MuscleMeat

SJ2's Logje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je kijkt naar wat ze nu eet dan kan je wel na gaan dat je niet "cold turkey" naar een dieet zoals die van Riv kunt overstappen.
Dat is een eerder een dieet voor mannen. Ik zeg niet dat ie voor SJ2 niet goed is, maar om daarmee te beginnen is echt een zware opgave. Dan is de lol er gauw af voor onze supergemotiveerde (...) sophietje

Eerst maar eens netjes de 6 maaltijden per dag eten en dan van daar uit wat gaan opbouwen. En gaandeweg evalueren of je goed zit met je carbs en vetten. Eiwitten moeten sowieso hoog blijven, dat is in principe een vast gegeven.
 
Mag ik je heel veel plezier en succes wensen de komende 8 weken?
Aandacht genoeg van de heren - daar kan het niet aan liggen ;)
 
als je kijkt naar wat ze nu eet dan kan je wel na gaan dat je niet "cold turkey" naar een dieet zoals die van riv kunt overstappen.
Dat is een eerder een dieet voor mannen. Ik zeg niet dat ie voor sj2 niet goed is, maar om daarmee te beginnen is echt een zware opgave. Dan is de lol er gauw af voor onze supergemotiveerde (...) sophietje

eerst maar eens netjes de 6 maaltijden per dag eten en dan van daar uit wat gaan opbouwen. En gaandeweg evalueren of je goed zit met je carbs en vetten. Eiwitten moeten sowieso hoog blijven, dat is in principe een vast gegeven.

+1
 
Zit er wel een beetje mee dat ik vast op de maandagavond een uurtje bodypump doe en op de woensdag kickboks, voel me een beetje bezwaard om iedereen nu de komende weken af te zeggen hiervoor.. dus ik kan toch wel prima EN sporten en die lessen erbij doen? Pak ik dit schema uurtje voor het bodypumpen mee, ga ik opzoek naar Glenn en kijk ik of ik het voor elkaar krijg.

maandag;

buik
lying of hanging leg raises
crunches

borst
bankdrukken
schuine dumbbell fly's

schouders
seated dumbbell press
standing side raises

triceps
push down
kick back

dinsdag;

benen
fullsquat
lunges
leg extensions
leg curls
adductor machine

woensdag;

rust

donderdag;

rug
lat pull down
small grip pull down
dumbbell rows

schouders
front raises
bent over side raises

biceps
seated dumbbell curls
biceps machine


vrijdag;

buik
standing dumbbell side bend
schuine crunches

benen
fullsquat
lunges
leg extensions
leg curls
adductor machine

15 herhalingen en 3 sets per oefening.

Qua eten heb ik pen en papier erbij gepakt, een beetje bekeken wat voor adviezen er worden gegeven en poeh dat wordt een hele hap. Morgen maar in de pauze opzoek naar De Tuinen voor dat wheyspul, heb alleen geen blender ofzo, maar ik ben wel ff creatief.


s'ochtends;

brinta / havermout met een whey shake

tussendoor;

sultana en/of fruit

middag;

2-4 boterhammen met 100 gram kipfilet

tussendoor;

banaan met whey shake

avond;

avondeten (met eiwitrijke bron erin)

daarna trainen, erna;

75 gram rijst met 500gram magere kwark

Daarnaast nog je vitamine/mineralen pillen 2x per dag en visoliecapsules.

Met zo'n dieet zou ik beginnen, van daar uit opbouwen/bijstellen.
Maar eerder omhoog opschroeven, gezien je stofwisseling.
Met je dieet moet je sowieso wat flexibel zijn en gaandeweg aanpassingen maken.

