Fitness Seller

Sjalalamantha logt

Bezoekers in dit topic

Lekker wijf ben je, en die kleine ook. Beter gaat ze ook loggen :rolleyes:

+1

Genoeg aanleg en juiste mind set Samatha. Deadlift was impressive.

Zou leuk zijn als jullie ook vaker komen trainen op zaterdag!
 
Farmers waren ook netjes
 
Shit was hard. Romana ook.
 
lekkere training!!
 
Nice hoor sjamsamsjalsalantha!

Thanks

Lekker wijf ben je, en die kleine ook. Beter gaat ze ook loggen :rolleyes:

Ik heb het doorgegeven.

+1

Genoeg aanleg en juiste mind set Samatha. Deadlift was impressive.

Zou leuk zijn als jullie ook vaker komen trainen op zaterdag!

De agenda's zijn al open geslagen om een zaterdag of wat te komen deze zomer. Vond het echt heel tof en leuk en wil vaker met de mannen trainen ipv met de boys ;)

Farmers waren ook netjes

Ook leuk om te doen. Mn traps zijn opgeblazen.

Shit was hard. Romana ook.

:D

Gewoon sterk.

:)

lekkere training!!

Dank je.

Training 17-06-2013

Na twee weken geen benen lekker door de hel. Bij de legpress begon ik echt woest te kijken.

Front squats
2x10x20
2x5x30
2x5x35
2x3x40

GM
2x10x40
3x8x50 (aha. PR in herhaling)

SLDL
4x8x65 (PR)

Legpress plate loaded (per been)
4x10x50

Seated legcurl
4x10x50

Leg extension
4x10x40

Standing calve raises
1x12x65
1x10x65
1x8x65
2x8x70
 
Laatst bewerkt:
Heel leuk als je vaker komt :)

Prima training, al begrijp ik die 65 kg pr op sldl niet helemaal. Jij trekt het dubbele in een deadlift?
Bij mij gaan rdl en dl gelijk op, met hooguit 5 kg verschil op deadlift. Of werkt dat niet altijd zo?
 
Stifflegged is heel wat anders dan een romanian deadlift. De meeste voeren sldl trouwens uit als rdl. Mijn 1 rm deadlift ligt rond de 300 en sldl doe ik met 105kg. Sldl is ook niet een oefening om heel zwaar te doen.
 
Heel leuk als je vaker komt :)

Prima training, al begrijp ik die 65 kg pr op sldl niet helemaal. Jij trekt het dubbele in een deadlift?
Bij mij gaan rdl en dl gelijk op, met hooguit 5 kg verschil op deadlift. Of werkt dat niet altijd zo?

RDL en SLDL zijn niet hetzelfde. Bij SLDL worden de erectoren beter getraind. SLDL is minder statisch dan een RDL.
 
Stifflegged is heel wat anders dan een romanian deadlift. De meeste voeren sldl trouwens uit als rdl. Mijn 1 rm deadlift ligt rond de 300 en sldl doe ik met 105kg. Sldl is ook niet een oefening om heel zwaar te doen.

Huh? Help me even, ik dacht dat het enige verschil tussen die 2 de bar positie was en daarmee ook de lading op je erectoren. Ik ben beter in buttwork, dus ik heb vanaf het begin sldl's gedodged en ben rdl's gaan doen.
Ik had namelijk zelf de ervaring dat sdl teveel van mijn onderrug vroeg, daar waar ik bij rdl's meteen mijn kont inzet als ik met de bar over mijn knie ben.
Ik dacht dan ook dat dat het enige verschil was. There's more?
 
Bij beiden is het belangrijk dat je onder lichaam in dezelfde positie blijft. Je scharniert alleen op je heupen. Bij sldl dus met gestrekte benen en bij rdl met ligt gebogen benen. Je spant je rug compleet op en buigt totdat je voelt dat je spanning verliest. Dus bij rdl maak je geen gebruik van hipdrive.
 
