AndroidHealthClinic

Sit-ups, ja of nee?

Bezoekers in dit topic

Hamme

Cool Novice
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
104
Waardering
46
Lengte
1m91
Massa
111kg
Aangezien ik geen topic kon vinden hieromtrent dat mijn vraag beantwoordt open ik er zelf maar een.

Zijn sit-ups goed om te doen, ja of nee? En zo ja, hoe vaak en hoeveel reps en sets? Is verzwaard, bijvoorbeeld met dumbbel op je borst gehouden verstandig?
Zo nee waarom niet en wat zijn goeie alternatieven?
 
Ja vanzelfsprekend goed om te doen. Hoe train je nu dan (anders) je buik?
 
Aangezien ik geen topic kon vinden hieromtrent dat mijn vraag beantwoordt open ik er zelf maar een.

Zijn sit-ups goed om te doen, ja of nee? En zo ja, hoe vaak en hoeveel reps en sets? Is verzwaard, bijvoorbeeld met dumbbel op je borst gehouden verstandig?
Zo nee waarom niet en wat zijn goeie alternatieven?

Standaard sit-up belasten meer de iliopsoas.

Zoek eens op Fred Koch situps en Janda situps.
 
Sit-ups zou ik skippen..
Richt je op (hanging) leg raises, verschillende plank variaties (side plank, stirr the pot plank, normale plank). En overall core-stability
 
Standaard sit-up belasten meer de iliopsoas.

Zoek eens op Fred Koch situps en Janda situps.
Ik heb wat filmpjes bekeken en maakt de mat het verschil?
 
Ik neem aan dat je het nu over Koch heb?

Als je zoek op" koch sit up revisited" krijg je een link naar zn e-book met uitleg.
 
Crunches > sit ups, dat zal je onderrug leuker vinden. Ik ben 100% voorstander van veel volume hierop.
 
Dank voor de tips! Ik ga dan eerst voor crunches en eventueel later sit-ups.
 
Ik neem aan dat je het nu over Koch heb?

Als je zoek op" koch sit up revisited" krijg je een link naar zn e-book met uitleg.
Top, dat ga ik lezen.

Koch is stellig van mening dat crunches bullshit zijn, wat is jouw mening daarover als ik vragen mag?
 
Ben het met hem eens dat "standaard" crunches een beperkte bewegingsuitslag hebben maar ook bij crunches kan je deze verlengen door ze bv op de rand van een bank oid te ipv plat op de grond..

Heb je trouwens de Janda situp ook bekeken?
 
Ja heb ik naar gezocht maar uit wat ik gevonden heb is me nog niet duidelijk geworden wat het verschil is met een gewone sit-up.
 
Je spant de hamstring aan waardoor de iliopsoas minder in aktie kan komen en het accent meer op de RA valt.
 
Dacht dat sit-ups vooral de heupbuigers belasten en denk dat cable crunches en leg raises beter alternatief zijn.
 
Dacht dat sit-ups vooral de heupbuigers belasten en denk dat cable crunches en leg raises beter alternatief zijn.

Ook bij standaard leg raise valt een groot deel van de belasting op dr iliopsoas.
 
Back
Naar boven