MuscleMeat

SJ2's Logje

Bezoekers in dit topic

Linkje?

Maar weetje, ik moest in het begin een gameplan kiezen. En Loo was zo vriendelijk me hierbij te assisteren. Als ik dan halverwege dat schema zit en ik krijg ineens te horen dat ik het fout doe..tja .. ik weet ook niet wie ik moet geloven Loo of jou.

Dus dan kies ik gewoon door te gaan waarmee ik bezig was. Zodat ik gelijk ook al die verschillende oefeningen leer met dumbbells (waar ik eerder zo 'angstig' voor was). Ben nu toch al bezig en heeft geen nut om mijn schema om de twee weken te wijzigen.

Laat ik nu eerst dit maar doen voor die 8 weken. Als het dan niet werkt dan kijk ik wel verder, probeer ik jou ding wel. Ik probeer wat verder dan alleen deze contest te kijken. Dit win ik toch niet. En zo leer ik gelijk over al die spiergroepen e.d. dus dat vind ik ook weer mooi meegenomen.
Ok, ik zal je 8 weken laten doen:D

Zie sig.
 
ik weet ook niet wie ik moet geloven Loo of jou.

Lastige keuze Sophie, lastige keuze.
Meer vrouwen hebben voor die keuze gestaan.

Anders maak je ff een lijstje met de voor-en na's waarom je OF mij zou moeten geloven, OF Flying Fox.


wel hier posten die lijst he.
 
Lastige keuze Sophie, lastige keuze.
Meer vrouwen hebben voor die keuze gestaan.

Anders maak je ff een lijstje met de voor-en na's waarom je OF mij zou moeten geloven, OF Flying Fox.


wel hier posten die lijst he.
Shit, ik heb haar net naar mijn log verwezen, ze gaat men fysiek zien:(
 
Shit, ik heb haar net naar mijn log verwezen, ze gaat men fysiek zien:(

Je verschijning werkt niet echt in je voordeel nee, en ook je sig waarin je de spot drijft met bodybuilders wekt sterk de indruk dat je weinig affiniteit hebt met deze sport. Derhalve zou ik zeggen; schoenmaker blijf bij je leest en beperk jezelf tot de powerliftsectie daar je kennelijk een beetje "lacherig" doet om bodybuilding en dus weinig recht van spreken hebt om op dit gebied anderen advies te geven. Zeker aangezien je zelf nog een noob bent.
 
Je verschijning werkt niet echt in je voordeel nee, en ook je sig waarin je de spot drijft met bodybuilders wekt sterk de indruk dat je weinig affiniteit hebt met deze sport. Derhalve zou ik zeggen; schoenmaker blijf bij je leest en beperk jezelf tot de powerliftsectie daar je kennelijk een beetje "lacherig" doet om bodybuilding en dus weinig recht van spreken hebt om op dit gebied anderen advies te geven. Zeker aangezien je zelf nog een noob bent.
Sorry, ik wist niet dat sophie BB ambitie had.
 
Linkje?

Maar weetje, ik moest in het begin een gameplan kiezen. En Loo was zo vriendelijk me hierbij te assisteren. Als ik dan halverwege dat schema zit en ik krijg ineens te horen dat ik het fout doe..tja .. ik weet ook niet wie ik moet geloven Loo of jou.

QUOTE]

Wel handig dat iemand je kan assisteren met je training... trainen jullie ook wel eens samen?
 
wat dacht je dan dat ze powerlifster wilde worden?
Idd, dat zijn de enige 2 opties. Ofwel bodybuilding ofwel powerlifting.
Je hebt gelijk, ze wil bodybuildster worden en hoeft niet de basis oefeningen leren met een 3x per week fullbody.

Einde discussie.
 
Idd, dat zijn de enige 2 opties. Ofwel bodybuilding ofwel powerlifting.
Je hebt gelijk, ze wil bodybuildster worden en hoeft niet de basis oefeningen leren met een 3x per week fullbody.

Einde discussie.

Einde discussie? We zijn net begonnen!

Ik had verwacht, met die praatjes van jou, dat er iig wel een echte kerel achter "Flying Fox" zou schuilen maar helaas.. het enige wat ik in die filmpjes zie is een ventje die zijn leven aan hongerstaking heeft gedaan. De gemiddelde Somaliër is nog buffer dan jij.

Sophiej zou dom zijn om jouw raad of opmerkingen serieus te nemen, het is de bedoeling dat ze vooruit gaat.. niet achteruit.
 
Ongeacht de doelstelling moet een beginner eerst een basisniveau van kracht bereiken. Andere eigenschappen zoals kracht en massa zijn hier van afgeleid. Dit bereikt de beginner het best door een programma te volgen met lineaire progressie waarin de basisoefeningen een grote rol spelen. Rippetoe heeft deze principes in een simpel doch zeer effectief programma verwerkt. Ik beweer niet dat dat de enige weg, het adaptatievermogen van een beginner maakt het dat bijna elk programma wel tot vooruitgang zal leiden. Het is echter wel de snelste weg en daarvan uitgaande aan praktisch iedereen aan te raden.
 
Einde discussie? We zijn net begonnen!

Ik had verwacht, met die praatjes van jou, dat er iig wel een echte kerel achter "Flying Fox" zou schuilen maar helaas.. het enige wat ik in die filmpjes zie is een ventje die zijn leven aan hongerstaking heeft gedaan. De gemiddelde Somaliër is nog buffer dan jij.

Sophiej zou dom zijn om jouw raad of opmerkingen serieus te nemen, het is de bedoeling dat ze vooruit gaat.. niet achteruit.
Wat een haat :rolleyes:

@Pietje en Loo: ik heb genoeg van dat log vervuilen, Pm als je er nog verder wat over te zeggen hebt.
 