Bij beiden is het belangrijk dat je onder lichaam in dezelfde positie blijft. Je scharniert alleen op je heupen. Bij sldl dus met gestreken benen en bij rdl met ligt gebogen benen. Je spant je rug compleet op en buigt totdat je voelt dat je spanning verliest. Dus bij rdl maak je geen gebruik van hipdrive.

Ik bedoel ook geen hipdrive, maar als ik voorbij mijn knie ben dan trekt de binnenkant van mijn butt altijd samen en ik voel mijn glutes toch duidelijk meetrekken. Ik gebruik mijn lats om aan te voelen waar mijn 'rekpunt' ligt, als die neigen te ontspannen dan kom ik omhoog.
Sldl's voelden niet lekker in mijn rug ( misschien ook een kwestie van een rug die natuurlijk WAY minder sterk is dan die van miss Lats ).

Moet je kiezen, of moet je beiden?
 
Ik bedoel ook geen hipdrive, maar als ik voorbij mijn knie ben dan trekt de binnenkant van mijn butt altijd samen en ik voel mijn glutes toch duidelijk meetrekken. Ik gebruik mijn lats om aan te voelen waar mijn 'rekpunt' ligt, als die neigen te ontspannen dan kom ik omhoog.
Sldl's voelden niet lekker in mijn rug ( misschien ook een kwestie van een rug die natuurlijk WAY minder sterk is dan die van miss Lats ).

Moet je kiezen, of moet je beiden?

Je kan kiezen maar je kan ook zeker beiden doen. Ik begin dan wel met rdl.
 
Een goede sldl kan ook echt niet zwaar;)

Eens met dg80.
 
Strong(wo)man wedstrijd USC Amsterdam

DL
1x110
1x120
0x130 (kreeg hem wel los. Beetje kort op zaterdag om nog een nieuw PR te zetten)

Kettlebell throw backwards
16 kg
3.20 m
3.10 m

Sledpull
85 kg, +/- 30 meter ofzo. 15.1 sec

Kettlebell front hold
8 kg. 1 minuut 10.

Tireflips
10 flips band 120 kg
Farmerwalks terug met band 65kg
Totaal: 46,5 sec

Plaats: 1e
Alle andere vrouwen haakte vroegtijdig af. Zeer jammer.
 
Strong(wo)man wedstrijd USC Amsterdam

DL
1x110
1x120
0x130 (kreeg hem wel los. Beetje kort op zaterdag om nog een nieuw PR te zetten)

Kettlebell throw backwards
16 kg
3.20 m
3.10 m

Sledpull
85 kg, +/- 30 meter ofzo. 15.1 sec

Kettlebell front hold
8 kg. 1 minuut 10.

Tireflips
10 flips band 120 kg
Farmerwalks terug met band 65kg
Totaal: 46,5 sec

Plaats: 1e
Alle andere vrouwen haakte vroegtijdig af. Zeer jammer.


:D
Zeker je lats geflashed voor de wedstrijd?


Gefeliciteerd! Pittige front hold ook.
 
Gefeliciteerd!
Jammer inderdaad dat de anderen afhaakten.
 
Nogmaals gefeliciteerd sjalalalaalal

Het begin van grote hoogtes
 
Gefeliciteerd!
Jammer inderdaad dat de anderen afhaakten.

Ja, competitie is leuker

Nogmaals gefeliciteerd sjalalalaalal

Het begin van grote hoogtes

:bang:

20-06-2013

Bench
1x10x30
2x5x40
1x5x42.5
1x5x45
1x3x50
1x1x52.5
1x1x55
1x1x57,5 FAIL
2x5x50 PR

MP
2x5x30
2x1x35 PR
1x1x37 met cheat
2x1x37 FAIL

Behind the neck jerk
1x10x15
2x5x25
1x3x30
1x2x40
1x1x45
1x1x50 PR
2x1x55 FAIL

Nooit eerder gedaan en bij de eerste poging met 55 kreeg ik hem niet omhoog en landde hij in mn nek. Niet heel fijn. Nog maar een keer geprobeerd zodat ik hem nog durf zonder bang te zijn mezelf te onthoofden volgende keer.

1/4 Dips, stuk of 10 bij elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven