetten om een of ander 2000kcal crashdieet vol te kunnen houden.
 
Coke roken?
 
Free base. De rookbare vorm van cocaine (crack) is niet hetzelfde als de coke die je snuift :)
Edit: je kunt snuif coke wel roken maar dat is echt een kut idee.
 
Laatst bewerkt:
Free base. De rookbare vorm van cocaine (crack) is niet hetzelfde als de coke die je snuift :)
Edit: je kunt snuif coke wel roken maar dat is echt een kut idee.
Maar is het goed om af te vallen?
Dat is toch hetgeen waarover dit topic gaat.

Oom Oli naar het schijnt werkt een hongerstaking ook.

Of het Auswitch dieet, daar had blijkbaar ook bijna niemand last van een te hoge cholesterol.
 
Ik debk dat coke niet hele bevorderlijk is voor je spiermassa :roflol:. Je maakt er dacht ik ook flink wat cortisol door aan.

De enige spier die er groter van wordt is je hart.
 
Is niet gek. uitkoken in ammoniak, niet kunnen wachten tot die shit gedroogd is en knetterde extra in die pijp met grijze rook. Shit is killing🤷‍♂️
 
Ik debk dat coke niet hele bevorderlijk is voor je spiermassa :roflol:

Roken evenmin. :roflol:

 
Roken evenmin. :roflol:


Geldt dit voor acute rokers of chronisch, zit schijnbaar nog wel verschil in.

Ben er zelf vanalles aan het doen om ervan af te komen na 16 jaar roken. Maar het is moeilijker als stoppen met de Basecoke eerlijk gezegd, bizar.
 
Roken evenmin. :roflol:

Roken is troep. Lekker af en toe als je flink van de kaart bent.
 
Roken is troep. Lekker af en toe als je flink van de kaart bent.
Ja en dat compenseer je dan wel weer.

Halfje snuifcoke is 1 pakje sigaretten op een avond wegroken. Dus ook die shit ben ik toen mee gestopt.

Blowtje is my choice laatste jaren.
 
Geldt dit voor acute rokers of chronisch, zit schijnbaar nog wel verschil in.

Ben er zelf vanalles aan het doen om ervan af te komen na 16 jaar roken. Maar het is moeilijker als stoppen met de Basecoke eerlijk gezegd, bizar.
Snap ik. Ik vond stoppen met roken ook moeilijker dan stoppen met speed, benzos, coke etc etc.
Omdat ik na een tijdje door had hoe die hard drugs m'n leven compleet in de weg zaten en ervoor zorgde dat ik vast bleef zitten in de kut situatie waarin ik zat.
Ik was er heilig van overtuigd (en nog steeds) dat als ik niet zou stoppen met die middelen dat ik sowieso de 30 nooit zou halen.
Hierdoor eigenlijk zonder al te veel moeite kunnen stoppen met al die middelen (heb alleen nog een enorm zwak voor alles wat op speed lijkt, dus daar blijf ik wel echt zo ver mogelijk bij weg).

Roken daarentegen tastte mijn mentale gezondheid amper/niet aan, waardoor ik die niet zag als middel waar ik mee MOEST stoppen om ooit m'n leven weer op de rit te gaan krijgen. Waardoor dat ook eindeloos veel pogingen heeft gekost. Totdat ik een nacht droomde dat ik een gruwelijke dood zou pakken aan longkanker, slof sigaretten weggeflikkert toen ik wakker werd en abrupt 3 jaar gestopt zonder enige moeite. Daarna wel ooit nog her en der een weekje wat gerookt maar dan kreeg ik na 1 a 2 weken die longkanker droom weer en was het roken weer klaar voor minimaal 1 jaar.
 
Ja maar snap dan niet dat mensen geen probleem hebben om in amsterdam centrum rond te lopen bij wijze van.
Dagje uit daar en je bent 3 sigaretten aan uitlaatgassen verder🤣
 
Blowtje is my choice laatste jaren.
Is ook mijn keuze gebleven voor als ik toch een keer iets wil doen. Vind het alleen wel altijd een kut combinatie met cutten.
Zodra ik de vape aan m'n hoofd heb gezet verdampt mijn cut ruggengraat als sneeuw voor de zon, thuisbezorgd wordt meteen geopend en de dag erna blijk ik in 2-3 uur tijd zo'n 4000 kcal naar binnen gerost te hebben. Daarna 2 dagen buikpijn van alle crap en je bent daarna praktisch de hele week aan het dieten om die ene monster cheat eruit gewerkt te krijgen.
 
Ik vind het echt het domste idee ooit. Roken is fucking slecht voor je hart en vaten, dus die cholesterol die je zo verlaagt gaat je niets helpen.

Ja, je blijft wat dunner. Je kunt ook wat minder eten en meer sporten.

Gezondheidsschade van roken is het echt op geen enkele manier waard om te gebruiken om af te vallen. Ga dan aan de ritalin of aas. Het enige is dat roken niet verboden is.

Als je verslaafd bent is stoppen met roken heel moeilijk, lastig af te komen. Maar gaan roken voor een paar kilo? Echt idioot
 
Back
Naar boven