Fitness Seller

Skatermarvin's contest log 2013 "Droger dan ooit.." (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Skatermarvin

Superior Athlete
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 sep 2006
Berichten
46.678
Waardering
33.592
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
> 50%
Skatermarvins contest log 2013; Droger dan ooit!

Beste Dutchbodybuilders,

Vorig jaar had ik niet deelgenomen aan de contest na wel te hebben deelgenomen in 2009, 2010 en 2011. Dit jaar vond ik het wel weer tijd worden om wel weer mee te doen aan de contest!


Voeding::meal:
Ik train inmiddels al enkele jaren en heb al een hoop geprobeerd qua trainingsstijlen en voeding, maar nooit lukt het droger te worden. Begin 2012 heb ik voor mezelf besloten zolang ik af te stappen van de echte bulk en cut-cyclussen (na het lezen van onder andere: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/how-to-recomp-303862/ ). Het echte bulken bracht me namelijk weinig. Op mijn top bulk woog ik eens 94kg, maar met een behoorlijk hoog vetpercentage. Meestal al ging ik dan weer cutten resulteerde dat in een nihile tot nagenoeg geen winst in VVM. Echt goed droog werd ik vaak ook niet met cutten.

Aan het eind van 2012 ben ik me wat meer gaan verdiepen in IF en ben ik daarmee begonnen. Ik eet daarbij op trainingsdagen een overschot aan calorieen en redelijk high carb (~400g). Op rustdagen daarentegen creeer ik een tekort en grotendeels low carb (<100g).

Hiermee ben ik de laatste tijd al iets droger geworden. Het is mijn plan tijdens de contest nog droger te worden, droger dan ooit!

Training::lifter:
Qua training volg ik momenteel het push/pull/benen principe van Kelei van bodybuilding.com (http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/schema-kelei-bodybuilding-com-325411/).
Ik volg deze routine nu circa 3 maanden en vind het een prettig systeem, maar de rek lijkt er een beetje uit qua vooruitgang. Ik blijf daarom waarschijnlijk aan het begin van dit log dit schema nog aanhouden, maar verwacht halverwege te switchen naar een andere type schema met mogelijk weer gewone straight sets.

Voor degene die geen zin hebben om het volledige eerder genoemde topic van Kelei door te lezen een korte toelichting op zijn trainingsmethodiek:

Het is een Push/Pull/Benen schema met een vaste sellectie aan oefeningen, waarbij het de bedoeling is voor iedere oefening bijvoorbeeld de benchpress in de eerste set 8-12 herhalingen te maken.

Het gewicht dat je gebruikt is ongeveer het gewicht van je 10RM. Nadat deze set is uitgevoerd houd ik het gewicht gelijk en ga ik na maximaal 30 seconde rust verder met het maken van reps (vaak niet meer dan 4), vervolgens weer racken..maximaal 30 seconde rust en weer reps maken (niet tot failure), hiermee ga ik door tot ik 50 reps heb gemaakt (met het gewicht van mijn 10RM).

In praktijk ziet dit er als volgt uit:

Benchpress: 10x80kg (Eerste set), 10sets x 3 reps x 80kg (30 reps in 10 sets van 3 herhalingen), 5 sets x 2 reps x 80kg (10 reps in sets van 2 herhalingen) --> Alle sets bij elkaar is het 50 reps met het gewicht van mijn 10RM.

Haal ik de eerste set 12 reps, dan wordt het gewicht verhoogt.



"Ik wil een ieder een goede wedstrijd wensen! Dat we allen maar onze topshape mogen behalen!":thumbs:



Hier de foto's en cijfers van de afgelopen contests (2012 heb ik niet mee gedaan)! Dit jaar is de bedoeling er weer beter bij te staan!

2009 (Eindcijfer 6.75)


2010 (Eindcijfer 7.57)


2011 (Eindcijfer 7.24)


skatermarvin2009.jpg


Skatermarvin2010.jpg


Skatermarvin2011.jpg
 


Top dat jullie volgen! Welkom:thumbs::D

---------- Post toegevoegd 7 May 2013 om 09:44 ----------

Ik begin de contest rustig aan, want vandaag staat er een rustdag op het programma! Zoals al aangekondigd voor rustdagen low carb, low calorie

Voeding, dinsdag 07-05-2013::meal:
6:45 250mg Caffeine
9:00 1L groene thee
11:00 250mg caffeine
12:15 150g kipfilet + 30g whey + 50g notenmix + visolie & multivit
15:00 150g kipfilet + 30g whey + 50g notenmix + visolie
18:00 Roerbak noodles met italiaanse roerbakgroenten, kip & champignons + 35g casseine

~2065kcals, E/K/V = 215g (41%) / 100g (20%) / 90g (39%)
 
Succes met de compo!
 
In. Goed fysiek, ben benieuwd hoe je erbij staat als je echt ripped bent !
 

In natuurlijk!

Succes! :thumb:

In succes man!

Succes met de compo!

In. Goed fysiek, ben benieuwd hoe je erbij staat als je echt ripped bent !


Succes marvin!
Allen bedankt en welkom in mijn contest log:D! Ik zal proberen de andere contestlogs ook wat te volgen!:thumbs:
 
Succes man en ga je zeker volgen.
Kan wellicht nog wel wat leren van jou IF cut ;)
 
Hoppe succes bro
 
Succes man!
Jij bent de DBB contest veteraan :P ?
 
In! Ik volg je al een tijdje maar heb nooit echt iets gepost!
Succes nog!
 
En hier ook succes
 
in!

succes marv!
 
Back
Naar boven