Laatst bewerkt:
:popcorn: +1

Nee ff serieus sorry Flying Fox ik zit maar een beetje te rellen ik heb een kk brute kater + geen coïtus gehad vannacht dus dan ben ik in de ochtend altijd uit op ruzie maar ik zal met m'n laatste krachten nog ff de beweegredenen voor Sophie'tjes schema vertellen terwijl ik met pijn en moeite m'n brinta + shake wegwerk. (zou je ook eens moeten doen; fatsoenlijk eten bro, zou goed zijn voor je fysiek ;) )

Sophie'tje is een meisje die hier is gekomen via haar vakantieliefje Riggard.
In principe heeft Sophie dus ene jack ****ing shit te zoeken op deze met testosteron overgoten speelplaats voor de macho-man. En net zoals elk ander meisje wat hier aanmeldt en zich probeert te mengen in allerhande discussies werd ook Sophie met grote regelmaat tot de grond toe afgekraakt. En terecht. Sophie was dat meisje dat tijdens de mannenavond met de boys eerder thuis kwam van haar etentje en als de vriendin van een van de jongens de rest van de avond bij de groep kwam zitten. En iedereen wilde dan eigenlijk zeggen; opgekankerd je hoort hier niet. Maar uit beleefheid doe je het niet. Nou hier op DBB deden we dat wel. Opgekankerd Sophie, dit is een mannensite niemand zit op jouw mening te wachten. Maar...Sophie heeft als een van de weinige dames de tand des tijds doorstaan en wordt nu zelfs geaccepteerd door de groep. Tuurlijk ze zal nooit een alpha-mannetje worden, ze mag niet als eerste eten, maar ze is toch in de groep.

Efin, nu komt de beachproof contest.
Onze Sophie moet zich overal mee bemoeien, dus leek het haar leuk om mee te doen aan deze contest. "hey laat ik eens serieus gaan trainen want er is een contest, waarom ook niet he..."

Nou neemt mijn beperkte analytisch vermogen de volgende zaken waar;
1. sophie zit wel op deze site maar heeft eigenlijk weinig tot geen affiniteit met bodybuilding daar haar vriendje riggard de aanleiding was tot aanmelden en niet de interesse in de sport.
2. sophie zit al jaren op deze site maar weet nog steeds geen fatsoenlijk trainings-en voedingsschema in elkaar te zetten
3. sophie gebruikt de beachproof contest als motivator om te gaan trainen.
4. sophie's fysiek = no muscle at all.

1+2+3+4 = reden genoeg om te concluderen dat Sophie niet bepaald een zwaar gemotiveerde geïnteresseerde sporter is of zal worden.
Met oogpunt daarop moet je voor Sophie een schema opstellen dat leuk is en leuk blijft. Sophie vermoeien met de dodelijk saaie schema's die jij wilt geven met 3x per week dezelfde paar oefeningen is dus een negatieve prognostische factor tot volhouden van een dergelijk schema.
Sophie is geen meisje die 3x in de week met stangen gaat lopen sjouwen en tot in de treuren haar techniek gaat evalueren en op internet allemaal filmpjes gaat kijken wat ze goed dan wel fout doet.
Een schema moet effectief zijn, maar voor de beginnende sporter vooral ook leuk.

Nu we het toch over de effectiviteit van schema's hebben.
Wij bodybuilders zweren bij split schema's. Elke proffessionele bodybuild(st)er traint op een split schema. Alle proffessionele trainers werken met split schema. Split schema's zijn het middel bij uitstek om de juiste vorming te geven aan je fysiek. Het is de snelste meest effectieve manier om kwalitatieve spiermassa aan te zetten op de plaatsen daar waar jij het wilt.
Tuurlijk is het belangrijk om de compounds te leren. Maar ook in elk degelijk split schema komen compound oefeningen voor.
Daar komt nog eens bij; jij beredeneert; eerst de basisoefeningen leren.
Maar in de reguliere fitness en personal training wereld wordt helemaal niet vanuit die gedachtengang gewerkt. Veel vaker zie je dat beginnende sporters eerst op apparaten met vaste bewegingsbanen gaan werken. Eerst wat basiskracht opbouwen, wat spiergevoel krijgen. En in latere stadia wordt er meer en meer over gestapt op freeweights, open keten oefeningen.

Ik begrijp dat hier op het forum een paar members zitten die stijve derde beens om elke gelegenheid aan te grijpen om rippetoe en fullbody schema's aan te raden ter vervanging van split schema's, maar in de bodybuilding wereld wordt niet anders gewerkt dan met split schema's. Waarom; omdat het DE manier is om vorming aan je lichaam te geven. Voor beginners en gevorderden.
Ik zal die beginnersschema's en fb schema's echt niet afkraken, maar laten we heel eerlijk zijn; we zien Sophie'tje toch niet 3x in de week deadliften, squatten en bench pressen....
Laat Sophie lekker adductor en abductor machine's doen, ze zijn niet te moeilijk om uit te voeren en uitstekende middelen om wat vorming te geven aan die benen.


Zo weer een kwartier van m'n kostbare leven verspilt. Maar m'n brinta is op!
 
Laatst bewerkt:
:popcorn: +1

Nee ff serieus sorry Flying Fox ik z.......
niggaread.jpg
 
Doe nou niet zo bijdehand want eigenlijk moet je je kapot schamen met dat bonenstaak lichaam van je.
Dat je nog het lef hebt om hier een link van je eigen log te geven.
 
Doe nou niet zo bijdehand want eigenlijk moet je je kapot schamen met dat bonenstaak lichaam van je.
Dat je nog het lef hebt om hier een link van je eigen log te geven.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
zooo he wat een verhaal hee Loo, hoop dat die brinta je nog heeft gesmaakt :)
 
Back
Naar boven