Fitness Seller

simpel cut voedingschema check

Bezoekers in dit topic

Drunkenmaster

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
4.934
Waardering
1.141
Lengte
1m78
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
1250g rijst gekookt 1200kcal 37.5 protein 250carbs
55g Olijfolie 54.9 vet 486 kcal
Kipfilet 500g 785 kcal 150g eiwit 20fat
100g Tonijn op water 114kcal 25.9 protein
2585kcal
213.4 proteine
250 carbs
74.9 vet

en iets van groenten ook bij de maaltijden geen peulvruchten,mais
supplementen : multivitaminen + BCAA tijdens cardio+creatine
+joint support

doe een UP/ LB split;
Maandag :UP
Dinsdag :LB
Woensdag:30-40 min cardio
Donderdag:UP
Vrijdag:LB
Zaterdag:cardio 30-40 min
Zondag:rust

UP/LB split is om er terug in te komen voor 6-8 weken

Het voedingschema is simpel maar voldoet wel aan alle macros
btw kan geen havermout verteren voor een of andere reden lust het wel graag....
 
Laatst bewerkt:
Heb je de rijst ook gekookt gewogen en daarop macro's gebaseerd? Want je moet het ongekookt wegen he ;)


Waarom kies je voor dit voedingsschema als ik vragen mag?
 
Heb je de rijst ook gekookt gewogen en daarop macro's gebaseerd? Want je moet het ongekookt wegen he ;)


Waarom kies je voor dit voedingsschema als ik vragen mag?
macro's van de rijst zijn voor gekookte rijst ;)
omdat het makkelijk klaar te maken is voor een paar dagen :P
ben op het moment wat druk bezig met werk,trainen rijbewijs puppy etc dus het is wel handig en niet te veel gekloot ben ook niet zo voor IFFYM veel te veel zoeken heb liever iets dat ik smorgens kan maken voor de hele dag of 2-3 dagen,nemen en opeten niet zitten tellen
ook weet ik 100% zeker dat ik tegen dezen voedingsmiddelen kan en geen allergie heb ervoor

verdeel natuurlijk alles in porties voor ongeveer elke 3-4 uur vind het zelf beter zo
 
Okee maar je kan beter rijst ongekookt wegen en daarvan de macro's nemen. Want je weet niet hoeveel gram ongekookt het was en daarvan zijn macro's bekent.
 
Okee maar je kan beter rijst ongekookt wegen en daarvan de macro's nemen. Want je weet niet hoeveel gram ongekookt het was en daarvan zijn macro's bekent.

hmm eens nakijken bedankt voor de tip, ga dit een paar weekjes volhouden zien hoe het gaat en dan proberen wat magere kwark erin te steken voor het slapen
 
Hoe bereid je je havermout dan?
En hoe verdeel je je maaltijden over de dag?
 
Hoe bereid je je havermout dan?
En hoe verdeel je je maaltijden over de dag?
alles al geprobeert laten staan een nacht de instant oats maar ze komen eruit hoe ze erin gaan had veel last van men maag ervan ,ben er ook 9 van de 10 keer misselijk van

morgen ga ik naar de winkel dus donderdag begin ik zullen 5-6 maaltijden worden meeste carbs voor en na training kan niet echt een vast uur nemen wanneer ik ontbijt werk in een cafe en het is een drukke periode dus feesten die uitlopen etc vanaf ik opsta dus en dan elke 3-4 uur

---------- Toegevoegd om 01:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:59 ----------

Hoe bereid je je havermout dan?
En hoe verdeel je je maaltijden over de dag?

250g rijst 100g kip
250g rijst 200gr kip post workout
250g rijst 100gr kip
250g rijst 100gr kip
250g rijst 100gr tonijn
Groenten bij minstens 2 maaltijden

Olijfolie voor het bakken van de kip en de rest door de rijst gemengd
 
Veel soorten havermout bevatten gluten. Er zijn maar weinig soorten glutenvrij. Ik heb zelf last van gluten. Buikpijn misselijk etc..
Ik heb glutenvrije havermout. En anders ... probeer eens quinoa vlokken. t is wat duurder. Maar misschien heb je last van gluten.
 
1250g rijst gekookt 1200kcal 37.5 protein 250carbs

hier ga je denk ik wel echt in de fout. Weet zo goed als zeker dat gekookte rijst veel meer dan 20gr/100gr aan kh bevat

denk eerder richting de 30
 
hier ga je denk ik wel echt in de fout. Weet zo goed als zeker dat gekookte rijst veel meer dan 20gr/100gr aan kh bevat denk eerder richting de 30
Het is witte rijst heb het zo van de voedingstabel
 
Heb je de rijst ook gekookt gewogen en daarop macro's gebaseerd? Want je moet het ongekookt wegen he ;) Waarom kies je voor dit voedingsschema als ik vragen mag?

