Fitness Seller

Sjimpiej's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Lekker weekje vrij geweest, maar met kids en afspraken toch lekker actief geweest.

Veel honger/trek gehad. Gewicht is, ondanks hoger in calorieën, laag gebleven. Beetje aparte week geweest qua gewicht: zondagochtend tm zaterdagochtend: 74,4 - 74 - 73,7 - 73,8 - 73,9 - 74 - 74,5 (vanochtend op de wc lukte helaas alleen het zeiken..) Wellicht door het veel actiever zijn op de vrije dagen (anders kantoorbaan) en de flink zware trainingen.

3 trainingen volop geknald en top sessies gedraaid. Ivm dingen doen in de vakantie trainingen achter elkaar gepland, woensdag tm zaterdag, ook ivm tattoo, paar daagjes rust. Gok of zondag of maandag weer te gaan knallen. Merkte ook beetje mn aanhechtingen rondom knie en elleboog, dus kan ook geen kwaad paar daagjes rust.

Wel alle maaltijden zo goed als elke keer aangehouden, maar wat vaker koolhydraten/vetten van maaltijden verlaagd om niet te hoog in calorieën te komen, maar toch ff te genieten deze week en vaker te snacken. Door gezellige dingen doen in de vakantie en mn tattoo een stuk vaker gecheat. Eiwitten wel hoog gehouden.

Figuur lijkt nu in ontspannen toestand wat minder definitie te krijgen rond buik en borst. Dus wordt wel tijd om weer strakker op voedingsschema te gaan.

Maandag weer strakker. Tattoo nu klaar, weekje vrij klaar en weer op zoek naar de regelmaat qua nachtrust en trainingen.

Screenshot_20230304_080505_Sheets.jpg


20230304_075635.jpg


20230304_075643.jpg


20230304_075653.jpg


20230304_075717.jpg


20230304_075727.jpg


20230304_075740.jpg


20230304_075855.jpg
 
Goeiemorgen krachtpatsers 💪🏼

Tijd voor weer een wekelijkse samenvatting.

Heb deze week 4 dagen achter elkaar getraind. Door de tattoo pas dinsdagochtend weer getraind. Dinsdag en woensdagochtend om 6 uur in de ochtend getraind. Donderdag en vrijdag in de avond. Merkte donderdag en vrijdag sterk dat m'n lichaam moe is. Dus heb besloten 2 trainingen te doen die iets minder intensief waren. Nog steeds zwaar maar veelal gewicht van backoff sets als gewicht eerste set gepakt en dan de backoff iets lager. 12 reps eerste set,
15 reps backoff set. Goede vorm, tut en daardoor goede mmc, RPE 8. Voelde de oefeningen over het algemeen nog steeds goed waar ik ze voelen moest, dus alsnog wel goeie trainingen gehad lijkt me en leek me beter dan niets doen gezien ik het weekend geen mogelijkheid om te trainen ivm kids en afspraken..

Wanneer de vermoeidheid volgende week blijft, wellicht een idee om een deload weekje te doen. Even checken met dhr wovano

Gewicht is deze week flink gestegen, maar vanochtend weer in ene 0,8 lager. Donderdagavond soep gegeten (met pasta en kip) met veel zout, dus daardoor ook gewicht van vrijdag lijkt me stuk omhoog.

Zit nu in week 16 van de bouwfase, van 71,8 naar 75,2, dus 220 gram per week gemiddelde stijging. Lijkt me prima 👌🏼 als ik kijk naar de afgelopen periode dan is het eigenlijk pas vanaf 21 januari goed meetbaar. Daarvoor veel schommelingen geweest door feestdagen, ziek, vreetkicks.
In die 8 weken is mn gewicht gemiddeld 500 gram per week toegenomen.

Trainingen zijn nog steeds 2xUB en 2xLB. LB trainingen gaan echt heel erg lekker. UB gaat laatste weken wat zwaarder en merk ik iets minder progressie in.

Hoe ziet de week er een beetje uit nu:

Slaap: proberen 8 uur per nacht

Trainingen: 4x per week

Qua voeding deze week:
3201cal rustdagen
3522cal trainingsdagen

E230/F110/C385


Supplementen vitamines:
Ochtend:
Vitamine D3 5000iu (1x3000+1x1000+1xD3K2)
Vitamine C 1000 (1 tab)
Vitamine K2 (D3+K2 XXL) (1tab)
Multivitamine (1tab)

Voor avond eten:
Omega 3 ultra pure vis olie 2 caps

Voor slapen gaan:
Zink en Magnesium 4 caps

NTD: Creatine (5gr) voor avond eten
TD: Creatine (5gr) + Beta alanine (2,5gr) + citruline malaat (3gr)



Screenshot_20230311_081806_Sheets.jpg


Screenshot_20230311_081852_Sheets.jpg


Screenshot_20230311_083645_Sheets.jpg


Fijn weekend weer!
 
Vorige week deload weekje gehad en zondag/maandag niet helemaal fit.
Daarna deze week 4 top trainingen gedraaid.
Goeie MMC, rom en vorm, lekkere pomp, pr's, kortom heerlijk getraind.

Voedingsschema goed gevolgd, goede nachtrust gepakt en merk dat sterk in de trainingen en herstel.

Daarnaast sinds aantal weekjes begonnen met wat rek en strek oefeningen. Helaas nog niet zo consistent als ik zou willen, maar begin is er 😋
Aantal oefeningen van Alan Thrall gepakt:
En daarnaast nog wat extra oefeningen toegevoegd die ik zelf lekker vind.

Waarom? Omdat ik tijdens de leg press mobiliteit mis om goed diep te gaan en daarbij de spieren goed op rek te brengen, zonder dat mn onderrug teveel los komt van de bank.

Bij de leg press ook stuk terug gegaan in gewicht om goed diep te kunnen gaan. Daarnaast bulgarian split squats toegevoegd.
Bij UB schema's iets minder volume op de armen, 2 setjes per oefening ipv 3 en iets meer focus op borst.

Alle oefeningen bestaan nu uit:
- 1: 8-12 reps 0-1RIR. 12 reps gehaald->gewicht verhogen
- 2: backoff op 75-80% gewicht van eerste set en doorgaan tot falen. Max 18 reps anders gewicht verhogen.

Voeding afgelopen week:
TD 3522cal
NTD 3201cal

Gemiddelde macro's:
K366/E216/V102

Deze week worden carbs weer verhoogd.
TD 3695cal
NTD 3374cal

Zit al op flink aantal calorieën voor naturel lijkt me en groei gaat langzaam maar gestaag. Tevreden mee 👌🏼
 
Ben nog wat meer dingen gaan tracken zoals (wordt ook gevraagd door de coach):
- hoeveel procent voedingsschema gevolgd (hoeft uiteraard niet altijd gelijk te zijn aan afwijking calorieën tov schema)
- uren slaap

Screenshot_20230325_060602_Sheets.jpg


Screenshot_20230325_061448_Sheets.jpg


Screenshot_20230325_060621_Sheets.jpg
 
Log niet zo heel veel meer, maar trainingen gaan nog steeds erg lekker.

Train nog steeds consequent 4x per week.
UB1/LB1/UB2/LB2

Alle oefeningen voelen ook echt goed aan. Vorm voelt bij alles goed, mmc, alles bevalt eigenlijk prima qua oefeningen op alle 4 de schema's 👌🏼
Hoe zwaar het ook richting einde van de set wordt, probeer echt met alles: excentrisch 2-3sec, contractie goed krachtig, goeie stretch, goed knijpen bij volle contractie, full rom. Gaat erg lekker 👌🏼

Gewicht en afmetingen nemen ook wekelijks nog steeds iets toe, dus niets te klagen.

Deze foto kreeg ik zondag van Wouter, leuk verschil om te zien. Links vorig jaar augustus, rechts checkin van afgelopen zaterdag (rechts abs aangespannen, maar zie prima verschil). Gewicht hetzelfde.
IMG-20230402-WA0020.jpg


Deze foto's vanavond tijdens training genomen:

Na rug en borst:
20230405_194400.jpg


Na Biceps cable curls:
20230405_201225.jpg


Calorieën nu:
NTD 3374
TD 3695
 
Goedemorgen amigo's,

Checkin van deze week:
NTD 3374
TD 3695

Gemiddelde deze week:
E221 / V130 / K402

Calorieen afw deze week:
1439cal = 5,78%


Getraind:
4x - ma ocht, di ocht, woe av, vrij av
Trainingen gingen goed en sterk! Wel vermoeiend, maar toch erg sterk qua pr's en feeling

