XXL Nutrition

Sjaak Van Der Steen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
DO YOU REMEMBERDit is voor de mensen die de sport en fitness niet lezen hier dan de do you remember.Met niemand minder dan Sjaak V D Steen.

DO YOU REMEMBER
Sjaak van der steen.

Sjaak is een van de grote namen die een beetje in het vergeet boek is geraakt.Deze reus die geboren is op 4december 1952 heeft veel wedstrijden gedraait met als hoogte punt WK masters 2000 bij de nabba.Na deze wedstrijd hebben wij niks meer van hem gehoord of gezien daarom zochten we hem op in zijn eigen gym.

Sjaak begon met trainen rond 1978 het trainen trok hem altijd al heel erg aan en in die tijd zag je steeds meer over Arnie in de bladen komen,en hij wilde ook zo’n lichaam . Hij is toentertijd begonnen met 2x per week trainen en al snel werd dat meerderen keren per week.
In 1982 deed Sjaak zijn eerste wedstrijd “de open Lichtstad”hij stond in de klasse boven 90kg en dit was meteen het schot in de roos, hij won zijn klasse . Hierna volgde de ene na de andere wedstrijd die hij allemaal won . Toch na al die overwinningen stopte Sjaak tussen 1983-1986 met wedstrijden . Hij had de Ironman gewonnen van ’83 maar hij vond dat hij tekort kwam voor de Holland . Hij heeft zichzelf de tijd gegeven om te bouwen aan zijn fysiek.
En voor die die nieuwsgierig zijn koop dan het sport en fitness nummer 128 voor meer info.De rest zet ik hier bewust niet neer omdat ik dan een andere zijn intervieuw steel en dat wil ik niet wel ik vertellen dat Sjaak's grootste droom is de masters olympia nog te draaien.
 
Scan maar eens wat foto's in dan :)
 
Johny zei:
Scan maar eens wat foto's in dan :)
Inderdaad. Beter zet je het hele intervieuw er neer. Ook zijn lange prijzenlijst is interessant (ondanks het feit dat weinig mensen hem kennen heeft hij toch vele nationale en internationale titels op zijn naam geschreven).
 
zijn zijn armen niet 52,5 ipv 42,5. Hij is namelijk wel een reus.

edit: haha, zie dat het jou stats zijn big kelvin, foutje :o
 
Brutez zei:
Inderdaad. Beter zet je het hele intervieuw er neer. Ook zijn lange prijzenlijst is interessant (ondanks het feit dat weinig mensen hem kennen heeft hij toch vele nationale en internationale titels op zijn naam geschreven).

Ja hij heeft veel titles ja.
 
Jsaak zijn wedstrijd uitslagen

C-wedstrijden
1982-lichtstad +90 1e plaats
1982-Ijmond +90 1e plaats

B-wedstrijden
1983-Ironman +90 1e plaats

A+ internationaal
1986-Holland +90 2e plaats
1986-Grandprix +90 1e plaats
1997-Holland +90 2e plaats
1997-masters wk in griekenland 5e plaats
1998-Holland +90 3e plaats
1998-Masters Holland 1e plaats
1998-masters wk spanje 4e plaats
1999-Holland +90 3e plaats
1999-masters holland 1e plaats
1999-masters wk oosterijk 3e plaats
2000-Holland +90 2e plaats
2000-masters holland 1e plaats
2000-masters ek italie 3e plaats
2000-masters wk nieuw zeeland 1e plaats
En dat waaren zijn wedstrijden hij wil alleen nog een keer de master olympia doen hij is al prof.
 
andrew zei:
zijn zijn armen niet 52,5 ipv 42,5. Hij is namelijk wel een reus.

edit: haha, zie dat het jou stats zijn big kelvin, foutje :o


:roflol: prachtig :roflol:
 
big kelvin zei:
En dat waaren zijn wedstrijden hij wil alleen nog een keer de master olympia doen hij is al prof.

Ik dacht dat Ed de enige prof in NL was?? Is de proflicentie van Sjaak dan nog geldig??
 
Johny zei:
Ik dacht dat Ed de enige prof in NL was?? Is de proflicentie van Sjaak dan nog geldig??

Als je hem eenmaal hebt kun je hem zelf ieder jaar verlengen :dance:, er was
sprake van dat de Master Olympia eventueel in Europa gehouden zou worden, heb er een tijdje terug een topic over gemaakt ;)
 
Dave Hawk zei:
Als je hem eenmaal hebt kun je hem zelf ieder jaar verlengen :dance:, er was
sprake van dat de Master Olympia eventueel in Europa gehouden zou worden, heb er een tijdje terug een topic over gemaakt ;)

Ja idd, ik kon me ook al niet voorstellen dat Ed de enige was. Maar zijn er eigenlijk eisen aan zo'n verlenging van een proflicentie (kan me nog pics herinneren van deAC 2004 waar een gast stond met een fysiek om te janken, een jr of 50 maar wel prof)
 
Hallo allemaal,

Volgens mij heeft Sjaak zijn prof licentie niet het is van hem alleen altijd een droom geweest om aan de Olympia masters mee toe doen.
Leuk dat je het stukje eens stukje overgeschreven heb, tìs mijn tekst hihi.

Ed is trouwens niet de enigste nl met een proflicentie, wat dachten jullie van Allison Maria en Giovannie. Ok Gio is ermee gestopt maar volgens mij is zijn licentie dit jaar nog geldig.
 
Ja, hij heeft nu een winkel en daar wil hij alle tijd en energie instoppen. Hij blijft natuurlijk wel trainen, rustig aan, maar het podium zal hij voorlopig niet meer op gaan.
Helaas
 
Mascha zei:
Hallo allemaal,

Volgens mij heeft Sjaak zijn prof licentie niet het is van hem alleen altijd een droom geweest om aan de Olympia masters mee toe doen.
Leuk dat je het stukje eens stukje overgeschreven heb, tìs mijn tekst hihi.

Ed is trouwens niet de enigste nl met een proflicentie, wat dachten jullie van Allison Maria en Giovannie. Ok Gio is ermee gestopt maar volgens mij is zijn licentie dit jaar nog geldig.

Ja Sjaak is wel prof maar hij moet zijn lecentie nog aanvragen.En als ie dat heeft gedaan is ie oficieel prof toch
 
Lijkt me dat ie pas prof is al ie em krijgt en niet als ie em nog moet aanvragen...
 
Je bent pas een prof op het moment dat je je licentie in huis heb.
Waarom zou Sjaak dan nu al prof zijn???? zonder licentie???
Tevens zijn de regels tegenwoordig veranderd je moet bij de IFBB internationaal wedstrijden hebben gedaan (volgens mij heeft sjaak internationaal veel NABBA gedaan) en dan wordt er gekeken of je `n proflicentie kan krijgen. Helaas terugvallen op de wedstrijden die iemand gedaan heeft kan niet zomaar.
 
Uhm waarom staan er nu boze smilies? ik wilde alleen maar vraagtekens, nou zal allemaal wel weer, blond!
 
drie vraagtekens worden automatisch een smilie ;)
 
Of hij nu wel of geen licentie in huis heeft, hij zal eerst een sponsor moeten vinden. Zonder sponsor ben je niets. Toch jammer dat een Wereldkampioen daar moeite mee heeft.. Zegt iets over de belangstelling van onze sport..
 
Kan iemand misschien ook wat foto's van hem posten?
 
Back
Naar boven