Fitness Seller

Sigi's road to a 2xBW frontsquat

Bezoekers in dit topic

Sigi

Powerbuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2005
Berichten
1.424
Waardering
176
Lengte
1m82
Massa
89kg
Beste mensen, vandaag na mijn training heb ik besloten om mezelf een hoog doel te stellen: een 2x bodyweight frontsquat.

Omdat dit in de buurt komt van powerliften, open ik hier een log om mijn progressie bij te gaan houden - en hopelijk wat tips en commentaar te krijgen. ;)

Voor de goede orde, dit ga ik wel op een Smith machine doen en het doel is om (met een BW van 82kg) voor mijn 35e zo'n 172kg te squatten. Let wel, ik tel er zelfs 5% bij op, omdat het op een Smith gebeurt! :D

Natuurlijk zal ik deze poging filmen en hier laten zien. Ook ga ik dit compleet raw doen, dus zonder belt en kneewraps.


Mijn uitgangspunt is een 120kg, die ik vandaag getest heb: parallel en toch wel met 90% tot 95% intensiteit - vooral het uit de 'hole' komen kostte enige moeite.

Nu is mijn vraag een beetje: wat is een goed krachtschema als ik de frontsquat 2x per week ga uitvoeren. Ik dacht aan 5x5 fullsquat en de andere dag 3x3 op kracht (en dan elke maand toppen). ???


Bedankt voor het lezen en als je vragen of tips hebt, zie ik het graag!

P.S. Op 28 september dit jaar hoop ik 35 te worden en eigenlijk wil ik tegenover mezelf bewijzen dat je op deze leeftijd en met een hoog vetpercentage ook sterk kunt zijn ... :cool:
 
Laatst bewerkt:
50kg in 5 maanden op de front squat? Succes.
 
Training 16-04-2011:

10x40kg
8x50kg
6x60kg
3x3x80kg

Alles ATG gedaan, vanaf 60kg ook nog 1 sec paused. Dit om de kracht en snelheid onderin te vergroten. :D

Volgende frontsquat-training zal ik 3x3 met 100kg doen, parallel.
 
Tja, sorry jongens ... het is niet anders: ik kan er niks beters van maken op deze sportschool. :(

Ik vind het ook butt dat mijn stabiliserende motoriek helemaal niet wordt gebruikt.

Half mei zal ik nog eens toppen en misschien zit er wel een nog hoger gewicht in uiteindelijk. ;)

Oh ja, ik zal hier ook mijn event training bij Powerhouse Dordrecht gaan posten.
 
waarom ga je er niet bij leren cleanen dan ofzo? zo'n vaste geforceerde bewegingsbaan van de smith (zeker alstie een beetje schuin loopt) is echt funest voor je knieën
 
Waarom niet frontsquaten @ powerhouse dordrecht 1 keer in de week?! en assistance op een ander dag op je sportschool
 
Back
Naar boven