Fitness Seller

Sjimpiej's trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gaat goed, ben er zeker van dat je je cut wel mooi gaat afronden!
 
:roflol: dacht probeer zo naturel mogelijk te staan, zoals ik meestal sta haha. Dacht anders krijg je misschien vertekend beeld van de werkelijkheid. Zal er eens op gaan letten, want rug staat beetje hol, maar als ik mn bekken kantel, schouders naar achter en borst op, dan oog ik veel droger/minder buikvet dan hoe het eigenlijk is. Beetje het buik inhouden voor de foto zeg maar 😉
Probeer als je staat/loopt altijd je buikspieren aan te spannen. Kan enorm helpen met je houding. Heb ook deze struggle, maar omdat ik korter ben ziet het dan meteen uit als een enorme bierpens :roflol:
 
Probeer als je staat/loopt altijd je buikspieren aan te spannen. Kan enorm helpen met je houding. Heb ook deze struggle, maar omdat ik korter ben ziet het dan meteen uit als een enorme bierpens :roflol:
Thanks voor de tip 👌 moet ook nog eens die oefeningen gaan proberen die je laatst al stuurde en uberhaupt nog tussen de trainingen door wat core oefeningen gaan doen.. zal het me eens proberen eigen te maken. Denk eigenlijk alleen bekken iets kantelen/navel intrekken toch?
 
Thanks voor de tip 👌 moet ook nog eens die oefeningen gaan proberen die je laatst al stuurde en uberhaupt nog tussen de trainingen door wat core oefeningen gaan doen.. zal het me eens proberen eigen te maken. Denk eigenlijk alleen bekken iets kantelen/navel intrekken toch?
Idd. Voor mij is het het makkelijkst om de buikspieren aan te spannen zoals bij de brace voor squat (niet zo heftig uiteraard), borst fier vooruit en tijdens het lopen de billetjes wat samenknijpen. Vond het in het begin lastig omdat het er voor buitenstaanders misschien uitziet alsof je de macho uit wil hangen en het best vermoeiend kan zijn.
 
Idd. Voor mij is het het makkelijkst om de buikspieren aan te spannen zoals bij de brace voor squat (niet zo heftig uiteraard), borst fier vooruit en tijdens het lopen de billetjes wat samenknijpen. Vond het in het begin lastig omdat het er voor buitenstaanders misschien uitziet alsof je de macho uit wil hangen en het best vermoeiend kan zijn.
Ah duidelijk. Dat "loopje" ken ik wel idd. Net alsof je idd het mannetje wilt zijn of als je een avondje lekker strak staat :roflol: zal buitenstaanders vaak niet eens opvallen. Zelfde als iets door je knieën geknikt staan ipv knieën op slot. Ziet er voor m'n gevoel erg debiel uit, maar valt anderen vaak niet eens op👌
 
Ook een goeie voor houding (wat me ook van onderrug pijn heeft afgeholpen)
Boodschappen lopend doen. Zware rugzak op je rug en dan buikspieren aanspannen en inderdaad met licht geknepen billen lopen.
Je schouders worden naar achteren "getrokken" waardoor je meer automatisch rechtop loopt en buik aanspant.
 
2e cyclus PPLPPL gestart (eigenlijk LPPLPP).
Ga er deze week op letten of ik mn oude gewichten iets omlaag ga gooien (stapje terug dus) ivm vormcheck en MMC of dat de oude (of meer) dus weer toegepast kunnen worden. Dit vermeld ik steeds achter mn sets incl opmerkingen voor volgende training (handig van de app Repcount).

Blijf dit de zwaarste training van de cyclus vinden, maar lekkere benen training gehad. Heerlijk rustig in de sportschool (kermis in het dorp 🍻), stond goeie, wat rustigere muziek op. Na leg press al ff aardig leeg, dus iets langere pauze voor de extensions. Na leg extensions al last van zwabber benen. Bulgarian split squat ging verassend lekker en zo elke weekje repje erbij werkt stuk motiverender dan elke keer vlekken zien.

2022 aug. 6
Duur 65min
Ochtendgewicht 79,0 (gister iets laten gaan met broodje doner en ijswafel)

Seated leg curl:
50x15 -5kg - nxt zo houden (let op RPE 8-9)
40x18 Backoff 80%
40x16 Backoff 80%

Pendulum squat:
25x10 +0kg - nxt zo houden (Let op 8-10 reps RPE 9)
17,5x14 Backoff 75%

Leg press 45° plate loaded:
140x15 -20kg - nxt zo houden (Let op 12-15 RPE 9)
100x18 Backoff 75%

Leg Extensions1:
50x12 -5kg - nxt zo houden (Let op 12-15 RPE 8-9)
40x13 Backoff 80% - mooie rustige reps, ff hold bovenin
40x14 Backoff 80%

Bulgarian split squat SM:
0x66 6, 5sec isohold, 6, 5sec isohold (-2reps +5sec isohold) - nxt 77

Standing calf raises:
90x20 -10kg - slow en ff hold onder en bovenin - nxt weer 100kg
90x20
90x20
90x20
90x20


Logged using RepCount
 
Begrijp ik het goed dat je 66 reps doet bij de bulgarian squat? 😳
 
Haha nee, gelukkig niet ook. Maar begrijp dat het zo overkomt.

