AndroidHealthClinic

"Simpel" vraagje.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ghost

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2003
Berichten
54
Waardering
0
Wat ik mij af vroeg is het volgende.
Is het verstandig om na je squat, mits je nog energie "over" hebt, nog leg press te gaan doen en dan bedoel ik puur voor massa opbouw.
Je belast naar mijn inziens de zelfde spiergroep.

Groet, Ghost:wave2:
 
Is naar mijn mening ideaal! Doe ik zelf ook altijd, en werkt prima!

Suc6
 
Ik vin het ook heerlijk om nog de leg press te pakken na de squat, dus ik doe t ook maar is het niet dubbel op?

Groet Ghost :wave2:
 
Yup zou het wel doen. Of eerst Legg press dan Squat! :D hehehe....
 
Idd, squat durf ik niet till failure te gaan, dus daarna pak ik legpress extra hard :D
 
Ik zelf zou het niet doen omdat je inderdaad bijna 2x hetzelfde doet... maar ja in de sportschool waar ik nu zit is de leg extension echt K@T! Dus ik zit er over te denken om die niet te doen na de squat maar legpress of hacksquat.... maar ja.... ik doe dan wel 2x hetzelfde.... aan de andere kant och voor 6 weken kan het denk ik geen kwaad en dan zien we wel weer!
 
Originally posted by frietbakker
Ik zelf zou het niet doen omdat je inderdaad bijna 2x hetzelfde doet...

Idd bijna!!! want bij squat groeien je benen als kool dat integendeel van legg press.

Maar over het algemeen heb je gelijk! :D
 
ik doe het zelf ook dus eerst squat en daarna lp, en heb er goede resultaten van
 
Ja doe ik ook alleen kan ik stuk minder gewicht duwen dan als ik begin met squad! :D normaal doe ik Lp 350 KG
 
ik pak eerst squat, dan leg press en dan leg extension. Heerlijk. En nee, niet teveel! Je quads is een grote groep dus kan wel wat hebben.
 
Ik begin met extensions, dan leg curl, standing leg curl, leg press, en dan squat.
En mijn allerlaatste setje van de squat is met 300 kg dus als je je squat tot het eind bewaart kun je er toch nog zwaar genoeg mee gaa om er massa mee op te bouwen!!
 
300 kg squat??? DAMN!!! :rolleyes:
 
Originally posted by Elmar
300 kg squat??? DAMN!!! :rolleyes:

Valt wel mee! Train nu 7 jaar. Naar een jaar had ik die 200 al te pakken. Dus 100 kg in 6 jaar.
Ongeveer 6 reps, krijg ik redelijk goed eruit. Ga net niet paralel. Durf ik niet meer, nadat ik een keer eigenlijk niet meer helemaal goed overeind kon komen.
Doe hem bewust aan het eind, want anders zou ik nog zwaarder moeten gaan en dan wordt de belasting denk ik echt te groot!
 
.
En mijn allerlaatste setje van de squat is met 300 kg

300 kg?? ?? ?? tering!!!!!! ik vond me zelf al een heel baasje met 240 kg full squat......maarrrrre dus moet nog flink door trainen:rolleyes:

Grtzzz Ghost
 
Ik weet neit ik ben net begonnen met squatte en heb aardig sterke benen maar ik moet nog ff durven want heb de beweging nog nei te pakken maar lp doe ik 350 kg dat vind ik al best.. alleen squatte is ff moeilijker!! :D
 
Ik zelf zou het niet doen omdat je inderdaad bijna 2x hetzelfde doet...

Is niet waar hoor! Je pakt hem weer net iets anders waardoor je weer net een andere stimulatie geeft! Is net als met vlak en schuin benchen.. Net een tikje verschuift het..
 
Dus toch je toch BIJNA hetzelfde..... daarom staat er ook bijna, tuurlijk is het niet precies hetzelfde het is een andere oefening iets andere beweging zoals je zegt. Dus BIJNA hetzelfde, of eeeh snap ik het nu niet? :s
 
Originally posted by Elmar
Ik weet neit ik ben net begonnen met squatte en heb aardig sterke benen maar ik moet nog ff durven want heb de beweging nog nei te pakken maar lp doe ik 350 kg dat vind ik al best.. alleen squatte is ff moeilijker!! :D

350kg legpress?! :eek:
Bij ons drukt de sterkste man van de gym, belgisch kampioen powerliften 150kg bij het legpressen.
Hij bankdrukt 225kg en weegt 116kg , en is beresterk...

Bij ons gaat de legpress niet zo zwaar...
Hoelang train je al? Hoeveel weeg je? Je zal wel een zware jongen zijn? Hoeveel is je max. deadlift?
 
Originally posted by Geoffke

Bij ons drukt de sterkste man van de gym, belgisch kampioen powerliften 150kg bij het legpressen.


Moet toch wel een heeeeeeeeeeeeel bijzondere legpress zijn!?

Bij ons zit er standaard al 100kg schijven op zodat de dames niet met grote schijven hoeven te zeulen.

Ben je niet in de war met een ander app.?
 
Originally posted by 3XL



Moet toch wel een heeeeeeeeeeeeel bijzondere legpress zijn!?

Bij ons zit er standaard al 100kg schijven op zodat de dames niet met grote schijven hoeven te zeulen.

Ben je niet in de war met een ander app.?

Ik weet best wel hoe een legpress eruit ziet...
Niemand van bij ons in de gym drukt het maximum,
wat 150kg is.

En er lopen behoorlijk wat grote jongens rond.
Ikzelf druk 10x 100kg (legpress), bankdruk 10x 80kg, en deadlift 6x 140kg.
 
Back
Naar boven