MuscleMeat

Sissy squat is dat wat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja, al jaaaaaaren.

Prima oefening maar wel voorzichtig beginnen.
 
je rug blijft toch gewoon recht..
dus waarom zou t slecht zijn voor de wervels?
 
Hmm, ziet er wat raar uit, kan misschien ook komen omdat ik er nog nooit eerder van gehoord had.. :)
 
Vond ik ook, en dan die voeten, ga het eens voorzichtig proberen van de week.
 
Is toch al een oude oefening en denk niet dat de naam Sissy squat betekend dat het en easy oefening is. Integendeel, de naam komt uit de griekse mythologie (Sisyphus)

En hou het trouwens bij de "losse" varianten en vergeet de kniesloop varianten waarbij een bankje gebruikt worden en je onderbenen vast staan.
 
Is toch al een oude oefening en denk niet dat de naam Sissy squat betekend dat het en easy oefening is. Integendeel, de naam komt uit de griekse mythologie (Sisyphus)

En hou het trouwens bij de "losse" varianten en vergeet de kniesloop varianten waarbij een bankje gebruikt worden en je onderbenen vast staan.

Oh oké, ik was er nog niet mee bekend. Zal wel aan de leeftijd liggen ;).
 
vind het maar een sissy oefening..

:D

Nee serieus, geprobeerd en ik kan het niet, punt!

zie het nut ook niet als je lunges kan doen
 
vind het maar een sissy oefening..

:D

Nee serieus, geprobeerd en ik kan het niet, punt!

zie het nut ook niet als je lunges kan doen

Totaaaaal niet vergelijkbaar
 
Whaha, is dat werkelijk een oefening?. nooit gezien wel van gehoord,dacht altijd iemand die licht squate ofzo. :hahaha:
 
Vandaag geprobeert pfff ging opzig wel (is wel uitvoerbaar).
En weer eens een heerlijke spierpijn, en mensen maar kijken in de gym..sta ook altijd te jump squaten en nu dit weer haha
 
Hoe voelt het aan de adductors/vastus lateralis? Volgens mij worden die echt totaal overgeslagen.
 

Sissy squat is wat de bovenbenen aangaat alleen knie extensie (quadriceps). Andere spieren worden niet dynamisch gebruikt en fungeren alleen als stabilisator.
 
Laatst bewerkt:
SS is wat spieraktie aangaat verglijkbaar met leg extension maar met het verschil dat de Rectus Femoris bij de SS op lengte terwijl deze bij zittende leg extensions vanaf de heup verkort is.
 
Back
Naar boven