AndroidHealthClinic

Skinny en 4000 kcal eten voor bulk.

Bezoekers in dit topic

Barre

Novice
Lid geworden
17 mrt 2022
Berichten
21
Waardering
9
Lengte
1m70
Massa
61kg
Vetpercentage
13%
Hallo iedereen,

Ik stel me even voor omdat ik nieuw ben,
Ik ben bart
30jaar
1m69
61kilo
En heb de bedoeling groter en sterker te worden.

Ik heb mijn bmr uitgerekend en kom uit op 1600 + 500 = 2100 maar kom niet bij.
Ben nu begonnen aan bulk met 4000kcal per dag, is dit verstandig?

Ga 3x in de week fullbody doen.

Hou rekening dat ik nieuw ben.

Mvg bart
20220316_201055.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220316-202931_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20220316-202931_MyFitnessPal.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 95
  • Screenshot_20220316-202955_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20220316-202955_MyFitnessPal.jpg
    72,8 KB · Weergaven: 86
  • Screenshot_20220316-213130_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20220316-213130_MyFitnessPal.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 89
  • Screenshot_20220316-213707_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20220316-213707_MyFitnessPal.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn bmr uitgerekend en kom uit op 1600 + 500 = 2100 maar kom niet bij.
Dat is ook niet helemaal hoe BMR werkt.
BMR wil zeggen Basal Metabolic Rate oftewel de hoeveelheid energie dat jouw lichaam verbruikt om je in leven te houden.
Hier moet je eerst nog je PAL (physical activity level) mulitplier bij nemen en dan kom je uit op je TDEE (total daily energy expenditure).
TDEE = de hoeveelheid energie je verbruikt in totaal op een dag.

Hier wil je 500 bij optellen. Niet bij je BMR.
 
Laatst bewerkt:
In de app (my fitnesspal)had ik alles ingevult en actief persoon gezet dus denk dat dit al gebeurt is..
Bedankt voor uw reactie.
Ben gewoon een beetje bang dat ik 5000kcal ga moeten eten voor iets of wat aan te komen🤕
 
In de app (my fitnesspal)had ik alles ingevult en actief persoon gezet dus denk dat dit al gebeurt is..
Bedankt voor uw reactie.
Ben gewoon een beetje bang dat ik 5000kcal ga moeten eten voor iets of wat aan te komen🤕
Lijkt me sterk, ik zou wel je spul uitrekenen met de formule die Ano_281122 net stuurde en kijken wat die zegt. Anders kan je gewoon eerst 3000kcal proberen voor een paar weken.
 
Dit zou vandaag zijn zonder mijn avondeten meegerekent.
Kan pasta zijn met vis en groenten of kan kip zijn weet ik nog niet
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220317-072555_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20220317-072555_MyFitnessPal.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 92
In de app (my fitnesspal)had ik alles ingevult en actief persoon gezet dus denk dat dit al gebeurt is..
Bedankt voor uw reactie.
Ben gewoon een beetje bang dat ik 5000kcal ga moeten eten voor iets of wat aan te komen🤕
Ahh oké dan haal ik heel die berekening er even uit.
Ik ga er vanuit dat je met die 4000 kcal bulk in no-time de weegschaal flink omhoog zou moeten zien gaan. Aangezien dit praktisch dubbel is van wat er uit de meeste berekeningen komt, die berekeningen zijn natuurlijk super gemiddeld.

Gaat het veel te hard, dan weet je dat er ook veel vet bij zit, dus zul je wat lager moeten gaan zitten. Gebeurt er niets qua gewicht, dan verhoog je na een paar weken.
 
Ahh oké dan haal ik heel die berekening er even uit.
Ik ga er vanuit dat je met die 4000 kcal bulk in no-time de weegschaal flink omhoog zou moeten zien gaan. Aangezien dit praktisch dubbel is van wat er uit de meeste berekeningen komt, die berekeningen zijn natuurlijk super gemiddeld.

Gaat het veel te hard, dan weet je dat er ook veel vet bij zit, dus zul je wat lager moeten gaan zitten. Gebeurt er niets qua gewicht, dan verhoog je na een paar weken.
Top, ik heb nog nooit in mijn 30 levensjaren zoveel gegeten door de dag heen en kwark voor slapengaan enzo... ik hou deze formatie dua effe paar weekjes aan en hou jullie op de hoogte!

Erg bedankt!
Newbie is jullie dankbaar💪
 
In de app (my fitnesspal)had ik alles ingevult en actief persoon gezet dus denk dat dit al gebeurt is..
Bedankt voor uw reactie.
Ben gewoon een beetje bang dat ik 5000kcal ga moeten eten voor iets of wat aan te komen🤕
Klopt. Ik heb hem even uit de hand uitgerekend en kwam uit op 2785 kcal om op gewicht te blijven. Dan heb ik je activiteit level wel voor de zekerheid redelijk hoog gezet.
Wat je het beste kunt doen is gewoon iedere dag wegen, eind van de week je weekgemiddelde bekijken, gaat je gewicht de goede kant op een tempo wat jij voor ogen hebt? Top, niks veranderen.

Gaat het veel te snel, zit je te hoog, krijg je veel extra vetmassa en zou het verstandig kunnen zijn een stapje terug te gaan.

Consistent wegen. Resultaten bekijken. Aanpassen waar nodig is.
Die berekeningen zijn zo ongelofelijk gemiddeld gepakt dat het niet echt meer is dan een ruwe richtlijn.
 
Klopt. Ik heb hem even uit de hand uitgerekend en kwam uit op 2785 kcal om op gewicht te blijven. Dan heb ik je activiteit level wel voor de zekerheid redelijk hoog gezet.
Wat je het beste kunt doen is gewoon iedere dag wegen, eind van de week je weekgemiddelde bekijken, gaat je gewicht de goede kant op een tempo wat jij voor ogen hebt? Top, niks veranderen.

Gaat het veel te snel, zit je te hoog, krijg je veel extra vetmassa en zou het verstandig kunnen zijn een stapje terug te gaan.

Consistent wegen. Resultaten bekijken. Aanpassen waar nodig is.
Die berekeningen zijn zo ongelofelijk gemiddeld gepakt dat het niet echt meer is dan een ruwe richtlijn.
Ok, bedankt voor de moeite..
Ben vrachtwagenchauffeur dus echt veel beweging heb ik nie overdag maar wel redelijk nerveus type dus actief ia in orde denk ik :-)..

Dit schema goed voor paar weken full body training? Omdat ik maar 3x in de week naar fitness kan.
 

Bijlagen

  • screenshot_2016-06-25-16-26-37.jpg
    screenshot_2016-06-25-16-26-37.jpg
    195,2 KB · Weergaven: 92
Ook heb ik de vraag of het kwaad kan dat de macros een beetje afwijken maar calorieen wel gehaalt worden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220316-213707_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20220316-213707_MyFitnessPal.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 60
Ok, bedankt voor de moeite..
Ben vrachtwagenchauffeur dus echt veel beweging heb ik nie overdag maar wel redelijk nerveus type dus actief ia in orde denk ik :-)..

Dit schema goed voor paar weken full body training? Omdat ik maar 3x in de week naar fitness kan.
Ligt ook wel een beetje aan wat je doet op de vrachtwagen. Heb zelf lang distributievervoer gereden en liep toch wel systematisch 12.000+ stappen op een dag. Maar knap man, de meeste mannen in die branche moeten eerder kijken hoe ze 50kg af kunnen vallen dan aan moeten komen... Aangezien de broodjes bal bij de Shell ze vanzelf inhalen :roflol:

Het schema zou ik persoonlijk anders doen, heb over een kwartiertje meer tijd om je een schema te sturen die mij misschien geschikter lijkt voor je. Je begint net in de sportschool toch?
Ook heb ik de vraag of het kwaad kan dat de macros een beetje afwijken maar calorieen wel gehaalt worden.
Nee maakt opzich niet zo heel veel uit. Zolang je 1g vet per kg lichaamsgewicht + 2g eiwit per kg lichaamsgewicht haalt is het al lang prima. Ten minste dat vind ik. Als je best wel flink dun bent, zoals jij, lijkt mij het vooral belangrijk om je kcal doel te halen.
 
Ligt ook wel een beetje aan wat je doet op de vrachtwagen. Heb zelf lang distributievervoer gereden en liep toch wel systematisch 12.000+ stappen op een dag. Maar knap man, de meeste mannen in die branche moeten eerder kijken hoe ze 50kg af kunnen vallen dan aan moeten komen... Aangezien de broodjes bal bij de Shell ze vanzelf inhalen :roflol:

Het schema zou ik persoonlijk anders doen, heb over een kwartiertje meer tijd om je een schema te sturen die mij misschien geschikter lijkt voor je. Je begint net in de sportschool toch?

Nee maakt opzich niet zo heel veel uit. Zolang je 1g vet per kg lichaamsgewicht + 2g eiwit per kg lichaamsgewicht haalt is het al lang prima. Ten minste dat vind ik. Als je best wel flink dun bent, zoals jij, lijkt mij het vooral belangrijk om je kcal doel te halen.
Haha, ik stop nogtans ook regelmatig voor broodje frikadel dan🤣 en ik rij op de kipwagen dus als is 1000stappen haal is het veel🤣 vermoeiende aan de job is wel da knopke duwen🤣 haha ik ben altyd al zo smal geweest... ja ik begin net in de sportschool dus is allemaal nieuw voor mij.. maar wil er mij echt in verdiepen en echt gemotiveert om eindelijk ook eens groter te zijn dan steeds diene smalle... ok is goed, doe maar rustig aan man. Ben al blij met je tips kqn ik al heel eind ;-)
 
Ik hou het schema even in de oefeningen die je zelf geselecteerd hebt, pas alleen de volgorde aan:
Het is zomaar een snelle simpele opzet maar ik zal even kort de aanpassingen uitleggen, een perfect schema is het niet, het enige wat ik er echt aan veranderd heb is de volgorde.
- Ik wissel de spiergroepen om, zodat bijvoorbeeld na deadliften (vooral hamstrings/billen), je gaat bankdrukken, zodat je benen even wat meer rust hebben zodat je de volgende oefening voor dezelfde spieren frisser kunt doen. (in dit geval lunges).
- Ik kies de "grote" oefeningen eerst zodat je die zo fit mogelijk kunt doen aangezien het daarbij belangrijk is dat je ze technisch netjes uitvoert. Hierdoor wil je die als eerste doen zodat je niet super moe die lastigere oefeningen gaat afraffelen (deadlift, bankdrukken, squats, military press). En het schiet minder op als je heel je bovenbenen al compleet vernietigd hebt om daarna nog te gaan squatten.
- Front raise is niet zo heel erg nodig aangezien de voorkant van je schouders ook veel werk verzetten bij alle chest press varianten. Vandaar dat ik eerder iets voor je zijkant van je schouders zou doen.
- Kleine oefeningen zoals curls, tricep extensions, kuiten etc op het eind, dezelfde beredering als punt 2, maar dan andersom.

Hoe kom je eigenlijk aan dit schema? Aangezien het best een apart schema is voor een beginner om eerlijk te zijn.
Het is namelijk nogal veel, rare oefeningen selectie en bijvoorbeeld dag 3 is wel héél veel borst vergeleken met de rest, de balans in het schema is vrij ver te zoeken vind ik.

Deadlift
Incline Bench
Lunges
Hyperextensions
Leg Extensions
Front raises (zou eigenlijk lateral raiases doen als ik jou was)
DB Extensions
Barbell Curl

Squat
Pull down
Military Press
Cable Pull
Side Raise
Chest Flys
Single arms
Calfs

Squats
Incline bench press
Pull-ups/chin-ups
DB Bench Press
Hyperextensions
Dips
Front raises (zou daar eerder DB shoulder press o.i.d. doen)
Curls
 
Niet fan van in 1 keer zo hoog. Probeer eerst + 500. Gebeurt er dan niks + 500 etc.
 
Denk je niet dat 4k wat veel is? Natuurlijk is ieder lichaam anders, en speelt je dagelijkse activiteiten ook mee, maar als ik kijk naar je lengte (ik ben zelf even groot) en je gewicht lijkt me 4k echt veel te veel. Ikzelf was altijd super actief, sporten iedere dag 1.3h en kwam geleidelijk aan op 2800-2900. Maar goed, zoals gezegd is ieder lichaam anders. Meten = weten
 
Ik hou het schema even in de oefeningen die je zelf geselecteerd hebt, pas alleen de volgorde aan:
Het is zomaar een snelle simpele opzet maar ik zal even kort de aanpassingen uitleggen, een perfect schema is het niet, het enige wat ik er echt aan veranderd heb is de volgorde.
- Ik wissel de spiergroepen om, zodat bijvoorbeeld na deadliften (vooral hamstrings/billen), je gaat bankdrukken, zodat je benen even wat meer rust hebben zodat je de volgende oefening voor dezelfde spieren frisser kunt doen. (in dit geval lunges).
- Ik kies de "grote" oefeningen eerst zodat je die zo fit mogelijk kunt doen aangezien het daarbij belangrijk is dat je ze technisch netjes uitvoert. Hierdoor wil je die als eerste doen zodat je niet super moe die lastigere oefeningen gaat afraffelen (deadlift, bankdrukken, squats, military press). En het schiet minder op als je heel je bovenbenen al compleet vernietigd hebt om daarna nog te gaan squatten.
- Front raise is niet zo heel erg nodig aangezien de voorkant van je schouders ook veel werk verzetten bij alle chest press varianten. Vandaar dat ik eerder iets voor je zijkant van je schouders zou doen.
- Kleine oefeningen zoals curls, tricep extensions, kuiten etc op het eind, dezelfde beredering als punt 2, maar dan andersom.

Hoe kom je eigenlijk aan dit schema? Aangezien het best een apart schema is voor een beginner om eerlijk te zijn.
Het is namelijk nogal veel, rare oefeningen selectie en bijvoorbeeld dag 3 is wel héél veel borst vergeleken met de rest, de balans in het schema is vrij ver te zoeken vind ik.

Deadlift
Incline Bench
Lunges
Hyperextensions
Leg Extensions
Front raises (zou eigenlijk lateral raiases doen als ik jou was)
DB Extensions
Barbell Curl

Squat
Pull down
Military Press
Cable Pull
Side Raise
Chest Flys
Single arms
Calfs

Squats
Incline bench press
Pull-ups/chin-ups
DB Bench Press
Hyperextensions
Dips
Front raises (zou daar eerder DB shoulder press o.i.d. doen)
Curls
Ok top ik ga deze volgorde hantere dan... nou was effe gaan opzoeken naar fullbody trqiningsschemas ;-)... sets en herhalingen blijven hetzelfde?
 
5k kcal per dag…

Ik zeg succes, dat ga jij 2 dagen volhouden. Op 61kg bereken je gewoon je onderhoud (kost paar weken) en als je al vrij agressief wilt bulken doe je er “maar” 500 kcal bovenop. 4/5k kcal pd eten klinkt allemaal heel leuk, maar denk niet dat je beseft wat dat daadwerkelijk inhoud nog niet eens gepraat over hoe vet jij gaat worden met zon grote surplus elke dag.

