AndroidHealthClinic

Skinny fat, Ga voor bulken of toch niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

khabel

Novice
Lid geworden
21 jun 2014
Berichten
22
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
70kg
Vetpercentage
14%
Hallo iedereen,

Ik ben 22, en heb al wat aan fitness gedaan (niet echt spectaculair). Ik was altijd al skinny fat woog 64/65 kilo 1,85 m lang en had een wel een vet laag rond mijn middel (love-handels onderbuik) alleen daarboven was het een en al ribben en bot. Ik besloot dit jaar daar wat aan te gaan doen. Had veel informatie gezocht (ook verkeerde dus) en besloot te gaan fitnissen (alleen gewicht training geen cardio) en te eten als een monster. Oftewel begon aan een dirty bulk.

Ik zag dat dat mijn gewicht omhoog ging en na 3 maanden a anderhalve maand woog ik al 76 kilo, en je raad het al een groot deel daarvan was vet. En omdat ik al zoizo skinny fat was dit niet echt mijn bedoeling. Ja hierna was is gaan cutten en verloor 3 kilo ongeveer (stopte wel met gewicht training, dus een deel kan ook spier massa zijn), ik weeg nu ook 73 kilo. Ben nog steeds na mijn mening skinny fat alleen wat groter (bekijk de foto om te zien hoe dat eruit ziet). Nu wil ik gewoon weer voor de bulk gaan dit keer wel een clean bulk. Alleen ben hier nog niet zeker over, ik zet blijkbaar snel vet aan (at gewoon bijna niks voordat ik begon met trainen). Zal ik nog verder moeten gaan met cutten of gewoon met een clean bulk te beginnen (zat te denken aan een 3-day split program met 1x af en toe 2x cardio tussendoor).

Nog andere info, ik heb vrij brede schouders (zonder spiermassa) maar ook brede heupen (love handels vallen dus snel op). En voor de rest foto spreekt voor zich!

Alvast bedankt voor de reactie!

begin.jpeg
 
Tja je zit een beetje tussen wal en schip.
Als je nu cut doe het dan goed en cut naar 10%, dan kan je daarna cleanbulken. Je zal wel een tijdje 'dun' zijn, maar dan heb je wel een slanke basis om mee te beginnen.
Of je cleanbulkt zoals je al aangaf door, met als gevolg dat je dalijk wat meer massa hebt met nog wat extra vet. Ook deze optie is niet ideaal, want door het vet zal je weinig progressie zien. Hierna zal je ook langer moeten cutten, maar je houd dan wel iets meer over.
Beide wegen zijn mogelijk, doe waar je je het prettigst bij voelt.
 
bedankt voor de reactie,

Ja daar zit ik mee, 13% vetpercentage zoals je ziet klopt niet lig er onder hoeveel precies weet ik niet. Ja, is best een lastige opgave, maar ben bang als ik verder cut dat ik teveel gewicht verlies en op beginpunt weer terug kom. Alleen hoop ik eigenlijk niet zoveel vet bij te komen tijdens het bulken, of moet ik er vanuit gaan dat ik vrij veel vet zal aankomen.
 
Ik zou geen split schema doen, maar een fullbody schema zoals startingstrength of stronglifts. Daar ga je veel meer uithalen.
 
Jah, ik probeer spier massa op te bouwen de kracht interesseert mij niet zo. En wil eigenlijk 3x per week ongeveer trainen. En bij welk gewicht lijkt het jullie slim weer te beginnen met cutten indien ik voor bulken ga!?
 
ik zou eerst beginnen cutten, dan kan je langer doorbulken ;)
als je nu bulkt moet je rapper stoppen omdat je anders te fat wordt
als je eerst cut kan je langer bulken.

En ik zou idd ook een fullbody doen, doe ik zelf ook, gwn 3 keer per week fullbody
 
Ga waarschijnlijk daar maar cutten! Jullie hebben me over gehaald!

Maar is het dan toch beter fullbody te doen om te bulke, ik wil graag bij komen in spier massa en had altijd gedacht dat split hiervoor het beste was?
En is stronglift 5x5 programma niet meer om in kracht bij te komen, ik wil namelijk vooral in spier massa aankomen? Welke programma zou ik dan het beste kunne volgen als ik ga bulken?
 
Laatst bewerkt:
met 5x5 ga je ook massa gainen hoor,
ben zelf ook van plan dit te gaan doen!
 
Ja daar zit ik mee, 13% vetpercentage zoals je ziet klopt niet lig er onder hoeveel precies weet ik niet.
Weet niet wat je nou precies zegt hier, maar ik lees het alsof je denkt te menen dat je onder de 13% zit?

Je zit ver bóven de 13%, eerder 22-25% ofzo.

Ga maar cutten, dan maar even mager, beter dan een dikzak zijn.
 
Weet niet wat je nou precies zegt hier, maar ik lees het alsof je denkt te menen dat je onder de 13% zit?

Je zit ver bóven de 13%, eerder 22-25% ofzo.