Kan in Repcount bij de herhalingen geen streepje zetten. Maar is 6 reps, 5 seconden isohold onderin en dan weer 6 reps en weer 5 seconden isohold onderin. Dus eigenlijk 12 reps met steeds ff isohold dus.

Oefening volgens schema is eigenlijk:
Bulgarian split squat SM of dumbbells, per been: gewicht waarmee je 10 reps kunt doen, 10 sec isohold, 10 reps half gewicht, 10 sec isohold, 10 reps zonder gewicht, 10 sec isohold. PO meer gewicht of 12 reps.
Maar zelfs zonder gewicht op de smith machine stang, richting einde training, red ik dat niet. Dus ben hem rustig aan aan het opbouwen
 
Haha nee, gelukkig niet ook. Maar begrijp dat het zo overkomt.

Kan in Repcount bij de herhalingen geen streepje zetten. Maar is 6 reps, 5 seconden isohold onderin en dan weer 6 reps en weer 5 seconden isohold onderin. Dus eigenlijk 12 reps met steeds ff isohold dus.

Oefening volgens schema is eigenlijk:
Bulgarian split squat SM of dumbbells, per been: gewicht waarmee je 10 reps kunt doen, 10 sec isohold, 10 reps half gewicht, 10 sec isohold, 10 reps zonder gewicht, 10 sec isohold. PO meer gewicht of 12 reps.
Maar zelfs zonder gewicht op de smith machine stang, richting einde training, red ik dat niet. Dus ben hem rustig aan aan het opbouwen
Ooh oke makes more sense. Ik dacht al; holy fuck :roflol:
 
Ooh oke makes more sense. Ik dacht al; holy fuck :roflol:
Heb het wel 3x8 met isohold gedaan, maar dan sta ik daarna met vlekken voor mn ogen en helemaal leeg en merk dat ik de rest van de training dan inhoud omdat ik mentaal dan al bij die oefening zit en perse wil volhouden ;)

Het spier uithoudingsvermogen in mn spille pootjes is nog lang niet waar het zijn moet.. :emo:
 
Ga deze week kijken hoe het bevalt om in de ochtend te gaan trainen. Vroeger ook altijd gedaan.

Voordelen van ochtend trainen gaan namelijk voor mij zijn dat ik de avonden meer vrij ben voor vrouw en vrienden en ik in de avond denk ik ook wat makkelijker in slaap ga vallen ipv dat ik nog in de trainingsrush zit. Wellicht dan ook wat meer wandelen of andere vorm van cardio waar ik anders niet aan toe kom (iig niet als ik niet elke avond van huis wil zijn ;))

Nadelen zijn natuurlijk dat ik in de ochtend minder "warm en soepel" ben (goed letten op opwarmen voor de sets), zit stuk dichter op mn maaltijd en in de avonden eerder naar bed. Maar denk dat dat na korte tijd wend. We gaan het zien. Wekker voortaan om 5.15 en om 6 uur sporten. Gaan 💪

Prima push training gedraaid. Geen last van minder kracht oid tov avond training. Wederom check of ik de gewichten van vandaag vanaf nu als begin punt neem of de oude van voor de vakantie. Goeie MMC en pomp in de borst. Wordt wel iets kortere rust in de langere trainingen.

2022 aug. 8
Duur 65min
Ochtendgewicht 78,8

Dumbbell Press:
26x12 -2kg - RPE 9 - nxt weer 28kg
20x15 Backoff 80% - goeie mmc
16x18 Backoff 60%

Incline SM press:
35x11 -5kg - RPE 9 - nxt gewicht zo houden
30x12 Backoff 80%
20x15 Backoff 60%

Machine flyes:
40x18 -7kg - nxt 42,5of47 - let goed op slow en goeie MMC - RPE 9-10
40x15 Ltst 3 junk
40x10 Ltst 2 junk

Cable lat raise/ss/front raise:
5x20 -2,5kg - gewicht zo houden - RPE 10
2,5x14 0kg - L14/R16
5x18
2,5x12 L12/R18

Triset cable extensions :
5x141410 -3x2reps +4forced
5x10106 -3x3reps +4frcd
5x866 -3x3reps +4forced


Logged using RepCount
 
Ga deze week kijken hoe het bevalt om in de ochtend te gaan trainen. Vroeger ook altijd gedaan.

