AndroidHealthClinic

Skate4Air (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Twistofchaos

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
1.601
Waardering
420
Lengte
1m75
10 februari is D-Day. Dan ga ik de Skate4Air Daylight Challenge schaatsen op het Runn meer in Zweden.

Mijn doel is om minimaal honderd kilometer te schaatsen en dat doe ik voor onderzoek naar Cystic Fibrosis. (Mucoviscidose/Taaislijmziekte.)
Honderd kilometer klinkt misschien niet heel indrukwekkend maar ik schaats voor mijn "eigen" goede doel en mijn meest recente longfunctie was een magere 32% FEV1. Dat ik daarmee toch nog naar buiten kan en actief kan zijn is te danken aan therapiegetrouw leven maar vooral door dagelijks heel hard te trainen en zoals ik hier wel eens vaker vertel is DBB een jaar of tien geleden verantwoordelijk geweest voor een grote ommezwaai in mijn gezondheid. Hier hoop ik ook als voorbeeld voor te dienen.

Neem een kijkje op mijn actiepagina!:
Stan Arts zet zich in voor Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting

En volg mijn blog richting de Daylight Challenge.:
Mijn avontuur en voorbereidingen richting 10 februari. De Skate4Air Daylight Challenge in Zweden!
 
Ben zelf geen voorstander van goede doelen steunen omdat de mensen die geen drol doen het meeste geld binnenharken voor zichzelf.

Maar wil je desondanks veel succes wensen, respect voor dat je met een beperking toch je best doet er wat van te maken.
 
Succes man.

Dat jupiter je gunstig gezind mag zijn.
 
Succes, en moge je eerste kind van het mannelijke geslacht zijn.
 
Jochem lijkt me ook wel een goeie kerel. Succes verder.
 
Succes man, hou me op de hoogte. Goed bezig! Nog anders gaan trainen?
 
Succes man, hou me op de hoogte. Goed bezig! Nog anders gaan trainen?

Bedankt! Ook iets voor jou? Volgend jaar?

Trainen niet veel anders want ik moet het vooral hebben van krachttraining. Ben gewoon vaker gaan schaatsen. Lastig is wel dat ik liefst minimaal 3 dagen wil tussen squatten en schaatsen om van beiden iets te kunnen maken maar dat lukt zelden. Aan de andere kant lijk ik door het schaatsen nauwelijks beenkracht in te leveren. Dat zal wel komen door functionele kracht (constant diep willen zitten en veel op 1 been) en de aanmaak van rode spiervezels.
 
Ik kan niet schaatsen, anssrs was het zeker leuk. Schaatsen is toch meer duursport. Maar het zal prima naast elkaar kunnen. Doen er meer mee of jij alleen
 
Back
Naar boven