Ga maar cutten, dan maar even mager, beter dan een dikzak zijn.

als die 25% zit en heeft gewicht van 74 kg. als hij cut tot 10% moet hij waarschijnlijk zon 15 kg kwijtraken dan is hij zo'n 60 kg. beetje triest maar het is idd beste voor hem om met slanke lichaam te beginnen ja.
 
als die 25% zit en heeft gewicht van 74 kg. als hij cut tot 10% moet hij waarschijnlijk zon 15 kg kwijtraken dan is hij zo'n 60 kg. beetje triest maar het is idd beste voor hem om met slanke lichaam te beginnen ja.
Hij hoeft niet eens naar de 10%, als ie ergens tussen de 12-15% eindigt heeft ie al een stuk betere basis om te gaan bulken. Als ie nu gaat bulken wordt ie ontzettend vatsig en kan ie straks een jaar lang cutten, lijkt mij persoonlijk geen strak plan.

Plus als beginner en met een hoog vetpercentage zal ie wellicht nog wat massa aanzetten ook.
 
Jah, 25 % lijkt me wel heel veel, ik heb het nog niet gemeten. Maar ik heb over het algemeen hele brede heupen! Waardoor ik sneller dik lijk? Hieronder een foto van de zijkant.
Maar ik ga zoizo cutten maar zoveel had ik eigenlijk niet in gedachte!

Ik geloof zeker dat je van stronglift 5x5 massa bijkomt maar wil de programma waarbij je meeste massa bijkomt? Of is 5x5 goed genoeg?

begin2.jpeg
 
Jah, 25 % lijkt me wel heel veel, ik heb het nog niet gemeten. Maar ik heb over het algemeen hele brede heupen! Waardoor ik sneller dik lijk? Hieronder een foto van de zijkant.
Maar ik ga zoizo cutten maar zoveel had ik eigenlijk niet in gedachte!

Ik geloof zeker dat je van stronglift 5x5 massa bijkomt maar wil de programma waarbij je meeste massa bijkomt? Of is 5x5 goed genoeg?

kijk 5x5 is geschikte programma voor beginners he dus je gaat aankomen in massa en toenemen in kracht, en als je dat al een tijdje doet, kan je daarna overstappen naar ander programma om massa te gainen. Door stronglifts ga je sneller gainen omdat je al bent toegenomen in kracht vanwege stronglifts
 
Dan is het denk ik besloten. Ik zal gaan cutten tot ongeveer 69 kilo a 68 kilo dit lijkt me redelijk weeg 74 ongeveer. Ik denk dat 68 kilo wel redelijk is. Ik zal daarna stronglift 5x5 gaan doen voor een maand of 2,3 denk ik en daarna misschien naar split overschakelen. En ik zal clean mogelijk gaan bulken, had gelezen dat als je het goed doet je nagenoeg niet aankomt in vet? Ik weet niet in hoevere dit waar is. En ga daarna weer cutten, dit lijkt me ook beter omdat ik dan meer kan afvallen indien ik meer spiermassa heb.

Lijkt dit een goed plan of zal ik meer moeite afvallen of juist minder of andere ideeën. Ik sta open voor alle suggestie's!!
 
Ik zou ook de spiegel in de gaten houden. Het gaat erom dat je lovehandels en de speklaag op je onderbuik weg gaat. en je wil je huidige massa behouden.
Gewicht is leuk maar hou in de gaten dat ook al verlies je gewicht, het gaat erom dat je je spek verliest.
Verlies je gewicht maar je buikvet wordt niet minder, dan gaat er iets fout en moet je je systeem herzien. Je vp bij houden is dus misschien ookh wel een goed id

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

O ja succes natuurlijk. Het begin is er zeker wel
 
Ja, zal een weegschaal halen die ook vp meet (ookal zijn deze niet echt nauwkeurig). En jah wil alleen vetlaag natuurlijk kwijt elk gram spiermassa is kostbaar voor mij :p.

En dankje hoop dat het gaat lukken heb het een beetje gehad met dun zijn en constant love handels te hebben!
 
Ja, zal een weegschaal halen die ook vp meet (ookal zijn deze niet echt nauwkeurig). En jah wil alleen vetlaag natuurlijk kwijt elk gram spiermassa is kostbaar voor mij :p.

En dankje hoop dat het gaat lukken heb het een beetje gehad met dun zijn en constant love handels te hebben!

Goed dat je er iets aan wilt doen!
Stel gewoon reeële doelen, je droomlichaam krijg je niet in 3 maanden.
Ja het is ff k*t om nu nog dunner te worden, maar het is maar voor even!
 
Jah, heb een beetje een idee om voor zomer van volgend jaar (11 maanden vanaf nu) rond de 78 kg te zitte met 10-12% vp te zitten?

Lijkt mij toch een vrij redelijke doel?? Of is het beter mijn doel bij te stellen
 
Jah, heb een beetje een idee om voor zomer van volgend jaar (11 maanden vanaf nu) rond de 78 kg te zitte met 10-12% vp te zitten?

Lijkt mij toch een vrij redelijke doel?? Of is het beter mijn doel bij te stellen

Staar je niet blind op lichaamsgewicht!
Zet liever doelen als: 100kg squat over een jaar, 140kg deadlift over een jaar, ik noem maar iets.
Je lichaam volgt wel.
 
Back
Naar boven