Woensdag en donderdag erg veel honger gehad en moeite om buiten eetschema om me in te houden 😉

Huidig voedingsschema is trouwens:

Maaltijd 1
100gr havermout
100gr blauwe bessen
25gr whey
20gr amandelpasta

Maaltijd 2
4 boterhammen
20gr pindakaas
5plakjes kip/kalkoenfilet
Appel

Maaltijd 3
2 medium wraps
Halve avocado
100gr kip musclemeat

Maaltijd 4
200gr Basmatirijst musclemeat (80gr onbereid)
100gr sperziebonen musclemeat
100gr kip musclemeat (indian butter is heerlijk!)
20gr amandelen
15gr lightsaus xxl (sweet chili of sweet soy)

Maaltijd 5
650cal avond eten (indien gezin vette hap, rookworst, pizza, snackbar eet, dan maak ik iets anders wat binnen macro's past)

Maaltijd 6
250gr kwark
100gr aardbeien of blauwe bessen
60gr muesli naturel
15gr amandelen
1gr kaneel

Post workout:
5 snack a jacks Smoooooooth caramel
30gr whey

Afmetingen en gewicht gaan mooi gestaag.
Screenshot_20230408_112834_Sheets.jpg


Las dat de INBA (naturel bodybuild federatie) masters heeft vanaf 40 jaar. Word ik oktober 37, dus begint stiekem wel beetje te kriebelen om te gaan trainen om wellicht met 40 eens op het podium te staan. 22 april is er een livestream van het NK naturel bodybuilding beschikbaar, dus die maar eens bekijken hoe de fysieken daar zijn.
In ieder geval blijft het plan om nog veeeeel massa te pakken op de benen.

Paar foto's van vanochtend:
20230408_082859.jpg


20230408_082911.jpg


20230408_082946.jpg


20230408_083001.jpg


20230408_083025.jpg


20230408_083104.jpg



Fijn Paasweekend!
 
Leuk die wedstrijdambities man! En das een serieuze hoeveelheid blauwe bessen haha.
 
Leuk die wedstrijdambities man! En das een serieuze hoeveelheid blauwe bessen haha.
Thanks 👌🏼
Had het er wel nog even over met de coach. Als ik nu op podium zou willen staan moet er nog wel 10-15kg vanaf voor podium waardig fysiek. Dus zou ergens rond de 62-65kg uitkomen. Dat is wel heel erg licht. Dus ben benieuwd wat 3-4jaar bouwen me zou kunnen brengen.

Ja die bessen gaan hard 🤣 daarom vaak de ochtend bessen en de avond dan aardbeien
 
Mogguh weer!

Niet echt een noemenswaardige week. Wel getraind, maar ging niet bijster lekker. Beetje vermoeid, verkouden, moeite om goeie feeling te krijgen tijdens trainingen, ondanks dat toch wel weer goeie progressive overload.

Checkin van deze week:
NTD 3374 (ongewijzigd)
TD 3695 (ongewijzigd)

Gemiddelde deze week:
E223 / V108 / K394

Calorieen afw deze week:
cal 720 = 2,93%
Eigenlijk alleen zaterdag voor Paas een grovere cheat gehad omdat we bij mn ouders aten.

Getraind:
3x - ma mid, di av, do av
Trainingen gingen redelijk vermoeiend en daardoor ook iets minder motiverend.

Mindere week, gewicht onverklaarbaar paar dagen best omhoog gegaan. Wellicht ook door minder cardio na trainen? Ben laatste tijd na trainen gaar of heb weinig tijd ivm bijvoorbeeld in de ochtend trainen.. stappen zijn wel gemiddeld hoog geweest deze week. Cardio dus wel weer puntje van aandacht. Gemiddelde gewicht stijging 0,5kg dus valt mee

Besloten om vandaag niet te gaan trainen en ff weekendje rust te pakken (ook verkouden sinds dinsdag)

Trainingen beginnen wel weer wat zwaarder te worden qua herstel. Kan ook komen door druk paasweekend. Dus deze week ff aankijken, want slaap is laatste tijd goed.