Met hulp van de bovenstaande post van Loo en msnhulp van Loca heb ik nu dit voor mijzelf opgesteld:
Ontbijt: Brinta, 2 glazen melk, vitaminepil
Koffiepauze 1: 2 belegde boterhammen
Middagpauze: 2 belegde boterhammen en een sultana
Koffiepauze 2: kwark met een handje cashewnootjes
Avond eten
Trainen
direct daarna een Banaan vanwege de snelle suikers oid???
half uurtje later iets van complexe koolhydraten??? -Is dat dan die rijst die je bedoeld Loo?-
En ik dacht zelf: probeer wat meer dranken als chocomelk, melk fristi te drinken :)


Shit he.. nu moet ik wel, na al die adviezen...!:D BEDANKT :D!
 
Laatst bewerkt:
succes soof!!
wat wil je bereiken in de aankomnde 8 weken?
 
Zit er wel een beetje mee dat ik vast op de maandagavond een uurtje bodypump doe en op de woensdag kickboks, voel me een beetje bezwaard om iedereen nu de komende weken af te zeggen hiervoor.. dus ik kan toch wel prima EN sporten en die lessen erbij doen? Pak ik dit schema uurtje voor het bodypumpen mee, ga ik opzoek naar Glenn en kijk ik of ik het voor elkaar krijg.



Qua eten heb ik pen en papier erbij gepakt, een beetje bekeken wat voor adviezen er worden gegeven en poeh dat wordt een hele hap. Morgen maar in de pauze opzoek naar De Tuinen voor dat wheyspul, heb alleen geen blender ofzo, maar ik ben wel ff creatief.




Met hulp van de bovenstaande post van Loo en msnhulp van Loca heb ik nu dit voor mijzelf opgesteld:
ontbijt: Brinta, 2 glazen melk, vitaminipil
Koffiepauze 1: 2 belegde boterhammen
Middagpauze: 2 belegde boterhammen en een sultana
Koffiepauze 2: kwart met een handje cashewnootjes
Avond eten
Trainen
direct daarna een Banaan vanwege de snelle suikers oid???
half uurtje later iets van complexe koolhydraten??? -Is dat dan die Rijst die je bedoeld Loo?-
En ik dacht zelf: probeer wat meer dranken als chocomelk, melk fristi te drinken :)


Shit he.. nu moet ik wel, na al die adviezen...!:D BEDANKT :D!

Loo heeft inderdaad een beetje gelijk. Misschien was mjn opgestelde schema een beetje teveel van het goede.

Ontbijt: Brinta met melk / vitaminecapsule / 2 glazen melk is goed
Bij je koffiepauze1 zou ik 2 mandarijnen nemen + die 2 belegde boterhammen/
Je middagpauze zou ik 2 boterhammen nemen met 100 gr kipfilet. 50 gr op brood ofzo en de rest apart opeten. En dan zou ik 1 handjevol noten nemen ipv die sultana.
Bij je 2e koffiepauze: kwart? Bedoel je kwark? Dan kan je inderdaad 250 gr kwark nemen met een handjevol noten nemen.
Avondeten - eiwitrijk
Trainen - Na de training een banaan ja.
Na de training zou ik in jou geval een paar scheppen brinta(complexe kh) met melk nemen(3 scheppen met een grote lepel is genoeg voor jou) + 3/4 eieren.(1 hele / 2 alleen eiwit)
En dan voor het slapen gaan 250 gr. kwark.

Dit moet je wel kunnen redden denk ik. Het is allemaal waar dat het leuk moet blijven voor je. Maar ik neem aan dat je resultaat wil gaan zien. En dan moet je gewoon flink gaan eten
 
Chocomel is geen slecht idee Sophiej.

En weer zo'n gay schema van Loo.. waar is in godsnaam de deadlift!!!!!!! Zo wordt ze nooit buff.
 
nu weten ze van werk weer wie je bent..

succes trouwens
 
half uurtje later iets van complexe koolhydraten??? -Is dat dan die Rijst die je bedoeld Loo?-

ja.

