XXL Nutrition

Sinds kort pijn op borstbeen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RCZ

Cool Novice
Lid geworden
28 okt 2012
Berichten
90
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Ik heb sinds 2 dagen een rare pijn op me borstbeen...
Vooral als ik kracht zet met bepaalde oefeningen in de sportschool.
Kan dit omdat mijn huid strakker komt te staan?..
 
Ik denk dat het je pezen zijn waarmee je borstspieren vastzitten. Ik heb dit ook als ik weer eens flink de borst getraind heb.
 
valt er iets aan te doen? is het erg...?
 
borstspieren zitten waarschijnlijk helemaal vast. wacht lang tot het helemaal over is (borstspieren maseren kan helpen). duurt ongeveer 1 week.
als je niet lang genoeg wacht is het mogelijk dat je je borstbeen beschadigd
 
Hoelang train je al?
Als je maar geen syndroom van Tietze hebt.
Zal wel niet, is waarschijnlijk gewoon je peesaanhechting die nog moet ''wennen'' aan de training.
 
Zorgen dat je je spieren een beetje los houd tijdens het trainen -> draaien met de armen.
Dat zal waarschijnlijk al een deel van de klachten wegnemen.
 
train al 1,5 jaar...maar nu 5 weken echt hard, dagelijks naar sportschool.

bedankt voor de tips.
 
Geen vergelijk met evt overbelasting natuurlijk maar oud trainingsmaatje van me had ook altijd spanning op zijn borst (borstbeen). Armen uit elkaar en gek draaien leverde een harde tik en opluchting op. Na een half jaar toch maar eens naar laten kijken. Borstbeen gebroken ! (als ik me goed herriner bestaat dat uit 3 delen, een van die delen was gescheiden, verklaarde ook de tik). Schijnt niet geholpen te kunnen worden met ingrepen alleen rust.
 
Op de een of andere vage manier is het weg.
Ik heb geen idee wat ik anders heb gedaan..
Maar tijdens DIPS op me volle lichaamsgewicht voel ik het nog af en toe.
Gelukkig niet meer als ik thuis, wat hiervoor wel het geval was.

Maar wat het dan was...i dont know
 
Soms zit je bovenrug dusdanig vast dat de rib verbindingen aan het borstbeen (kraakbeenverbindingen) erg onder druk komen te staan. Borst even rust en wat meer bovenrug trainen doet vaak wonderen.
 
Ja ik was dus even gestopt met Dips en ging Chin-Ups doen..misschien had dat postief effect?
 
Ja ik was dus even gestopt met Dips en ging Chin-Ups doen..misschien had dat postief effect?

Dat zou kunnen, ik heb het zelf ook als ik te veel dips doe. Gek genoeg heb ik er met ring dips geen last van. :D
 
Dat zou kunnen, ik heb het zelf ook als ik te veel dips doe. Gek genoeg heb ik er met ring dips geen last van. :D


Haha, raar gedoe, maarja dan weet jij teminste voor jezelf een oplossing.
 
optie die hier nog niet langs gekomen is

als je met benchpress de bar op je borst laat stuiteren kun je ook een rare pijn krijgen in je borstbeen. dus 1 cm voor je borst stoppen en niet hard aantikken.
 
optie die hier nog niet langs gekomen is

als je met benchpress de bar op je borst laat stuiteren kun je ook een rare pijn krijgen in je borstbeen. dus 1 cm voor je borst stoppen en niet hard aantikken.


Dat is niet gebeurd, pijn begon tijdens dips op me lichaamsgewicht.
 
Misschien een kleine ontsteking?
 
Back
Naar boven