AndroidHealthClinic

Sissy squat is dat wat?

Bezoekers in dit topic

SS is wat spieraktie aangaat verglijkbaar met leg extension maar met het verschil dat de Rectus Femoris bij de SS op lengte terwijl deze bij zittende leg extensions vanaf de heup verkort is.

ok, maar de rectus femoris train je evengoed met squats en lunges dus het nut blijft, voor mij, nog altijd 0
 
Natuurlijk :rolleyes: En dat is beter voor je wervels omdat ? ? ?
 
ok, maar de rectus femoris train je evengoed met squats en lunges dus het nut blijft, voor mij, nog altijd 0


Als je op die manier denkt kan je lunges ook net zo goed laten vallen en alleen squaten.

Doe 1 oefening die alles pakt en klaar.
 
Ik zou tegen iedereen zeggen, probeer het.
 
Als je op die manier denkt kan je lunges ook net zo goed laten vallen en alleen squaten.

Doe 1 oefening die alles pakt en klaar.

het is niet dat ik zo denk, maar voor mij zijn er betere oefeningen
 
Als je op die manier denkt kan je lunges ook net zo goed laten vallen en alleen squaten.

Doe 1 oefening die alles pakt en klaar.

Ergens is dat toch ook waar?

Meer doen is natuurlijk niet beter en voor veel oefeningen is er een vervangende oefening, zeker wat betreft isolatie.

Met hoeveel kg doe jij overigens deze oefening en hoe bevestig je in hemels naam de baar? Gezien je toch 1 hand vrij moet houden..
 
Ik doe de oefening met een schijf op m'n borst (met 1 hand vasthouden) maar ik denk dat de meesten aan BW genoeg hebben. Gewoon zover mogenlijk achterover hellen (onderin is mijn lichaam bijna horizontaal).

Zodra je het idee krijgt met de arm mee te gaan trekken is het gewicht te zwaar
 
het is niet dat ik zo denk, maar voor mij zijn er betere oefeningen


Dat weet je pas als je een oefening een eerlijke kans heb gegeven en niet op voorhand adhv een filmpje en wat uitleg.
 
waarom zou de vastus lateralis worden overgeslagen ???


Idd, alle koppen die meewerken aan knie extensie worden belast.

Sterker nog, door de tenen iets naar binnen te plaatsen word het accent juist naar de VL verplaatst (net als bij leg extensions)
 
Dat weet je pas als je een oefening een eerlijke kans heb gegeven en niet op voorhand adhv een filmpje en wat uitleg.

lees het topic dan nog maar eens door
 
OK, niet goed gelezen
 
Back
Naar boven