Tijdens je training trek je je glycogeendepots leeg, glycogeendepots zijn zeg maar opgeslagen depots van koolhydraten(suikers) in je spieren (en lever).
Suikers zorgen voor de energieleverantie.
Na je training moet je die suikers dus weer aanvullen.
Direct na je training is je lichaam gevoeliger voor de opname van voedingsstoffen, met name suikers, dat noemen ze ook wel het "window of opportunity" daarom is het van belang snel na je training suikers (koolhydraten) te nemen.
Dextrose is een vorm van snelle suikers of simpele suikers, door de structuur wordt het erg snel in je lichaam opgenomen, daarom direct na je training dextrose in je drinken/shake (of bijvoorbeeld een AA'tje).
Ook een vorm van snel opneembare eiwitten (whey) direct na je training nemen, dan profiteer je ook meteen van die window of oppurtunity.
Tijdens je training heb je "schade" aangericht aan je spiervezels, je hebt dus eiwitten (bouwstenen) nodig voor herstel.

Maar het aanvullen van je glycogeen gebeurd niet alleen kort na je training dat gaat uren erna en zelfs een dag erna nog door.
Dus je tweede maaltijd na je training moet ook uit koolhydraten (en eiwitten uiteraard) bestaan, weer voor die aanvulling. En dan wel complexe koolhydraten. Complexe koolhydraten komen wat minder snel vrij in je bloed maar zorgen wel voor een langdurigere afgifte van suikers in je bloed.
Rijst is een goede bron van complexe kh's, maar ook pasta en havermout zijn goed.

Jouw vetpercentage is zo laag dat je energieverbruik eigenlijk hoger ligt dan je inname, vandaar dat je je koolhydraten best wat omhoog mag gooien.
Als je vet begint aan te zetten dan is je kh inname hoger dan je verbruik, immers alles wat je niet gebruikt cq verbrandt wordt opgeslagen als vet.

Oke dat was een lesje koolhydraten in jip en janneketaal.
 
@ rivelino.... met mijn normale maaltijd heb ik het al moeilijk, ben bang dat ik dit misschien ook niet red.. mja maar 1 manier om dat uit te vinden.. morgen gaat er een notitieboekje mee en noteer ik ALLES wat ik neem hahaha en of ik er kotsmisselijk van ben of niet :D

@ Juniormob.... ik check dbb alleen in m'n vrije tijd en ben toch van baan gewisseld, nou en toch ;)

@ Loo.... Jip en Janneketaal works for me! :D
 
Laatst bewerkt:
succes soof!!
wat wil je bereiken in de aankomnde 8 weken?
Heb je eigenlijk een doel?

Vind dit waanzinnig mooi:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mocht ik natuurlijk willen zoiets, dus mijn doel is gewoon aankomen overal. Klinkt gemakkelijk, maar eerst eens zien en dan dat zandloperfiguur opbouwen, een mooie rug en mooie benen:D
 
Veel succes! Staat er mooi op, op je foto's! Hoop dat je beetje uit alle eet-suggesties komt! Vereist nog een hele studie he:p. Ben ook wel benieuwd naar je doel...
 
ja.

Tijdens je training trek je je glycogeendepots leeg, glycogeendepots zijn zeg maar opgeslagen depots van koolhydraten(suikers) in je spieren (en lever).
Suikers zorgen voor de energieleverantie.
Na je training moet je die suikers dus weer aanvullen.
Direct na je training is je lichaam gevoeliger voor de opname van voedingsstoffen, met name suikers, dat noemen ze ook wel het "window of opportunity" daarom is het van belang snel na je training suikers (koolhydraten) te nemen.
Dextrose is een vorm van snelle suikers of simpele suikers, door de structuur wordt het erg snel in je lichaam opgenomen, daarom direct na je training dextrose in je drinken/shake (of bijvoorbeeld een AA'tje).
Ook een vorm van snel opneembare eiwitten (whey) direct na je training nemen, dan profiteer je ook meteen van die window of oppurtunity.
Tijdens je training heb je "schade" aangericht aan je spiervezels, je hebt dus eiwitten (bouwstenen) nodig voor herstel.

