Fitness Seller

SjoaMelk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xerxes

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
145
Waardering
0
Hi allemaal

ik heb laatst een pakje Soja melk gehaald. En ik moet zeggen dat het wel redelijk smaakt. Hoe zit het met de kwaliteit van de eiwitten. Zijn die even goed als die uit gewone melk?

groeten, Xerxes
 
Originally posted by xerxes
Hi allemaal

ik heb laatst een pakje Soja melk gehaald. En ik moet zeggen dat het wel redelijk smaakt. Hoe zit het met de kwaliteit van de eiwitten. Zijn die even goed als die uit gewone melk?

groeten, Xerxes

WTF is sojamelk :D
 
Soja is helemaal ***. Het onderdrukt je proteinesynthese...moet je niet hebben dus :(
 
synthese

proteine synthese: Wat doet dat precies ?

is dat het opname process?

Xerxes
 
Re: synthese

Originally posted by xerxes
proteine synthese: Wat doet dat precies ?

is dat het opname process?

Xerxes

jup is het opnameproces...

niet doen die soja weg ermee :D
 
de pdcaas van soja is net zo goed als wei.
in wei zitten een aantal specifieke nuttige aminozuren die niet in soja zitten. Ligt er ook aan welke soort wei je koopt, maar als je er eentje hebt waarvan de ketens zelfs in di en tripeptiden zijn gebroken heeft die daardoor de ontzettend snelle opname, en dat is waar we wei voor gebruiken.

een onderzoek waarbij een gebruikersgroep op soja eiwitten leefden en een andere op wei en caseine (zeg maar de standaard) bleek aan het eind van het onderzoek dat beide groepen evenveel gewichtstoename hadden in spier.... en that's what it's all about.

Ik bezie soja als een aanvullingkie, niet de hoofdmoot van m'n eiwitconsumptie.

Dit is wel interessante info over soja. http://www.sover.net/~timw/soyvswhy.htm
 
Laatst bewerkt:
Tja, toch niet ErEf. Ik heb een tijdje terug een onderzoek gelezen (wwer uitgebreid...iets van 27 pagina's meen ik). Dat het allemaal niet zo goed is als er voorgedaan wordt.
Oa van die proteine synthese dus...
Ook ea over kanker. Er wordt vaak gezegt dat het kanker preventief werkt...en dat klopt voor een paar soorten, maar voor een aantal factoren meer werkt het precies andersom. Heel jammer, maar zo schint het nu eenmaal te zijn. En zo waren er meer dingen
Ik zal eens kijken of ik het onderzoek nog kan vinden...
 
yep... ik heb het gelezen over die phytonutrienten die oestrogenen of de werken ervan immiteren, wat weer tot kanker zou kunnen leiden, in darmen, maar ook weer kankerremmend kunnen zijn.

'k wil dat onderzoek van je ook wel lezen.. blijft interessant.
hier een link naar een onderzoek ivm soja en kanker
http://oud.refdag.nl/gezo/010213gezo02.html

komt er eigenlijk ook op neer ( en het staat er ook in) variatie... laat het niet de hoofdmoot zijn van je voeding..
staat ook in dit artikel
[Link niet meer beschikbaar]
 
Heheh...inderdaad. Mare...om het feit dat het de proteine synthese druk laat ik het wel staan hoor, zker als ik de keuze heb :D
 
Ach, als aanvulling bij je gewone dieet moet het wel kunnen... voordeel is dat het in veel smaken bestaat en het een variatie is als je melk even beu bent.
Van een litertje of 2 per week ga je echt niet stoppen met groeien hoor, en bovendien zitten er ook goeie dingen in!

Vraagje: heeft sojamelk hetzelfde effect als melk ivm onderhuids vet?
 
de sojamelk van alpro die ik heb, bevat 2.2 gr vet per 100 ml. da's minder dan volle melk. Ook is van gewone volle melk ongeveer de helft enkelvoudig onverzadigd en de rest verzadigd vet. Van soja is meer dan de helft meervoudig onverzadigd vet.
Ook bevat sojamelk minder zout. (alhoewel zout niet verkeerd is natuurlijk).
vooral omdat de vetsamenstelling van sojamelk anders is denk ik dat ook het effect op de huid anders is. Maar ik heb daar verder niks over kunnen vinden.
 
jaaaaaaaajaaaaaaaaaa ???
 
Vet in melk heeft niets met huidverdikking te maken, het zijn de enzymen in melk die de huid verstevigen en dus 'dikker' maken.

Over soja heb ik ook al veel negatieve zaken gelezen, persoonlijk moet ik er niets van hebben.
 
Originally posted by admin
Vet in melk heeft niets met huidverdikking te maken, het zijn de enzymen in melk die de huid verstevigen en dus 'dikker' maken.

Over soja heb ik ook al veel negatieve zaken gelezen, persoonlijk moet ik er niets van hebben.

Vandaar dat er ook weinig over soja in dit board te vinden is.
 
Originally posted by admin


Over soja heb ik ook al veel negatieve zaken gelezen, persoonlijk moet ik er niets van hebben.

Me neither. Varkensvoer is het :D
 
Hmmm.. tja wie weet lust ie ook wel varkensvoer.
Net als hondebrokken das echt heel goed voor je zitten ook aardig wat eiwit in :D
 
Originally posted by Elmar
Hmmm.. tja wie weet lust ie ook wel varkensvoer.
Net als hondebrokken das echt heel goed voor je zitten ook aardig wat eiwit in :D

Ja, die krijg jij zeker elke dag van je baas :p
 
Back
Naar boven