XXL Nutrition

Skinny fat advies training/voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wesleytje

Novice
Lid geworden
3 dec 2020
Berichten
11
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
84kg
Vetpercentage
24%
Beste leden,

Nieuw op dit forum, en eigelijk nieuw in de wereld van fitness, heb wel een getraind een paar jaar geleden, maar wat ik aan het doen was, was van alles wat. Nu wil ik serieus gaan trainen.

Ik denk zelf wel dat ik skinnyfat ben, het vet zit rond me buik en een beetje bij me borst. Me borst en arm spieren zijn niet echt gespierd.
Nu was ik thuis al het een en ander aan het trainen voor me borst en armen. Maar ben er even mee gestopt, omdat ik er nu 100% voor wil gaan en ik niet precies weet hoeveel kcal, eiwitten enz.. moet nemen om te zorgen dat er wel progressie gemaakt wordt, en omdat ik de "newbie gains" zo goed mogelijk wil benutten.

Is mijn vraag:
Hoe weet ik hoeveel ik moet gaan eten.
En hoe kom ik te weten welke macro's en hoeveel ik er van moet eten.

Welke trainingen zouden het beste zijn
Had gehoord van Progressive overload.
Of zijn er schema's te downloaden of te kopen voor goede herhalingen.



Over mij

Ik ben 25 jaar
Bmi is berekend op 23.5 met een middelomtrek van 93cm.
Lengte 1,87
Gewicht nu 84.2kg

Op me werk ben ik actief bezig heel de dag staand werk en bewegend werk stappen tussen de 6000 a 9000 afhankelijk van werkzaamheden.

Heb een paar foto's van me buik/armen misschien dat het iets of wat duidelijkheid geeft:)

Ik hoop wat info te krijgen alle hulp wordt gewaardeerd !
 

Bijlagen

  • 20201203_101113.jpg
    20201203_101113.jpg
    115 KB · Weergaven: 207
  • 20201203_101040.jpg
    20201203_101040.jpg
    70,4 KB · Weergaven: 192
Mikken op 160 gram eiwitten en proberen 2a 3x in de week een full body training te doen. Beginners schema.
Maak het niet te moeilijk.
Tel gewoon de calorieën van wat je nu eet, en kijk wat je gewicht doet. Blijf je op gewicht, iets meer eten.
 
Mikken op 160 gram eiwitten en proberen 2a 3x in de week een full body training te doen. Beginners schema.
Maak het niet te moeilijk.
Tel gewoon de calorieën van wat je nu eet, en kijk wat je gewicht doet. Blijf je op gewicht, iets meer eten.
Hier sluit ik me bij aan. Zeker icm met een actieve job ga je zo redelijk vlot een sportief figuur hebben. Stronglifts is wel een goeie, op liftvault.com staan ook heel wat goede spreadsheets. Kies vooral een programma dat je leuk vind.
 
Nu was ik thuis al het een en ander aan het trainen voor me borst en armen. Maar ben er even mee gestopt, omdat ik er nu 100% voor wil gaan en ik niet precies weet hoeveel kcal, eiwitten enz.. moet nemen om te zorgen dat er wel progressie gemaakt wordt, en omdat ik de "newbie gains" zo goed mogelijk wil benutten.
Niet meer stoppen, iets doen is doorgaans beter dan niets doen. Daar ga je ook echt je kans op newbie gains niet mee verliezen.

Het perfecte is de vijand van het goede!
 
Laatst bewerkt:
Mikken op 160 gram eiwitten en proberen 2a 3x in de week een full body training te doen. Beginners schema.
Maak het niet te moeilijk.
Tel gewoon de calorieën van wat je nu eet, en kijk wat je gewicht doet. Blijf je op gewicht, iets meer eten.
Calorieën tellen wordt een beetje lastig om dat ik deze 2 weken met mijn vriendin mee eet ( ze volgt een lowcarb dieet) het bevalt me goed, alleen is denk veelste laag. Is er een manier om uit te rekenen hoeveel kcal ik eigelijk binnen zou moeten krijgen.

Weet u toevallig als u naar mijn foto's kijk of ik skinny fat ben?

En hartstikke bedankt voor uw reactie!
 
Laatst bewerkt:
Zit er goed uit, is het verstandig om dit zelf als beginner alleen te doen of eerst onder begeleiding, aangezien je rekening moet houden met tillen
Er zit een hoofdstuk bij genaamd "Workout videos", waar je al veel kan leren over de juiste houding. Je kan ook video's van jezelf maken om te kijken of je houding goed is. Begeleiding is optioneel naar mijn mening, ikzelf heb er weinig aan gehad maar anderen halen er meer uit.
 
Er zit een hoofdstuk bij genaamd "Workout videos", waar je al veel kan leren over de juiste houding. Je kan ook video's van jezelf maken om te kijken of je houding goed is. Begeleiding is optioneel naar mijn mening, ikzelf heb er weinig aan gehad maar anderen halen er meer uit.
Ik ga eens kijken naar de videos!
 

Lees hier even mee voor je berekening qua voeding
Post 1 lezen en Excel post 2 gebruiken.

Bij je vriendin eet je mee en neem je gewoon brood aardappel rijst oid erbij.
 
Niet meer stoppen, iets doen is doorgaans beter dan niets doen. Daar ga je ook echt je kans op newbie gains niet mee verliezen.

Het perfecte is de vijand van het goede!
Dank, ja dat dacht ik dus, dan ga ik dat vanaf nu ook niet meer doen, dacht echt dat je dan minder snel resultaat ging halen in het begin
 
Dank, ja dat dacht ik dus, dan ga ik dat vanaf nu ook niet meer doen, dacht echt dat je dan minder snel resultaat ging halen in het begin
Het resultaat dat je minder haalt is het resultaat dat je al geboekt hebt.

Wat doe je nu voor training?
 
Het resultaat dat je minder haalt is het resultaat dat je al geboekt hebt.

Wat doe je nu voor training?
Ben nu thuis bezig met push ups, arm en borst training met gewichten, weet de namen van de oefeningen niet, volg die via atlean-x. Wil eigelijk naar de sportschool maar ga kijken ergens voor een losse kaart met een x aantal keer. Ben bang om nu zo abbo aftesluiten in deze tijd 😅

U misschien nog wat tips voor het begin, zat te denken na een tip hier om met 5x5 te beginnen
 
5x5 is een prima start schema. Starting strenght of stronglift.
Waarom niet een gym abbo?
De grote ketens overleven t wel.
 
Ben nu thuis bezig met push ups, arm en borst training met gewichten, weet de namen van de oefeningen niet, volg die via atlean-x. Wil eigelijk naar de sportschool maar ga kijken ergens voor een losse kaart met een x aantal keer. Ben bang om nu zo abbo aftesluiten in deze tijd 😅

U misschien nog wat tips voor het begin, zat te denken na een tip hier om met 5x5 te beginnen
Rug en benen?

Je kan slechtere keuzes maken dan 5x5, maar dat is wel een programma met een barbell. Zou daar wel chin ups, pull ups en push ups aan toevoegen, maar die zijn altijd goed om te doen.
 
  • Like
Waarderingen: nevS
Back
Naar boven