Ik zou beginnen op 2800 kcal ELKE DAG. Weeg jezelf elke ochtend nuchter en na 7 dagen heb je dus een “week gemiddelde”. Eet in week 2 wederom 2800 ELKE DAG en kijk dan of jou weekgemiddelde in week 2 gestegen is met 0.2/0.5kg toz van week 1. Is dit het geval, dan houd je deze kcal aan is dit niet het geval dan up je met 100 kcal extra ELKE DAG.

Waarom elke dag in hoofdletters? Als je 1 dag je target niet haalt dan verziek je de data voor de rest van de week. Ga dus ook niet meer/minder eten dan je dagelijkse kcal doel.
 
sets en herhalingen blijven hetzelfde?
Ja.
nou was effe gaan opzoeken naar fullbody trqiningsschemas
Het schema dat je gevonden hebt vind ik niet echt geweldig. Weet niet hoe de rest tegenover dat schema staat, maar ik vind hem aardig merkwaardig.
De volgorde is raar. De oefeningen selectie is raar. Alles 3x10 zou mijn voorkeur niet hebben, maarja.

Als beginner groei je gelukkig van alles wat je doet. Maar vooral de oefening selectie + volgorde vind ik wat vreemd.
Ook weet ik niet of ik als newbie in de gym meteen zou gaan deadliften, vooral niet als niemand je dat eerst eens leert.

Als je geen flauw idee hebt qua techniek zou ik voor veel veiligere oefeningen gaan...

Iets zoals dit:
3x per week:
Leg Press 3x10
Chest press machine 3x10
Lat pulldown 3x10
Shoulder press machine 3x10
Row machine 3x10
Misschien nog een Lateral Raise 3x10 erbij.
Als je echt per se wilt nog iets van een curl + tricep pushdown.

Maar moeilijker dan dit zou ik het niet maken... Vooral niet als je geen flauw idee hebt hoe een technisch enigszins fatsoenlijke squat/deadlift eruit ziet.
 
Denk je niet dat 4k wat veel is? Natuurlijk is ieder lichaam anders, en speelt je dagelijkse activiteiten ook mee, maar als ik kijk naar je lengte (ik ben zelf even groot) en je gewicht lijkt me 4k echt veel te veel. Ikzelf was altijd super actief, sporten iedere dag 1.3h en kwam geleidelijk aan op 2800-2900. Maar goed, zoals gezegd is ieder lichaam anders. Meten = wet
Ik ga beginnen met 4000kcal als het teveel blijkt zak ik 500.... ik ben altyd wwl al een redelijke goede eter geweest maar nooit calorieen bijgehouden.. maar denk dat ik toch altyd redelijk wat kcal gegete heb in de jaren
 
Ja.

Het schema dat je gevonden hebt vind ik niet echt geweldig. Weet niet hoe de rest tegenover dat schema staat, maar ik vind hem aardig merkwaardig.
De volgorde is raar. De oefeningen selectie is raar. Alles 3x10 zou mijn voorkeur niet hebben, maarja.

Als beginner groei je gelukkig van alles wat je doet. Maar vooral de oefening selectie + volgorde vind ik wat vreemd.
Ook weet ik niet of ik als newbie in de gym meteen zou gaan deadliften, vooral niet als niemand je dat eerst eens leert.

Als je geen flauw idee hebt qua techniek zou ik voor veel veiligere oefeningen gaan...

Iets zoals dit:
3x per week:
Leg Press 3x10
Chest press machine 3x10
Lat pulldown 3x10
Shoulder press machine 3x10
Row machine 3x10
Misschien nog een Lateral Raise 3x10 erbij.
Als je echt per se wilt nog iets van een curl + tricep pushdown.

Maar moeilijker dan dit zou ik het niet maken... Vooral niet als je geen flauw idee hebt hoe een technisch enigszins fatsoenlijke squat/deadlift eruit ziet.
Dus dit schema 3x in de week een xaantal weken? Ik bekijk wel veel videos van oefeningen omdat ik weet dat de uitvoering belangrijker is als gewicht in begin :)...
 
Back
Naar boven