AndroidHealthClinic

Simulatiehypothese (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat betreft snelheid van het licht weerstand door interactie met het higgs field.
Dat de lichtsnelheid niet oneindig hoog is geeft aan dat de computer die onze simulatie draait ook zij beperkingen heeft.
 
So I put a simulation in your simulation so you can do simulations while simulating?
1586172313975.png
 
Sorry het subatomaire is natuurlijk wel onderliggend voor atomaire interacties, maar ik bedoel subatomaire deeltjes quarks en gluons en hoe quantum effecten van die schaal niet op de schaal van atomen werken. Hebt het dan over hoe interactie van gluons met quantum fields bijvoorbeeld elektronen beïnvloeden. Kunnen we onderzoeken en wiskundig moddeleren maar dat gaat de aard van elektronen en wat we met atomen kunnen bouwen niet veranderen.
Ah op die fiets. Eerlijk gezegd kan ik daar niet veel over zeggen omdat ik daar niet genoeg van af weet. Dat heb ik ook niet gehad op school helaas. Lijkt mij dan wel weer super interessant om mijzelf over in te lezen.
 
Dat de lichtsnelheid niet oneindig hoog is geeft aan dat de computer die onze simulatie draait ook zij beperkingen heeft.
Is gewoon een fundamentele constante, hebben ze ergens in een configuratiebestand ingetikt voor deze iteratie van de simulatie. Kijken of het zo wel wat wordt. Volgende keer weer een andere waarde proberen.
 
Dat de lichtsnelheid niet oneindig hoog is geeft aan dat de computer die onze simulatie draait ook zij beperkingen heeft.
Dus omdat de lichtsnelheid een constante is, massa een gegeven is en ook niet kan veranderen, moet tijd zelf veranderen (ten opzichte van) om te voldoen.

Zou je dit kunnen beschouwen als 'lag' in de computersimulatie? :D
 
Wat als we in een simulatie binnen de simulatie zitten?

giphy.gif
Wat als elke simulatie (computerspel) die wij maken wel degelijk vormen van bewustzijn in karakters incarneert maar zij zonder agency onderhevig zijn aan de spellogica en onze besturing ervan?

Sorry Sims wat ik jullie heb aangedaan :(
 
Ik heb Solid Snake zo vaak laten sterven :(
 
Jijzelf bent de enige restrictie op je eigen fantasie.
Ben trouwens geen fan van determinisme. Hoe gaaf is het idee dat quantum effecten in neuronen ons bewustzijn of misschien eerder onderbewustzijn kunnen beïnvloeden. Misschien is dat waar onze ware ik (en collectief?) vandaan komt, of de bestuurder van het spel/simulatie? :o


Echter kunnen deze restricties worden ontheven door interacties met stoffen/dingen van buitenaf. Bijvoorbeeld geestverruimende middelen.
“Beware of unearned wisdom.” That is the grave error people make in psychedelics. You don't consume the lion without it consuming a part of you.
 
Back
Naar boven