AndroidHealthClinic

Skinny fat geworden

Bezoekers in dit topic

Exogainer

Novice
Lid geworden
10 jul 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
69kg
Vetpercentage
7%
Lieve mensen,

Tijdje terug begonnen met bulken en sporten voor wat breder postuur. Voornamelijk een clean bulk met uitzondering van een kapsalon en chocomelk hier en daar. Van 57kg naar 69kg gegaan met intensief sporten en dus veel eten. Ik ben ecto dus lastig om massa aan te brengen.

Nu krijg ik helaas een buikje en dreigt het gevaar skinny fat te worden. Nu zit ik in dubio om nu al te cutten of doorgaan met bulken? Ik werk als orderpicker dus doe fysiek zwaar werk wat resulteert in snelle calorieverbranding.

Tips/adviezen heel erg welkom!
 
Zonder foto of accurate vetmeting is dat lastig te zeggen, maar als je 69 kg bij 1m81 weegt, zal je echt niet erg vet zijn en lijkt bulken mij meer aan te raden dan cutten. Het kan ook zijn dat je wat vocht vasthoudt of bloated ben door carbs/vocht/zout. Heb je een foto en hoe is die 7% bepaald? (7% is erg weinig)
 
Op 69 kilo zou ik sowieso doorgaan tot je zo'n 75 kilo weegt. Dan kan je een mini cut doen van een paar kilo. Ander verlies je vrij veel massa.
En inderdaad wat Bert zegt. 7% is sowieso niks, bulk lekker door naar 12-13% en zie je er straks met meer massa een stuk beter uit en valt je buik sowieso veel minder op :)
 
Je spieren groeien een stuk fijner in een ietwat vettere omgeving. Ik zou me er met jouw gewicht zeker niet druk om maken en tijdens je bulk gewoon accepteren dat je iets vetter bent. Wat is je uiteindelijke doel? En dan specifiek hoeveel vetvrije massa, vet %?
 
Wellicht niet heel duidelijk te zien op de foto's maar buikje komt echt wel door. Zou idd kunnen dat het vocht o.i.d. is. Uiteindelijke doel is rond de 68-70kg wegen met geen buikje maar gewoon straks en heel licht gespierde toon. Is het zo dat ecto's buikvet snel kunnen cutten?

20190711_200958.jpg


20190711_201029.jpg
 
Sjah ik geloof niet zo sterk in dat iedereen die typering zijn leven lang houd. Ik begon toen ik 16 was op 60kg 10% vet, snel metabolisme maar door veel te trainen ben ik ook een stuk vetter geworden iedere 3 jaar +10kg tot 95kg. Wel veel spieren aangezet dat wel. De truuk die ik toepas om vet te verbranden is 5 dagen per week 45min op de spinningfiets, en door de dag heen genoeg rondlopen. Ik zou wel even je houding checken, lijkt alsof je schouders te slap naar voren hangen, en je bekken is een beetje gekanteld, probeer jezelf in een rechte houding te dwingen. Verder gewoon smijten met die ijzers en goed eten!!!
 
Zoals hierboven staat op je houding letten, is erg belangrijk. Misschien even hier naar kijken:
 
Wat heb je nou besloten om te gaan doen?
 
Post anders ook eens je before foto, eetschema en trainingschema. We hebben natuurlijk geen before foto's, maar als je al enkele maanden bezig bent is dit resultaat zo op het eerste gezicht niet optimaal. Om het anders te formuleren: het lijkt er op dat je er mee ruit had kunnen halen.
 
What the hell is skinny fat? dat is altijd nog beter dan een Holle Bolle Gijs zijn.
 
Back
Naar boven