Maar het aanvullen van je glycogeen gebeurd niet alleen kort na je training dat gaat uren erna en zelfs een dag erna nog door.
Dus je tweede maaltijd na je training moet ook uit koolhydraten (en eiwitten uiteraard) bestaan, weer voor die aanvulling. En dan wel complexe koolhydraten. Complexe koolhydraten komen wat minder snel vrij in je bloed maar zorgen wel voor een langdurigere afgifte van suikers in je bloed.
Rijst is een goede bron van complexe kh's, maar ook pasta en havermout zijn goed.

Jouw vetpercentage is zo laag dat je energieverbruik eigenlijk hoger ligt dan je inname, vandaar dat je je koolhydraten best wat omhoog mag gooien.
Als je vet begint aan te zetten dan is je kh inname hoger dan je verbruik, immers alles wat je niet gebruikt cq verbrandt wordt opgeslagen als vet.

Oke dat was een lesje koolhydraten in jip en janneketaal.

geweldig, zelfs in Polen snappen we t ;)

SJ ik vind het echt leuk om te zien dat jou doel het tegenovergestelde is van de meeste dames hier en ik vind het ook zeer interessant! Ik ga je zeker volgen en vooral ook de tips en adviesen van anderen hier in de hoop dat ik er wat van leer :)
 
Qua eten heb ik pen en papier erbij gepakt, een beetje bekeken wat voor adviezen er worden gegeven en poeh dat wordt een hele hap. Morgen maar in de pauze opzoek naar De Tuinen voor dat wheyspul, heb alleen geen blender ofzo, maar ik ben wel ff creatief.

Zou ik niet doen. Whey van De Tuinen is lage kwaliteit, duur en nog bomvol chemicaliën ook.

Je kan echt beter wat online bestellen, duurt misschien een paar dagen maar dat is het wachten wel waard.
 
Zou ik niet doen. Whey van De Tuinen is lage kwaliteit, duur en nog bomvol chemicaliën ook.

Je kan echt beter wat online bestellen, duurt misschien een paar dagen maar dat is het wachten wel waard.
eehhh... ben een beetje anti-internetbestellingen, daar ook bijgekomen dat ik thuis woon met mijn moeder en als ik zeg dat ik via internet "milkshake-poeder om aan te komen" heb besteld via het internet dan ziet ze dat als drugs.. het is een oud mensje en raakt dan beetje in paniek... dan maar liever een euro meer.. of zijn er nog andere tenten waar dit verkrijgbaar is..sportschool misschien???
 
eehhh... ben een beetje anti-internetbestellingen, daar ook bijgekomen dat ik thuis woon met mijn moeder en als ik zeg dat ik via internet "milkshake-poeder om aan te komen" heb besteld via het internet dan ziet ze dat als drugs.. het is een oud mensje en raakt dan beetje in paniek... dan maar liever een euro meer.. of zijn er nog andere tenten waar dit verkrijgbaar is..sportschool misschien???
sportschool is vaak duur.. bestel lekker online, hoef je er ook niet mee te slepen. boeit jou het wat je moeder denkt. ;)
 
Vind dit waanzinnig mooi:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mocht ik natuurlijk willen zoiets, dus mijn doel is gewoon aankomen overal. Klinkt gemakkelijk, maar eerst eens zien en dan dat zandloperfiguur opbouwen, een mooie rug en mooie benen:D
Ok, gewoon spiermassa bouwen dus.
Stap één is dan de basisbewegingen kunnen. Dat werkt klassiek het beste met een 3x per week fullbody.
Ik roep niet graag een hele dag "Doe Rippetoe!", maar dat is nu eenmaal het standaard voorbeeld.

eehhh... ben een beetje anti-internetbestellingen, daar ook bijgekomen dat ik thuis woon met mijn moeder en als ik zeg dat ik via internet "milkshake-poeder om aan te komen" heb besteld via het internet dan ziet ze dat als drugs.. het is een oud mensje en raakt dan beetje in paniek... dan maar liever een euro meer.. of zijn er nog andere tenten waar dit verkrijgbaar is..sportschool misschien???
In de supermarkt verkopen ze ook wel een goed product. Echt natuurproduct, veel kcal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven