Fitness Seller

"Simpel" vraagje....

Bezoekers in dit topic

Merk? Type?

Bij ons "Peak", ca 45gr, en ik press 6*500
 
Originally posted by 3XL
Merk? Type?

Bij ons "Peak", ca 45gr, en ik press 6*500

Het merk en type weet ik nie.
Werken jullie misschien met ponden i.p.v kilo's?
 
Ik doe legpress ook met 110kg, die gaat tot iets over de 200kg... dus 350kg lijkt me wel heel veel Elmar. We hebben wel een andere legpress apparaat, die is veel lichter. Daar druk ik zo het maximum weg, iets van 300kg ofzo. Het kan dus aan het apparaat liggen.

Ik was laatst dus 110kg aan het lp-en, komt een mager gastje naast me op dat andere lp apparaat dus... kijkt naar mijn gewicht, stelt die van hem in op 110kg :rolleyes: en gaat legpressen terwijl hij mij aankijkt met zo'n blik terwijl ik met moeite nog de laatste paar reps eruit pers. Lullo!! Dat ander apperaat is meer dan 2 keer zo licht. :D
 
Ik l.p max 330 6 reps en kan 4x 150 squat.dat vond ik al heel wat,maar als ik de verhalen hier hoor is er nog een lange weg te gaan voor mij.
 
150 kg legpress is ook niet zoveel ik doe nu 100kg maar ja 150 lijkt me niet onmogelijk om te halen dit jaar. Maar geoffke staan er kilos bij op die legpress, misschien zijn die blokken wel wat zwaarder dan op een normale legpress....
 
Het ligt aan het apparaat, daarom kan je lp niet vergelijken, squats wel. Ik doe bijvoorbeeld 80kg squats en 110kg lp, dat is dus 30kg meer... logisch, want mijn lichaamsgewicht komt er gedeeltelijk bij en met squats ga ik niet zo diep.

martok bijvoorbeeld doet 6x330kg lp en 4x150kg squats, een verschil van 180kg!!! dat is te groot, dus waarschijnlijk is het toestel waarop hij lp doet lichter dan andere toestellen.

daarom als je kracht wil vergelijken, doe het dan met squats (en wel even ver), of op hetzelfde lp-toestel.
 
Originally posted by CrocoDillon
Het ligt aan het apparaat, daarom kan je lp niet vergelijken, squats wel. Ik doe bijvoorbeeld 80kg squats en 110kg lp, dat is dus 30kg meer... logisch, want mijn lichaamsgewicht komt er gedeeltelijk bij en met squats ga ik niet zo diep.

martok bijvoorbeeld doet 6x330kg lp en 4x150kg squats, een verschil van 180kg!!! dat is te groot, dus waarschijnlijk is het toestel waarop hij lp doet lichter dan andere toestellen.

daarom als je kracht wil vergelijken, doe het dan met squats (en wel even ver), of op hetzelfde lp-toestel.

De gewichten van Crocodillon klinken realistisch, maar als practisch beginnende 300kg legpressen. Dan klopt er toch iets nie.
 
Ahum...wij hebben een Cybex legpress 45° kan minimaal 1200 lbs op , ik zelf heb me eerste workset legpress gedaan met 220 kg*8, Max 1RM is nu 445 kg.
pro 's en powerlifters doen legpress met 1 been vlot op
+300 kg dus vraag me af wat je met 150 kg wil beginnen...
 
Ik hoorde dat de hoek van het leggpress apparaat ook nog invloed heeft op het gewicht.En zoja,hoe zit dat dan met het werkelijke gewicht wat je dan te verwerken krijgt?
 
Originally posted by Ghost
Wat ik mij af vroeg is het volgende.
Is het verstandig om na je squat, mits je nog energie "over" hebt, nog leg press te gaan doen en dan bedoel ik puur voor massa opbouw.
Je belast naar mijn inziens de zelfde spiergroep.

Groet, Ghost:wave2:

Energie over na squaten??? Dat moet je me eens uitleggen...
 
Back
Naar boven