Voordelen van ochtend trainen gaan namelijk voor mij zijn dat ik de avonden meer vrij ben voor vrouw en vrienden en ik in de avond denk ik ook wat makkelijker in slaap ga vallen ipv dat ik nog in de trainingsrush zit. Wellicht dan ook wat meer wandelen of andere vorm van cardio waar ik anders niet aan toe kom (iig niet als ik niet elke avond van huis wil zijn ;))

Nadelen zijn natuurlijk dat ik in de ochtend minder "warm en soepel" ben (goed letten op opwarmen voor de sets), zit stuk dichter op mn maaltijd en in de avonden eerder naar bed. Maar denk dat dat na korte tijd wend. We gaan het zien. Wekker voortaan om 5.15 en om 6 uur sporten. Gaan 💪

Prima push training gedraaid. Geen last van minder kracht oid tov avond training. Wederom check of ik de gewichten van vandaag vanaf nu als begin punt neem of de oude van voor de vakantie. Goeie MMC en pomp in de borst. Wordt wel iets kortere rust in de langere trainingen.

2022 aug. 8
Duur 65min
Ochtendgewicht 78,8

Dumbbell Press:
26x12 -2kg - RPE 9 - nxt weer 28kg
20x15 Backoff 80% - goeie mmc
16x18 Backoff 60%

Incline SM press:
35x11 -5kg - RPE 9 - nxt gewicht zo houden
30x12 Backoff 80%
20x15 Backoff 60%

Machine flyes:
40x18 -7kg - nxt 42,5of47 - let goed op slow en goeie MMC - RPE 9-10
40x15 Ltst 3 junk
40x10 Ltst 2 junk

Cable lat raise/ss/front raise:
5x20 -2,5kg - gewicht zo houden - RPE 10
2,5x14 0kg - L14/R16
5x18
2,5x12 L12/R18

Triset cable extensions :
5x141410 -3x2reps +4forced
5x10106 -3x3reps +4frcd
5x866 -3x3reps +4forced


Logged using RepCount
Zou overnight oats dag vooraf in de koelkast zetten en dit smorgens nemen met whey/kwark gemengd voor de eiwitten. Ligt niet te zwaar op de maag en snel naar binnen te werken indien je wakker bent. Zou iig wel een maaltijd voor je workout nemen.
 
Thanks voor de tip maestro 👍. Train zelf ook niet graag zonder ontbijt, eigenlijk doe ik niets graag zonder ontbijt.. haha

Neem nu havermout met water 2 minuutjes in de magnetron, daarna whey erdoorheen, daarna roer ik er blauwe bessen en bovenop schepje pindakaas. Erg lekker 👌 (gerechtje van de coach ;) ). Heb idd ook zitten denken aan overnight oats en dan op dezelfde manier afmaken maar dan zonder opwarmen. Wordt ff uitproberen. Maar dit iig snel klaar te maken, want zet alles avond ervoor klaar.
 
Thanks voor de tip maestro 👍. Train zelf ook niet graag zonder ontbijt, eigenlijk doe ik niets graag zonder ontbijt.. haha

Neem nu havermout met water 2 minuutjes in de magnetron, daarna whey erdoorheen, daarna roer ik er blauwe bessen en bovenop schepje pindakaas. Erg lekker 👌 (gerechtje van de coach ;) ). Heb idd ook zitten denken aan overnight oats en dan op dezelfde manier afmaken maar dan zonder opwarmen. Wordt ff uitproberen. Maar dit iig snel klaar te maken, want zet alles avond ervoor klaar.
Kunt ook kwark erdoor mengen zelfde macros als whey alleen meer “structuur” lindahs kvarg straciatella 100gr / 60 kcal / 10 ei, paar flavour drops chocola/pindakaas erdoor en je hebt een ware smaakt sensatie.
 
Klinkt lekker idd. Ga hem onthouden 👌
 
  • Like
Waarderingen: ak
En als je geld als water hebt…

Meng dit met je havermout en je weet niet wat je meemaakt, lindahs kvarg is ook erg lekker maar 500ml / 2.80€ scheelt de helft.
7C1768CC-4382-4861-BDA0-6B83C0C891A0.jpeg
 
Geld als water zeker niet haha, maar wellicht keertje een traktatie voor in het weekend 👌

Vind deze van de lidl namelijk ook erg lekker, maar verschilt niet heel veel van magere franse kwark qua kcal/eiwitten.. (250gr kwark vs 200gr toetje). Deze is wel erg goed te doen qua prijs
1660025143724126690883557327572.jpg
 
Back
Naar boven