AndroidHealthClinic

Sinds wanneer is armen scheren een ding?

  • Topic starter rob91
  • Startdatum
  • Reacties 78
  • Weergaven 5K
  • Volgers 25

Bezoekers in dit topic

Haar heeft ook een functie. Nou ben ik het niet overal eens met de mate van deze functie maar helemaal wegsnoeien hoeft ook weer niet. Dit zou ook betekenen dat ik meer tijd moet besteden aan ijdeltuiterij, dat vind ik bij voorbaat al een soort van aanstellerij. Minimale haargroei lijkt mij steeds meer wenselijk, helaas voor mij een utopie.
 
Haar heeft ook een functie. Nou ben ik het niet overal eens met de mate van deze functie maar helemaal wegsnoeien hoeft ook weer niet.

Klopt, vooral ook in de oksel en schaamstreek.
Maar wanneer het gaat om wat men esthetisch vindt of niet, speelt dit blijkbaar een totaal ondergeschikte rol.

Mij maakt het uiteindelijk verder niet uit wat men mooi vindt of niet en of je het wel of niet allemaal weg scheert.

Wat me wél uit maakt, is de flauwekul argumentatie die doorgaans wordt uitgekraamd over dat lichaamshaar vies is en dat haarloos hygiënischer zou zijn.

In hoeverre lichaamshaar vies is hangt uitsluitend af van (het gebrek aan) persoonlijke verzorging.
Bovendien is haarloos zijn -met name in de schaamstreek- juist minder hygiënisch.
 
Laatst bewerkt:
Haar heeft ook een functie. Nou ben ik het niet overal eens met de mate van deze functie maar helemaal wegsnoeien hoeft ook weer niet. Dit zou ook betekenen dat ik meer tijd moet besteden aan ijdeltuiterij, dat vind ik bij voorbaat al een soort van aanstellerij. Minimale haargroei lijkt mij steeds meer wenselijk, helaas voor mij een utopie.


Kwestie van af en toe trimmen met een (goede) tondeuse lijkt me?

Doe ik ook al sinds m'n 25e...
 
Ik heb een paar echte apen in de familie, maar bij mij valt het gelukkig nog wel mee.
In de zomer zou het om de vier-vijf dagen kunnen. Zelfde voor nagels, heeft vast met weer te maken.
 
Haar heeft ook een functie. Nou ben ik het niet overal eens met de mate van deze functie maar helemaal wegsnoeien hoeft ook weer niet. Dit zou ook betekenen dat ik meer tijd moet besteden aan ijdeltuiterij, dat vind ik bij voorbaat al een soort van aanstellerij. Minimale haargroei lijkt mij steeds meer wenselijk, helaas voor mij een utopie.

Ik doe het zelf niet. Ik laat me vaak volledig scheren door anderen.
 
Het is me opgevallen dat heel veel bodybuilders en fitness figuren op de interwebs en instagrams zo haarloos als een baby butt zijn. Haarloze benen én compleet haarloze armen. Wat vindt DBB hier van?
Het is een resultaat van de decennialange stijgende mate van betutteling van de jeugd. Safe spaces, snel gekwetst, verwend en niks gewend, de idolisering van figuren zoals Justin Bieber enz. komen uiteindelijk tot expressie in een verschuiving naar metroseksualiteit als de norm. Fucking gay.
 
Het is een resultaat van de decennialange stijgende mate van betutteling van de jeugd. Safe spaces, snel gekwetst, verwend en niks gewend, de idolisering van figuren zoals Justin Bieber enz. komen uiteindelijk tot expressie in een verschuiving naar metroseksualiteit als de norm. Fucking gay.

Eensch
 
Het is een resultaat van de decennialange stijgende mate van betutteling van de jeugd. Safe spaces, snel gekwetst, verwend en niks gewend, de idolisering van figuren zoals Justin Bieber enz. komen uiteindelijk tot expressie in een verschuiving naar metroseksualiteit als de norm. Fucking gay.

What de fuck is er mis met Justin?!!!!!
 
Baard, ballen, oksels, borst/buik & voeten.

Oksels in de winter dan weer niet. Armen en benen scheren zie ik het nut niet van in voor mij.
 
Wat is dan het nut van oksels scheren (behalve voor wedstrijdatleten)?
 
Ik vind overtollige lichaamsbeharing maar smerig.

Bij mannen moet het toch wel op de rug/borst/buik/oksels minimaal getrimd zijn. Haar op de benen en armen mag van mij blijven zitten, helemaal gladgeschoren geeft een wat gek gezicht. Kan me wel voorstellen dat atleten het voor shoots e.d. allemaal weghalen.

Grote plukken okselhaar zijn toch ook niet meer van deze tijd. Bovendien vind ik dat vrij smerig tijdens het sporten, van die vieze klamme druipende bossen haar. Brrr.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik vind overtollige lichaamsbeharing maar smerig.

Bij mannen moet het toch wel op de rug/borst/buik/oksels minimaal getrimd zijn. Haar op de benen en armen mag van mij blijven zitten, helemaal gladgeschoren geeft een wat gek gezicht. Kan me wel voorstellen dat atleten het voor shoots e.d. allemaal weghalen.

Grote plukken okselhaar zijn toch ook niet meer van deze tijd. Bovendien vind ik dat vrij smerig tijdens het sporten, van die vieze klamme druipende bossen haar. Brrr.

Heeft wel iets vind ik.
 
Back
Naar boven