Fijn weekend!
 
Gemiddelde deze week:
E223 / V108 / K394
Je eet behoorlijk clean zo te zien. Geen last van zoveel eiwitten (bijna 3x bw toch?)? Van de andere kant, 500gr carbs is ook niet niks, zou dan zelf al gauw naar snacks grijpen. Lekker bezig iig!
 
Thanks 👌🏼 ja eigenlijk wel inderdaad, af en toe een cheat, maar voor de rest alles clean idd. Tis nu eigenlijk dat ik telkens denk: ojah ik mag weer eten maar dat ik er ook nog wel zin in heb haha. Honger gevoel gelukkig niet zo meer aanwezig, maar merk sterk dat hoe minder toegevoegde suikers/bewerkt voedsel ik eet, hoe minder honger gevoel er tussen door is.
Eiwitten niet echt last van eigenlijk, scheten liet ik altijd al veel haha 🤣 darm flora laatste tijd wel iets minder dan normaal gesproken, ietsjes meer last van dat ik niet helemaal leeg ga op toilet of ochtend niet kan, maar gelukkig niet elke dag
 
Thanks 👌🏼 ja eigenlijk wel inderdaad, af en toe een cheat, maar voor de rest alles clean idd. Tis nu eigenlijk dat ik telkens denk: ojah ik mag weer eten maar dat ik er ook nog wel zin in heb haha. Honger gevoel gelukkig niet zo meer aanwezig, maar merk sterk dat hoe minder toegevoegde suikers/bewerkt voedsel ik eet, hoe minder honger gevoel er tussen door is.
Eiwitten niet echt last van eigenlijk, scheten liet ik altijd al veel haha 🤣 darm flora laatste tijd wel iets minder dan normaal gesproken, ietsjes meer last van dat ik niet helemaal leeg ga op toilet of ochtend niet kan, maar gelukkig niet elke dag
Misschien moet je spijsvertering nog aanpassen aan het surplus?
Anders denk je al gauw richting combi van veel vezels met te weinig vocht door het bulken. Mocht je te weinig vezels binnen krijgen kan ik psyllium wel aanraden, heeft bij mij iig vaker goed geholpen.
 
Zo heb ik er nog niet eens aan gedacht inderdaad. Ga het deze week ff aankijken of er weer een stijgende lijn in komt. Als het dalend wordt, dan eens naar psyllium kijken inderdaad. Thanks maestro 🤝🏼
 
Hola,

Prima week gehad qua trainingen. Allemaal erg krachtig, goeie mmc en flow tijdens de training. Lekker 💪🏽

Checkin van deze week:
NTD 3374 (ongewijzigd)
TD 3695 (ongewijzigd)

Gemiddelde deze week:
E225 / V117 / K402

Calorieen afw deze week:
cal +526 = 2,11%
Uitschieters/grove cheats:
- zaterdag kraamvisite+avond vriend

Gemiddelde gewicht gestegen met 300gr dus netjes.

4x getraind en split nog steeds 2 verschillende UB en 2 verschillende LB. Ongewijzigd.

Omdat mn testosteron in januari 2021 maar 11nmol was en waardes tussen de 12 en 40 liggen normaliter (ziekenhuis zegt 9-30nmol als standaardbereik), toch maar weer eens de arts gemaild of ik dat weer eens kan laten prikken, indien nog zo laag, hoop ik aan de trt te kunnen gaan. Vrije testosteron lag destijds wel op 239 pmol (standaardbereik volgens ziekenhuis: 165-655). Zonde dat ik er nu heel veel energie en passie in stop en als dat geremd zou worden door een test tekort. Eerst maar eens reactie arts afwachten of ik het kan laten testen en anders andere ziekenhuizen of Andros kliniek eens proberen.

Fijn weekend!
 

Bijlagen

Ah, daar twijfelde ik idd al aan.. omdat het binnen de normale waardes blijft. Geloof dat ze op 30 nmol gokken. Wel jammer als dat uitgesloten wordt (is vandaag NK van, dus ff livestream kijken).
Hoe bevalt het jou? Of ff pm'en?
 
Back
Naar boven