Fitness Seller

Six pack / abs = dieet? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Dus vet zijn hangt alleen af van zichtbare buikspieren?:o Als je naast zichtbare buikspieren wel vettige benen en rug hebt ben je niet te vettig in jouw ogen? Iedereen heeft een andere vetverdeling.
Mijn onderrug is mijn vetverzamel plek, dan love handles en dan pas buik.
 
Mijn onderrug is mijn vetverzamel plek, dan love handles en dan pas buik.
Mannenkwaal, heb ik ook. Eerst mn vetnek en dan pas verdwijnen de kamelenbulten op mn onderrug :D Hoorde een tijdje terug een goede theorie van een maat van me: Als het er niet aan komt hoeft t er ook niet af ;)
 
Mannenkwaal, heb ik ook. Eerst mn vetnek en dan pas verdwijnen de kamelenbulten op mn onderrug :D Hoorde een tijdje terug een goede theorie van een maat van me: Als het er niet aan komt hoeft t er ook niet af ;)
Toch denk ik dat ik als ecto wel een iets hoger vetpercentage dan 10 of 12 % nodig heb om te gaan groeien. En ik krijg het vet er nog altijd gemakkelijk af.
 
En dit kan ook, hoeft geen foto shop te zijn.
Ik crunch juist niet omdat ik daardoor last krijg van mijn onderrug.
En Gregg... die is vooral op zoek naar meer volgers, ten koste van de inhoud.
Is ook geen fotoshop.
 
Toch denk ik dat ik als ecto wel een iets hoger vetpercentage dan 10 of 12 % nodig heb om te gaan groeien. En ik krijg het vet er nog altijd gemakkelijk af.
Hoezo 12% nodig om te groeien? Ga je je vet omzetten in spier?

:trollface:
 
Toch denk ik dat ik als ecto wel een iets hoger vetpercentage dan 10 of 12 % nodig heb om te gaan groeien. En ik krijg het vet er nog altijd gemakkelijk af.
10% is was bij mij ook prima om te groeien.
 
Hoezo 12% nodig om te groeien? Ga je je vet omzetten in spier?

:trollface:
Nee dat ook niet.
Maar met te weinig reserve, lijkt het alsof mijn lichaam niet wil groeien. Als ik dan 1 uurtje ga fietsen duurt het twee maaltijden voordat ik weer een beetje vol gevoel in bv de armen krijg.
Iets hoger in vet, en ik maak weer vorderingen. Ook minder pijntjes in de gewrichten.
 
Mijn onderrug is mijn vetverzamel plek, dan love handles en dan pas buik.
Bij mij is het billenvet het meest hardnekkig (lijk wel een vrouw! ;) ), dan de onderrug en dan pas de buik. Is mijn ervaring tijdens de DBB-contest...
 
Te laag in VP is ook niet ideaal om te groeien. Maar wat te laag is zal ook wel weer per persoon verschillen. :)
En nee geen wetenschappelijk bewijs van. Ooit wel ergens een sterke onderbouwing gelezen hoe dat precies zit. Iets met hormonen en inderdaad met wat energie reserves op je lijf ben je gewoon wat minder snel in een katabole toestand.
 
Ik geloof oprecht niet dat het veel boeit wat je ervoor doet VOOR zichtbare abs. Voor je lifts, balans, blessure preventie: jep. Maar elk skinny judo kind wat bij mij op de club komt heeft abs, ook voordat ze ook maar 1 worp oefenen. Kwestie van dun genoeg zijn, zie je altijd abs...
 
Ik denk wel als je normaal gesproken je abs pas op 10% zou zien, en je ze goed zwaar gaat trainen dat je ze misschien wat eerder zou kunnen gaan zien op 12% bijvoorbeeld.

Toch heb je ook weer bepaalde bodybuilders die zweren bij hun buikroutine.
 
Voor je buik geldt hetzelfde als voor de rest van je lichaam. Ontwikkelen is een zaak van trainen, zichtbaarheid is een kwestie van vetpercentage.
Kan dat ontwikkelen zonder isolatie oefeningen? Of worden je buikspieren dan de spreekwoordelijke zwakke schakel ?
 
In landen met hongersnood heeft ook iedereen abs, als je sommigen hier moet geloven.
Maar ze hebben ook geen rugklachten, dus waarom abs trainen als je altijd honger hebt ?
 
Nah ja, zouden ze een water put graven en het land gaan bewerken, krijgen zij ook wel rugklachten.
 
Kan dat ontwikkelen zonder isolatie oefeningen? Of worden je buikspieren dan de spreekwoordelijke zwakke schakel ?
Daar lopen de meningen over uiteen.

Ik ben van mening dat functioneel gezien je alleen buikoefeningen moet doen als je veel oefeningen doe die de onderrug belasten. Zou je wel oefeningen doen die de stekkers belasten maar geen oefeningen voor de buigers dan ontstaat er een disballans.

Geldt ook voor de TVA, sterke TVA kan een puilbuik voorkomen dus functioneel goed om te trInen

Wat "ogen" betreft, Ik zit in de hoek van de mensen die van mening zijn dat buikspieren niet echt veel groeipotentie hebben, maar als je het prettig vind om te doen, waarom niet.

Het is hier boven ergens al eens voorbij gekomen maar ik ken mensen die nooit rechtstreeks werk ervoor hebben gedaan met prima buikspieren en ik ken mensen die veel werk ervoor doen met weinig resultaat.
 
Maar ze hebben ook geen rugklachten, dus waarom abs trainen als je altijd honger hebt ?
Als het vetpercentage laag is, zijn de buikspieren zichtbaar lees ik hier.
Er zijn zat skinny mensen die 0.0 zichtbare abs hebben.
 
Back
Naar boven