Fitness Seller

Skinny fat

Bezoekers in dit topic

Tara

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 mrt 2010
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
63kg
Hoi!

Ik ben sinds 3 weken begonnen met 4 dagen te sporten. Ik ben op het oog lang en slank (179 en maat 38) maar alles is slap. Ik heb nu het wasbord dieet boek gelezen en ik probeer de voedingsprincipes zoveel mogelijk toe te passen om juist te eten.

Dit is mijn trainings- en voedings schema. Zouden jullie je licht er eens op willen schijnen? Ik heb het gevoel dat ik vooral qua sporten maar wat doe.

0900: droge donkerbruine boterham in auto naar sportschool
0915: Bodypump
1015: 30 minuten cardio (meestal crosstrainer 10 minuten, fiets 10
minuten, stairclimber 10 minuten alles op middelmatige weerstand)
1100: Smoothie met beetje magere yoghurt, beetje magere melk, banaan, framboos, blue berrie, eetlepel lijnzaad en beetje zonnebloempitten
1300: 2 hardgekookte eieren, 2 donkerbruine boterhammen met mager
vlees zoals kipfilet, rookvlees, rosbief
1530: Handje amandelen met paar gedroogde abrikozen of 1 bruin brood
met pindakaas.
1830: Warm eten, altijd verse groenten. Wel vetten zoals light room door
pasta, parmezaanse kaas. Nooit varkensvlees. Soms witte, soms
volkoren pasta's, rijst etc.
2130: Drie of vier volkoren toastjes met roomkaas met kruiden oid

Dit voedingsschema is elke dag, het bodypump met cardio 3 dagen per week. Ik doe nog 1 dag alleen cardio 30 minuten met buikspieroefeningen.

Mijn doel is een strakker lichaam krijgen. Niet afvallen, wel spieren zien. Ook niet in kledingmaat bijkomen. Kilo's maken mij niet uit. Wat kan ik verbeteren in dit programma? En zou ik misschien Bodypump moeten inwisselen voor echte krachttraining? En moet ik dan zwaar met weinig reps of licht met veel reps. Maw moet ik eerst afvallen, ook in kilo's en dan spieren opbouwen? Ik wil namelijk niet gespierd worden met een laagje vet erover heen. Dan nog liever skinny fat zoals nu ;-)

Echt heel erg dank voor het lezen en de hulp!
 
Laatst bewerkt:
pics? ;)

Maar goed, als je spiermassa wilt krijg je ook wat vetmassa erbij (dit is een proces je kan geen spiermassa gainen zonder vet te gainen) vet moet je daarna weer verliezen!

Dus ik raad je wel aan van te voren wat krachttrainingen te doen en daarna wat cardio oefeningen. Ik zie totaal niet hoeveel voedingsstoffen je op deze manier binnen krijgt en dan is het maar een beetje gissen... beter reken je ff uit wat je nodig hebt en wat je binnen krijgt!!

Ik zou nu gewoon de nadruk leggen op je spieropbouw en op je voeding letten (Dus niet teveel troep eten, lees ff de stickies)
 
Thanks voor je snelle reactie! Pics volgen als ik klaar ben ;-)

Ik moet inderdaad eens uitrekenen wat ik nodig heb aan voedingsstoffen. Ik heb geen idee wat mijn vet percentage is. Op mijn sportschool kunnen ze dat niet berekenen.

Het zijn normale porties overigens. Gewoon 150 gr kipfilet of vis 's avonds, beetje olijfolie en kruiden, 125 gram rijst en zoveel mogelijk groentes.

Meer tips zijn welkom!

Thx Tara
 
Iemand nog tips of gedachten hierover?
 
Iemand nog tips of gedachten hierover?

Ja. ;)

's Avonds allereerst die maaltijd vervangen door magere kwark + nootjes of eetlepel olijf/lijnzaadolie.

Verder moet je uitrekenen hoeveel kcals je binnenkrijgt en hoe je EKV verhouding eruit ziet.

En i.p.v. bodypump gaan krachttrainen met echte gewichten. Alleen van zware krachttraining zul je er strakker uit gaan zien. Bodypump kun je doen als cardio training.

Lees topics door, kijk welke oefeningen er zijn voor welke spiergroep en stel een programma samen. Train je hele lichaam, van boven tot onder. Houdt je resultaten bij (spiegel, weegschaal, meetlint) en pas je voedigsschema op den duur steeds meer aan met de nieuwe kennis die je het over voeding. Meer eiwitten, meer goede vetten, meer groenten, meer kcals, minder kcals, whatever.

Je moet onthouden dat je alleen verder komt als je ook verder gaat. Het moet moeite kosten. Probeer nog die laatste rep te maken en als je sprint probeer dan net iets verder te gaan dan de vorige training, ga door die muur. Dat is de kunst ;) Moeite doen en grenzen over, als je dat doet distantieer je jezelf van de 'gemiddelde' mens en dat zal de omgeving ook opmerken en zien en zich afvragen hoe het mogelijk is. :D Daar hou ik van, niet alleen op het gebied van trainen.
Probeer zo in het leven te staan.

Doe je best, haal je doel.
 
Hoi Tara,

Op zich niet slecht om te beginnen met bodypump om het een beetje te leren kennen (werken met gewichten). Bodypump is zeker wel spierversterkend, naast dat het ook een soort van cardio is (goede combi).

Toch is het geen slecht idee om later of nu krachttraining te gaan doen.
Wel goed met volle moed er in te gaan en niet bang worden "big" te worden. Wij vrouwen hebben te weinig testosteron en van nature niet in ons om heel groot te worden (naturel) als de kerels. Spieren vormen je lichaam, maar het is wel zo zoals hier boven ook word gezegd, dat als je spieren wilt opbouwen...je vet% ook wel iets zal stijgen. Maar dit ligt er maar ook net aan hoe je eet, als je overdreven veel kcal binnen krijgt zal je lichaam genoeg hebben om spierweefsel op te bouwen en herstellen en zal de rest als reserves worden opgeslagen.

Wat betreft je voeding vind ik het echt bout.
Je teert op 1 bruine boterham voordat je naar de sportschool gaat? Totaal GEEN eiwitten na je nachtrust? GEHEID dat je spieren aan het afbreken bent als je pas je 1e echte maaltijd om 11 uur eet. Je lichaam heeft aminozuren nodig, diegene die hij zelf kan aanmaken zal hij afbreken van je spieren om zo je lichaam de nodige aminozuren te geven om weer spierafbraak tegen te gaan (maar dat gaat wel van je spieren).

Ik raad je aan om eens goed de stickies door te lezen en te beginnen met een beter voedingsschema. Bijv. Ontbijt: brinta/havermout/bambix met halfvolle melk & stuk fruit.

Wat betreft nog even je avondeten...maak er volgende keer maar 200 gr. kip van en rond de 60/70 gram rijst. Probeer je koolhydraten in de avond wat te beperken, meer in de ochtend/middag! Voor het slapen geen toast met roomkaas, maar een lekkere bak kwark (ik zelf neem altijd de hele bak 500gr :cool::o) met wat kaneel/cacao voor de smaak (en het is gezond ;)).

SUC6!
 
Back
Naar boven