Rijst ongekookt wegen?

Zelf neem ik altijd 35 - 40 gram rijst ongekookt. Vervolgens weeg ik het op mijn bord, dit komt dan overeen met 100 - 102 gram gekookte rijst. Hier pak ik dan ook de voedingswaarde van. Doe ik het nu verkeerd of juist niet?

Hetzelfde doe ik met kip, kip weegt bijvoorbeeld ongebakken 200 gram en gebakken 125 gram. Dan bereken ik het in mijn voedingstabel met 125 gram.
 
Beter is om het altijd ongekookt te wegen en berekenen. Er is tussen elke soort rijst al verschil in wateropname.
Stel je kookt je rijst net een minuut langer. Dan absorbeert het meer water is het zwaarder maar dan is ook de voedinsgwaarde per 100 gram gekookt product anders.

Met kip idem... kip bevat soms meer vocht dan andere keren. Hangt er ook vanaf waar ej het koopt.
Altijd producten onbereid berekenen is het meest nauwkeurig.
 
Beter is om het altijd ongekookt te wegen en berekenen. Er is tussen elke soort rijst al verschil in wateropname. Stel je kookt je rijst net een minuut langer. Dan absorbeert het meer water is het zwaarder maar dan is ook de voedinsgwaarde per 100 gram gekookt product anders. Met kip idem... kip bevat soms meer vocht dan andere keren. Hangt er ook vanaf waar ej het koopt. Altijd producten onbereid berekenen is het meest nauwkeurig.
Ik weeg hetzelf klaargemaakt is makkelijker vind ik
 
Rijst ongekookt wegen?

Zelf neem ik altijd 35 - 40 gram rijst ongekookt. Vervolgens weeg ik het op mijn bord, dit komt dan overeen met 100 - 102 gram gekookte rijst. Hier pak ik dan ook de voedingswaarde van. Doe ik het nu verkeerd of juist niet?

Hetzelfde doe ik met kip, kip weegt bijvoorbeeld ongebakken 200 gram en gebakken 125 gram. Dan bereken ik het in mijn voedingstabel met 125 gram.

Ja, dat doe je verkeerd.
Als jij 50 gram kookt, kan dit 100 gram zijn.
Als ik 50 gram kook, is dit 150 gram. Dat betekent dus dat jij ineens minder kcal wegwerkt dan ik?
Zo werkt het niet haha. Koken kan zoveel verschillen van elke keer dat je kookt.

100 gram rijst is x aantal kcal ongekookt.
Als je die rijst kookt en het wordt 200 gram, dan heb je niet ineens het dubbele aan kcal, want wat erbij kwam is gewoon vocht.

Vlees, rijst, pasta's, allemaal ongekookt/ongebakken wegen.
 
Het is witte rijst heb het zo van de voedingstabel

die tabellen kloppen niet altijd, maar de enige manier waarop je zulke lage makro's krijgt is als je het veel te lang laate kopen (zie ook heel veel andere tabellen op internet, of proveer het zelf een keer)
 
Ik weeg hetzelf klaargemaakt is makkelijker vind ik

Wel een heel stuk onnauwkeuriger.
Ik kook bijvoorbeeld altijd porties van 100g ongekookt. De ene keer levert dit 200g gekookt op, de andere keer zelfs tot 325 gram.
Het gekookte gewicht hangt af van de hoeveelheid water en de tijd die je het laat koken.
Onbereid meten en tellen is het meest nauwkeurige wat dit betreft (idem met vlees).
 
Wel een stuk onnauwkeuriger.
Ik kook bijvoorbeeld altijd porties van 100g ongekookt. De ene keer levert dit 200g gekookt op, de andere keer zelfs tot 325 gram.
Het gekookte gewicht hangt af van de hoeveelheid water en de tijd die je het laat koken.
Onbereid meten en tellen is het meest nauwkeurige wat dit betreft (idem met vlees).

Dit zou dus betekenen dat ik dus eigenlijk een stuk meer eiwitten binnenkrijgt van de kip dan ik normaal eigenlijk denk? Hierdoor zou ik dan op hele andere voedingswaarde uitkomen dan ik in eerste instantie denkt of zie ik dit verkeerd?
 
Nee, de kipfilet heb je blijkbaar wel gebakken / bereid gewicht en voedingswaarden gebruikt.
500g kipfilet dat bereid is komt ongeveer overeen (globaal genomen) met 650 gram onbereid.
650g bereid bevat ongeveer 715 kcal en 130g eiwitten. Wat dat betreft zit je dus vrij dichtbij (mits die 500g bereid gewicht is natuurlijk).

Rule of thumb: Leer je gewoon aan ongekookt en onbereid af te wegen en te gebruiken bij het berekenen van de dagelijkse inname.
 
Back
Naar boven